הסתיימו הדיונים: חוק השוויון בנטל אושר בועדת שקד - סרוגים

הסתיימו הדיונים: חוק השוויון בנטל אושר בועדת שקד

אחרי חודשים של דיונים והצבעות, אושר היום לקריאה שניה ושלישית חוק השוויון בנטל. סעיף הסנקציות הפליליות נשאר על כנו. בבית היהודי מברכים: "החוק מקטין את חוסר השוויון בנטל"

author-image
הסתיימו הדיונים: חוק השוויון בנטל אושר בועדת שקד
  דיוני ועדת שקד (ארכיון פלאש90)

אחרי חודשים של דיונים אושר היום חוק השוויון בנטל בועדה בראשות ח"כ איילת שקד.

מתווה החוק אומר כי בשלב זה ייהנו כ-30,000 בחורי ישיבה חרדיים מפטור מלא, ובינתיים שאר בחורי הישיבה יוכלו לדחות את הגיוס לארבע השנים הקרובות. בתום מועד ההסתגלות, תדרוש הממשלה את גיוסם של כ-3,000 בחורי ישיבה חרדיים לצה"ל ולשירות האזרחי.

במקבילה אושרו בועדה מסלולי ההסדר (שהוארך בחודש) ומסלול דחיית הגיוס של הישיבות הגבוהות הציוניות.

יש לציין כי למרות התנגדות הבית היהודי, הסעיפים בחוק המורים על סנקציות פליליות וכלכליות נגד משתמטים חרדים, נשארו על כנם.

בבית היהודי כמובן ברכו על אישור החוק: "לאחר חודשים רבים של דיונים ומציאות סבוכה של 65 שנה, ועדת שקד אישרה את חוק הגיוס. החוק נוסח ברגישות ובהקשבה לכלל צרכי החברה, תוך מתן דגש על חשיבות היציאה לעבודה, הגיוס לצבא ולימוד התורה."

"החוק מיטיב עם כל קבוצות האוכלוסיה בכך שהוא מקטין את חוסר השוויון בנטל ומאפשר לאוכלוסיה החרדית הזדמנות להשתלבות בחברה הישראלית. כמו כן דאגה מפלגת הבית היהודי, בהובלת ח"כ איילת שקד, לעגן בחוק את השמירה על עולם לגווניו, כולל הישיבות הציוניות הגבוהות ומבלול ההסדר, אשר הצמיח דורות של לוחמים". נאמר בהודעת המפלגה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
טעות במלל מתחת לכותרת
המדקדק | 05-03-2014 12:00
נכתב בטעות "הבית היהודי " צ"ל הבית ההודי נא לתקן
2
בשעה טובה נכתוב את העתירות לבג"ץ החוק פרסה והונאה
נזרעו זרעים למלחמת אזרחים | 05-03-2014 12:01
3
לבית הלא יהודי
המצליף | 05-03-2014 13:30
אני לא כולל בכותרת את כל הדתלים חס ושלום שאלה לחברי הכנסת שיתמכו בהצעת החוק הרי בואו נאמר שתגיסו בכפיה 30 אברכים חלק מהם יצא מהדת ואתם תיזכרו עם הגרועים באויבים לדיראון עולם תמיכתכם בחוקים נגד ההלכה והיתיצבותכים לצד שנגד התורה לאן היא תוביל אותכם הרי שיבעים שנה וכולכם מיזדקים על הציוד אבל בהבדל אחד גדול המשפט הוא לא ליפני בשר ודם אלא ליפני מלכו של עולם מה תגידו למה לכם ליגרום בעוונותיכם לצער לצאצאיכם על זה שאתם קידשתם את הכיסא ולא את בורא עולם חומר למחשבה תחזרו בתשובה מהר תפסיקו להיות קבלני הביצוע של יש עתיד
4
הדבר הכי טוב שקרא לציבור החרדי בעשרות השנים האחרונות
משה | 05-03-2014 14:04
זה החוק הזה שגורם ויגרום להתלכדות ולהתכנסות פנימית של הציבור החרדי להתבדל מהחילונים ו"הדתים" לאומים. חסד עשה איתנו הקב"ה שבדור פרוץ זה אשר כל המסגרות החלו להיפרם הביא עלינו את לפיד ובנט ודו"ק היטב