הסוף למשבר? ביידן הזמין את פוטין לוועידה בארה"ב - סרוגים

הסוף למשבר? ביידן הזמין את פוטין לוועידה בארה"ב

על רקע המשבר בין ארה"ב לרוסיה, הנשיא ג'ו ביידן הזמין את ולדימיר פוטין לוועידת האקלים שתיערך באפריל הקרוב. עוד הוזמנו 40 מנהיגים מרחבי העולם, ביניהם רה"מ נתניהו ונשיא סין שי ג'ינפינג

author-image
הסוף למשבר? ביידן הזמין את פוטין לוועידה בארה"ב
  (צילום: סטראטוס ברילאקיס\שאטרסטוק)

בדרך לסולחה בין מנהיגי המעצמות? לאחר המשבר ביחסים הדיפלומטיים בין ארה"ב לרוסיה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזמין את מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין לוועידת האקלים שתתקיים בסוף אפריל. הוועידה, שתיערך באמצעות שיחות וידאו עקב מגבלות הקורונה, תהיה הפסגה הבינלאומית הראשונה שאותה מוביל ממשל ביידן החדש.

לצד פוטין, ביידן הזמין 40 מנהיגים מכל רחבי העולם – ביניהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא סין שי ג'ינפינג. עוד צפויים להשתתף: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי,  נשיא המועצה האירופית שארל מישל, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ונשיא ברזיל ז'איר בולסונארו.

עם זאת, כשביידן נשאל במהלך הצהרה לתקשורת על ההזמנה של פוטין וג'ינפינג, הוא אמר כי הוא "לא שוחח באופן אישי עם שני המנהיגים". לדבריו, לא היו שיחות נוספות בין הצדדים מעבר לשיחות שהוא קיים איתם עם כניסתו לתפקיד – אבל הם יודעים שהוזמנו לאירוע.

עוד באותו נושא

בצל המתיחות מול רוסיה: ביידן סירב לשוחח עם פוטין

כזכור, המשבר בין ארה"ב ורוסיה החל בשבוע בעבר, לאחר שדו"ח של המודיעין האמריקני חיזק את הטענות כי פוטין עומד מאחורי נסיון התערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב. בעקבות פרסום הדו"ח, ביידן תקף את מקבילו הרוסי בחריפות ואף כינה אותו "רוצח" במהלך ראיון לרשת ABC News.

"פוטין הולך לשלם על ההתערבות בבחירות, אין ספק. אתה תראה זאת בקרוב" אמר ביידן. "הייתה לנו שיחה ארוכה אחרי שנכנסתי לבית הלבן. אני מכיר אותו טוב מאד, ואמרתי את זה כבר בתחילת השיחה. אמרתי לו 'אתה מכיר אותי, ואני מכיר אותך. אם אני קובע באופן מוכח שזה (ההתערבות בבחירות – א"ב) קרה – תהיה מוכן".

בעקבות דבריו של ביידן, ממשלת רוסיה הודיעה כי שגריר המדינה בוושינגטון יוחזר לצורך "התייעצויות", כשלדבריהם הממשל האמריקני "אינו רוצה לבנות יחסים עם רוסיה – ואנחנו ניקח את זה בחשבון". "דבריו של ביידן על הנשיא פוטין רעים מאוד וחסרי תקדים" אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב. "זה מראה שאין בכוונתו לבנות קשרים עם רוסיה. נבחן את יחסינו עם ארה"ב בעתיד הקרוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו