פייזר מזהירה: חיסוני קורונה מזויפים מופצים בעולם - סרוגים

פייזר מזהירה: חיסוני קורונה מזויפים מופצים בעולם

חברת פייזר הזהירה מפני מכירה של חיסוני קורונה מזויפים אשר הופצו בעולם - זאת לאחר ש-2 משלוחים של מנות חיסון מזויפות אותרו והוחרמו במקסיקו ובפולין. בהודעתם קראו לציבור להימנע מרכישת חיסונים באינטרנט

author-image
פייזר מזהירה: חיסוני קורונה מזויפים מופצים בעולם
  (צילום: שאטרסטוק)

חברת פייזר הזהירה היום (חמישי) מפני חיסוני קורונה מזויפים אשר הופצו ברחבי העולם, ככל הנראה על ידי פושעים שניסו ליצור רווח ממכירת ה"חיסונים" שלהם לאנשים שעדיין אינם זכאים להתחסן באופן חוקי. בהודעתם קראו לציבור שלא לרכוש חיסונים ברשת ולהתחסן רק בקופות חולים רשמיים.

לפי הדיווח ברשת CBS News, שני משלוחים של חיסונים מזויפים אותרו בשבוע האחרון על ידי מערכות הבריאות במקסיקו ובפולין. מנות ה"חיסון" הוחרמו והועברו לבחינה של פייזר – שקבעו כי לא מדובר במנות חיסון רשמיות שלהן.

עוד באותו נושא

מנכ"ל פייזר: ייתכן שנדרשת עוד מנת חיסון אחרי שנה


19

מחקירת משרד הבריאות המקסיקני עלה כי כ-80 אנשים רכשו מנות חיסון מזויפות מהמשלוח שהוחרם, כשכל אחד מהם שילם למזייפי החיסונים כאלף דולר למנה. ד"ר מנואל דה לה או קבאסוס, דובר משרד הבריאות של מחוז נואבו ליאון שבו אותרו ה"חיסונים", אמר כי על המבחנות שהוחרמו הודפסו מספרים סידוריים שלא תאמו למספרי מנות החיסון שנשלחו למקסיקו על ידי פייזר, וגם תאריך התפוגה שנכתב היה ארוך מדי עבור חיסון לקורונה.

בפולין מנות החיסונים המזויפות נמצאו בדירתו של אדם שככל הנראה תכנן למכור אותם ברשת – אך לפי המשטרה המקומית, ה"חיסונים" הוחרמו לפני שהקונים הפוטנציאלים הגיעו אליו. במשרד הבריאות המקומי העריכו כי מנות החיסון המזויפות הכילו בפועל נוזל המיועד לטיפול בקמטים.

בפייזר ציינו כי הם עובדים בשיתוף פעולה עם מערכות הבריאות ואכיפת החוק ברחבי העולם כדי לעצור את הפצת החיסונים המזויפים. "היה ברור לנו שמשהו כזה יקרה" ציין לב קוביאק, ראש מחלקת הביטחון של חברת פייזר, בראיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". "כל העולם צריך את החיסונים, אנשים רבים נואשים להתחסן ומוכנים לעשות הכל כדי להשיג חיסון. מנגד, כרגע יש מלאי מוגבל מאד של חיסונים – והשילוב בין הביקוש הגבוה להיצע הנמוך יוצר הזדמנות חסרת תקדים לפושעים".

"אנחנו מניחים שבמציאות שנוצרה כיום, תהיה בעתיד עלייה נרחבת במספר מקרי ההונאה והזיופים הקשורים לחיסונים וטיפולים נגד קורונה" הוסיפו בפייזר. "הסכנות בכך ברורות מאד – לא רק שהחיסונים המזויפים לא מגנים מפני הידבקות בקורונה, הם גם יכולים להיות מסוכנים לבריאותם של אלו שנוטלים את המנות הללו באמצעות הזרקה. במקרים רבים המוצרים הנמכרים בתור חיסונים לא נבדקו על ידי מערכות הבריאות – והם עלולים לפגוע בבריאות הקונים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו