הבית היהודי: "נגיש ערר כנגד חוק הפונדקאות" - סרוגים

הבית היהודי: "נגיש ערר כנגד חוק הפונדקאות"

יומיים לאחר שהצעת "חוק הפונדקאות" של שרת הבריאות גרמן עבר בוועדת שרים לענייני חקיקה, הודיעה מפלגת הבית היהודי כי היא תגיש ערר נגד הצעת החוק שלדברי פורום חותם "מתעלם משיקולים חברתיים שעלולים לפגוע בחברה כולה"

author-image
הבית היהודי: "נגיש ערר כנגד חוק הפונדקאות"
  ערר נגד הצעת חוק הפונדקאות (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן הודיע כי לאור ההחלטה שהתקבלה ביום ראשון בוועדת שרים לענייני חקיקה תגיש המפלגה ערר כנגד הצעת חוק הפונדקאות. החוק מאפשר לראשונה בישראל גם לזוגות חד-מיניים לפנות לשירותי פונדקאות בארץ. עם זאת , המפלגה החליטה בינתיים לא להשתמש בזכות הווטו העומד לרשותו בנושאי חוק דת ומדינה לצורך עצירת החוק.

​​כזכור, בפורום "חותם" תקפו בחריפות את החוק, אשר לדבריהם, "יביא לפונדקאות מסחרית ולמסחר בילדים, על ידי יצירת מסלול של רכישת ילדים ללא מאמץ של הזוג בהבאת ילד לעולם. כבר היום קיימת תופעה של התארגנות קבוצות רכישה בחו"ל".

אך מתברר כי לא רק בפורום "חותם" מתנגדים לחוק, גם מהארגון הפמיניסטי, "אישה לאישה", נשלח בשבוע שעבר מכתב לשרת הבריאות, יעל גרמן בו נכתב כי, "אין להסכים לכניסתם של חברות למטרת רווח לתחום הפונדקאות, אם ברצוננו אכן לשמר הליך זה כהליך אנושי ושומר על כבוד האשה וגופה. הוספת אלמנטים כספיים להליך שרובו ככולו מושתת על כסף – יוביל בסופו של דבר לזילות בגופן של הנשים".

כזכור, בהצבעה שנערכה בוועדה תמכו בהצעת החוק השרים ציפי לבני, יאיר לפיד, יעל גרמן, מאיר כהן, גדעון סער, לימור לבנת ויובל שטייניץ. ומנגד התנגדו, השרים אורי אורבך, אורי אריאל, יצחק אהרונוביץ', יאיר שמיר וסופה לנדבר.

על פי הצעת החוק, תתאפשר פונדקאות ליחידים (לזוגות חד מיניים) בניגוד למצב הקיים בו המדינה תומכת בפונדקאות בעקבות צורך רפואי, ובכך, מציינים בחותם, עלולה להיווצר פגיעה קשה בזוגות הזקוקים לפונדקאות מסיבות רפואיות בעקבות הגידול בביקוש. "המשך הגבלת ההליך בישראל לכל משפחה עד להולדת שני ילדים מפלה לרעה אישה שיש לה בעיה בריאותית והפונדקאות אמורה להביא מזור לבעייתה. בנוסף לכך, במסגרת החוק אישרה הוועדה דברים שיביאו לבעיות וללידת ילדים שיהיו להם בעיות הלכתיות שימנעו מהם להינשא כדת משה וישראל", מציינים במכון פועה מבית "חותם".

בניר העמדה שפרסם "חותם" בימים האחרונים נכתב כי "החוק שהיה קיים עד היום, נוסח באופן שמאזן בין הרצון לסייע לזוגות הזקוקים לפונדקאות ובין השאלות האתיות והמוסריות הכרוכות בפונדקאות. החוק החדש מאיים להפר איזון זה באמצעות הרחבת ההזדקקות לפונדקאות במדינת ישראל גם ליחידים ללא צורך רפואי, תוך התעלמות משיקולים חברתיים שעלולים לפגוע בחברה כולה".

ממכון פוע"ה, החבר בפורום חותם, הגיבו להחלטת וועדת שרים לענייני חקיקה ואמרו כי: "התיקונים החדשים בחוק הפונדקאות הם פגיעה קשה בילדים. אישור הוועדה יביא לבעיות הלכתיות סבוכות וללידת ילדים שיהיה להם בעיות הלכתיות שימנעו מהם להינשא כדת משה וישראל, דבר הגורם לילדים עוול אדיר גם מהצד ההלכתי וגם מהצד הפסיכולוגי. אנו קוראים ל'מועצה לשלום הילד' לעשות כל מאמץ למנוע מראש עוול שלא יוכלו בעתיד לתקנו".

"אנו בטוחים שבגלל עומס בעבודתם לא קיבלו השרים- שהצביעו בעד התיקונים בחוק- עדכון מלא על המשמעות המעשית של התיקונים שמתכננים להכניס לחוק. נברך את ההבנה והרגישות של השרים שהתנגדו לתיקונים בעיתיים אלו. אנו קוראים לכל הנוגעים בדבר ולציבור הרחב לרחם על הילדים שעלולים להיוולד בעוולה בעקבות התיקונים בחוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
"נבל" ראשי תיבות נתניהו בנט לפיד
| 04-03-2014 16:38
"נבל" ראשי תיבות נתניהו בנט לפיד אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם. אֶמְחָצֵם וְלֹא יֻכְלוּ קוּם יִפְּלוּ תַּחַת רַגְלָי. וַתְּאַזְּרֵנִי חַיִל לַמִּלְחָמָה תַּכְרִיעַ קָמַי תַּחְתָּי.
2
הדג מסריח מהראש
| 04-03-2014 23:10
הדג מסריח מהראש והפאה הנכרית שמעליו מסריח ביותר, היצר הרע מכשילה עם הקישוט של הפאה נכרית, שתגרה גברים ברחוב, ואח"כ הם נכשלים מזה בהרהורים רעים, וכל מיני עבירות, כל היום ולילה להחטיאם ביותר ה"י.