בצל המתיחות מול רוסיה: ביידן סירב לשוחח עם פוטין - סרוגים

בצל המתיחות מול רוסיה: ביידן סירב לשוחח עם פוטין

על רקע המשבר הדיפלומטי בין ארה"ב ורוסיה, בקרמלין הודיעו כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סירב לשוחח בטלפון עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין. לדבריהם, פוטין רצה להזמין את ביידן לפגישה משותפת

author-image
בצל המתיחות מול רוסיה: ביידן סירב לשוחח עם פוטין
  (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות בין ארה"ב לרוסיה נמשכת: בקרמלין אמרו היום (שני) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר אמש למקבילו האמריקני ג'ו ביידן – אך נתקל בסירוב מצד הבית הלבן. לפי דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב, פוטין היה מעוניין לקבוע פגישה מדינית בין שני המנהיגים על רקע המשבר הדיפלומטי בין המדינות.

"שוב פוספסה הזדמנות למצוא דרך לפתרון המבוי הסתום, שנגרם בידי וושינגטון, ביחסים האמריקניים-רוסיים" אמר פסקוב. "האחריות לכך נעוצה כולה בידיה של ארה"ב".

כזכור, המשבר בין וושינגטון למוסקבה החל בשבוע בעבר, לאחר שדו"ח של המודיעין האמריקני חיזק את הטענות כי פוטין עומד מאחורי נסיון התערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב. בעקבות פרסום הדו"ח, ביידן תקף את מקבילו הרוסי בחריפות ואף כינה אותו "רוצח" במהלך ראיון לרשת ABC News.

עוד באותו נושא

לאחר דברי ביידן: רוסיה החזירה את שגרירה בארה"ב

"פוטין הולך לשלם על ההתערבות בבחירות, אין ספק. אתה תראה זאת בקרוב" אמר ביידן. "הייתה לנו שיחה ארוכה אחרי שנכנסתי לבית הלבן. אני מכיר אותו טוב מאד, ואמרתי את זה כבר בתחילת השיחה. אמרתי לו 'אתה מכיר אותי, ואני מכיר אותך. אם אני קובע באופן מוכח שזה (ההתערבות בבחירות – א"ב) קרה – תהיה מוכן".

בעקבות דבריו של ביידן, ממשלת רוסיה הודיעה כי שגריר המדינה בוושינגטון יוחזר לצורך "התייעצויות", כשלדבריהם הממשל האמריקני "אינו רוצה לבנות יחסים עם רוסיה – ואנחנו ניקח את זה בחשבון". "דבריו של ביידן על הנשיא פוטין רעים מאוד וחסרי תקדים" אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב. "זה מראה שאין בכוונתו לבנות קשרים עם רוסיה. נבחן את יחסינו עם ארה"ב בעתיד הקרוב".

בהמשך פוטין עצמו אמר בתגובה לביידן כי הוא "מאחל לו בריאות". "אנשים נוטים לראות אחרים – כפי שהם רואים את עצמם" אמר. "האמריקנים יאלצו להתחשב באינטרסים שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 31-03-2021 12:24
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף