"רוצים לעזור כמה שיותר": הגמ"ח החדש של בני הנוער - סרוגים

"רוצים לעזור כמה שיותר": הגמ"ח החדש של בני הנוער

אפיק רצאבי, שירי יגודניק, הוד אפרת ואחיה אוסטרמן חלמו לפתוח גמ"ח שיעזור למשפחות נזקקות - ובכוחות עצמם גייסו תרומות מכל הארץ שאפשרו להם לפעול ולהגשים את חלומם: "אין דבר יותר מרגש, הכל זה נס גלוי גדול"

author-image
"רוצים לעזור כמה שיותר": הגמ"ח החדש של בני הנוער
  אורזים חבילות למשפחות נזקקות

ארבעה חברים מהמושב ניר גלים, שני חיליים ושני תלמידי כיתה יב' חלמו לפתוח גמ"ח שיפעל ויעזור למשפחות שזקוקות למזון. בעבודה משותפת הם פעלו יחד כדי להגשים את חלומם, והם בהובלת צוות נחשון החליטו לקרוא לו גמ"ש – גמ"ח שבתאי.

הגמ״ח הוקם על ידי אפיק רצאבי, שירי יגודניק, הוד אפרת, ואחיה אוסטרמן, לעילוי נשמתו של שבתאי דותן, חבר מוכר בקהילת ניר גלים שנפטר בטרם עת. שבתאי היה אב שכול, שניסה בכל דרך אפשרית להנציח את בנו החייל אביעד, לדבריהם של מייסדי הגמ"ח: "שבתאי תמיד עזר בשמחה גדולה לכל אדם ועל כן הגיע לו הנצחה גדולה, שגם היא בדמות עזרה ונתינה".

"תיכננו לעבוד ולהשיג את הכסף עבור הגמ"ח, אך לצערנו מגבלות הקורונה לא איפשרו את זה. חששנו איך נוכל להתחיל ולהתחייב עבור משפחות הגמ"ח שיקבלו בכל שבוע את הארגז, הרי זהו לא סכום קטן ובסופו של דבר אנחנו שני חיילים ושני תלמידי כיתה יב' עם מוטיבציה ורצון טוב" הסבירו. "בסוף פתחנו פייבוקס ופירסמנו את הקישור לתרומות רק במושב שלנו. אבל מהר מאוד זה הגיע להרבה אנשים ברחבי הארץ. כיום ברוך ה' אנו נרגשים לגלות כמה עם ישראל מוכן לתרום ולתת מעצמו לאחרים גם בתקופה קשה כזו".

"תמיד עזר בשמחה גדולה לכל אדם" – שבתאי דותן ז"ל

תוך זמן קצר המיזם החל לגדול והפך להצלחה. "התחלנו את הגמ"ח עם כ-13 משפחות מבני עייש, אשדוד וגן יבנה – וברוך ה', בעזרה של הצוות החברים והתורמים שלנו, אנחנו זוכים להגדיל מידי חודש את כמות המשפחות" סיפרו. "לאחר חמישה חודשים אנו עומדים על כ25 משפחות שמקבלות מאיתנו סל מזון על בסיס שבועי".

איך הקמתם את הגמ"ח?

"עשינו מכירת אוכל בבריכה במושב במטרה להרוויח קצת כסף להתחיל איתו, התחלנו להפיץ את הקישור בקבוצות השונות ויצאנו בפרויקט כפרות ביום כיפור. פנינו למספר עובדות סוציאליות שאנו מכירים על מנת שיתנו לנו משפחות שהן מכירות ויודעות שהן זקוקות. מחלקת הרווחה בבני עייש יצרה איתנו קשר וזה החל להתגלגל. כיום אנו מקבלים עשרות פניות במהלך השבוע של בקשות להכניס משפחות נוספות. אני נדהמים לגלות כמה צורך וכמה חשוב ומשמעותי הגמ"ח בעבור המשפחות".

"לא מפספסים אף שבוע"

פעילות הגמ"ח מתרחשת בכל יום חמישי בשעה 19:30, כאשר בכל פעם נפגשים בסניף בני עיקבא במושב חניכים, מדריכים, ובוגרים של הסניף. הערב נפתח בהכנת הארגזים, ולאחר מכן הם מוצאים על ידי צוות נהגים מסור. "הם לא מפספסים אף שבוע" סיפרה שירי. ב"אחד מימי השישי, צירפנו משפחה חדשה לגמ"ח, והיינו צריכים לנסוע לקניות בסופר ולהביא לה את המצרכים. ההתרגשות על פניהם של בני המשפחה הייתה שווה את הכל".

מידי שבוע מקבלות המשפחות בסל באופן קבוע מוצרים בסיסים כגון פסטה, קמח , שמן , עגבניות, מלפפונים, תפוחי אדמה, ובצלים. ודברים נוספים אשר משתנים משבוע לשבוע. "אנו משתדלים שבכל שבוע כל משפחה תקבל ארגז גדול ומלא" סיפרו החברים. "אין דבר יותר מרגש מלהניח חבילה בבית של משפחה ולראות את ההתרגשות בפנים שלהם או לשמוע את ההתרגשות בקול שלהם כשהם אומרים תודה".

"עומדים על כ25 משפחות שמקבלות סל מזון על בסיס שבועי"

״בתקופת החגים, התקשרה אלי אחת האמהות של המשפחות וביקשה בבכי שנדאג לה לעוף לחג. זה היה בין השבועות הראשונים של הגמ"ח שעוד לא היה הרבה תקציב ולא ידעתי מאיפה נוכל לדאוג לה לעוף לחג. אבל הרגשתי שאני חייבת ושלא אוכל לשבת בארוחת החג שלי ולאכול עוף בידיעה שלה חסר" סיפרה אחיה. "ובאמת, כשהגענו בבוקר החג לתת לה את העוף, הרגשתי הרגשה טובה, תחושה של סיפוק. הרגשתי שאני הולכת בדרכו של סבא שכל כך אהב לעזור ולתת בכל דרך ולמי שצריך".

הוד הוסיף וציין כי "מאז שאני בגמ"ח אני מבין את משמעות המשפט לתת זה לקבל. כל פעם שאני חושב על מה שאנחנו עושים ועל המשפחות שלנו אני מתמלא בתחושת אושר וסיפוק אדירה".

"רוצים לגדול ולעזור לכמה שיותר אנשים"

כעת, עם התחזקות הפעילות, ארבעת המייסדים מגדירים שאיפות חדשות. "בעזרת ה׳ נרצה להמשיך ולפעול עוד הרבה שנים, לגדול ולעזור לכמה שיותר אנשים ומשפחות בדרך הטובה ביותר ולהרשם בקרוב כעמותה רשומה באתר העמותות ולקבל הכרה של עמותה" ציינו. "אחד המוטואים שלנו זה שבאמת הקב״ה עוזר ושיש כל כך הרבה ניסים. וככה אנחנו באמת מצליחים. הכל זה נס גלוי גדול".

"לעזור לכמה שיותר אנשים ומשפחות בדרך הטובה ביותר"

"בהזדמנות זו אנחנו רוצים להודות באמת לכל החברה התותחים שנרתמים בכל שבוע לעבודה ולעשייה, לחברים ולאנשים הטובים שעוזרים לנו מידי שבוע, לנהגים המדהימים. לתורמים המטורפים. למשפחות היקרות של ארבעתנו, על התמיכה והעזרה והליווי. ולכל האנשים הטובים שעוזרים בסתר ובגלוי" סיכמו החברים. "ותודה לבורא עולם שאיתנו בכל שבוע ושבוע מחדש".

כיצד אפשר לתרום?

בעזרה מרחוק: ניתן לתרום בעזרה מרחוק באמצעות הפייבוקס של הגמ״ש, או בביט להוד במספר: 054-6685077.
יש אפשרות גם להעביר מוצרים ומצרכי מזון.

בעזרה מקרוב: הציבור מוזמן לבוא לעזור ולחלק מידי יום חמישי.
לפרטים – אחיה: 058-5970777.
ניתן גם לפנות בפייסבוק- גמש ניר גלים או באינטסגרם gmash.nir.galim.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו