הסכסוך בסניף ירושלים: בית המשפט אוסר על כינוס בית הדין של המפלגה - סרוגים

הסכסוך בסניף ירושלים: בית המשפט אוסר על כינוס בית הדין של המפלגה

בעקבות הסכסוך סביב קביעת רשימת הבית היהודי בירושלים הוציא בית המשפט צו האוסר על כינוס בית הדין של המפלגה עד לבירור טענות שני הצדדים. בהחלטתה מתחה השופטת אבניאלי ביקורת על שני הצדדים הניצים:בחרו שלא להתייחס לשאלה אלא בחרו לטעון זה בכה וזה בכה כיד הדמיון הטובה עליהם, מבלי להפנות לאסמכתא כלשהי"

author-image
הסכסוך בסניף ירושלים: בית המשפט אוסר על כינוס בית הדין של המפלגה
  הבחירות בירושלים תקועות. הבית היהודי (פלאש90)

בית המשפט אוסר על כינוס בית הדין של הבית היהודי

בעקבות הסכסוך סביב קביעת רשימת הבית היהודי בירושלים הוציא בית המשפט צו האוסר על כינוס בית הדין של המפלגה עד לבירור טענות שני הצדדים

הסכסוך בין סניף ירושלים של הבית היהודי לבין מזכירות המפלגה מגיע לבית המשפט. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב דפנה אבניאלי, הוציאה צו מניעה ארעי האוסר על כינוסו של בית הדין של המפלגה שהיה אמור לדון בבחירות, עד לקיום דיון בבית המשפט בנוכחות שני הצדדים.

כפי שפורסם ב'סרוגים' בסוף השבוע האחרון, הגיש יו"ר סניף ירושלים של הבית היהודי, איציק משה, עתירה לבית המשפט המחוזי נגד מזכירות המפלגה, כדי שזו תכיר ברשימה שבחר הסניף בראש עומד זבולון אורלב. במזכירות המפלגה ממשיכים לטעון כי הבחירות שנעשו אינן חוקיות ואומרים כי רק הרשימה המוסכמת אותה בחרו בנט ואריאל ובראשה עומד דב קלמנוביץ'.

שני הצדדים נעזרים בחוות דעת משפטית האומרת כי הזכות לבחור את הרשימה מבחינה חוקית נמצאת אצלם ומסרבים להכיר ברשימה הנגדית. בינתיים כבר חודש תלויה ועומדת עתירה בבית הדין של המפלגה נגד הבחירות בסניף, כשהחלטה בעניין טרם ניתנה, ואב בית הדין פסל את שני הדיינים שישבו איתו לדון בעתירה.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

בהחלטתה מתחה השופטת אבניאלי ביקורת על שני הצדדים כשהיא כותבת על התובע: "אופן הגשת הבקשה ובליל הטענות שמצא המבקש לפרט בבקשה – הקשה מאוד על הבנתה. המבקש טוען כנגד "מעשים שלא יעשו וחוסר סמכות אב בית הדין", מבלי שמצא לנכון להביא בפני בית המשפט את תקנון המפלגה או את ההוראות הרלוונטיות, אשר מהן ניתן יהיה ללמוד מהם גדרי סמכותו של אב בית הדין, מיהו הגורם המוסמך להכריע בבקשות פסילה ובמיוחד מיהו הגורם המוסמך להכריע בערעור או השגה על החלטה של חברי הרכב הדיינים שלא לפסול את עצמם."

כלפי המשיבים מטעם הבית היהודי כתבה השופטת: "גם המשיבים בחרו לפזר מסך עשן בכל הנוגע לשאלת הסמכות, וטענו באופן סתמי כי העומד בראש בית הדין המפלגתי הוא המזמן והקובע את ההרכבים של בית הדין, הוא האחראי לתפקודו והוא המוסמך לשנות את ההרכב, כאשר התברר כי נפל פסול בדיין או בדיינים.", ובהמשך: "הצדדים בחרו שלא להתייחס לשאלה לא בבקשה למתן צו מניעה זמני ולא בתגובה, אלא בחרו לטעון זה בכה וזה בכה כיד הדמיון הטובה עליהם, מבלי להפנות לאסמכתא כלשהי."

בסיכומו של החליטה השופטת כי יש מקום לטענת יו"ר הסניף וכי רצונו של אב בית הדין לפסול את שני הדיינים ולקבוע במקומם דיינים חדשים "היא החלטה שיש מקום להרהר אחריה." והוציאה צו ארעי, האוסר על קיומה של ישיבת בית הדין של תנועת המפד"ל החדשה, שנקבעה להיום (ב') עד לקיום דיון במעמד שני הצדדים.

כעת נראה כי ההחלטה מי יעמוד בראשות הבית היהודי תתעכב בעוד כמה ימים, כשרק לאחר דיון בבית המשפט, יוכל בית הדין של המפלגה להתכנס כידי לקבוע מי מהצדדים יקבע את הרשימה. הבחירות לעירייה יתקיימו עוד פחות משלושה חודשים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רק אחדות !!! די בנט!!! די יחזקאל!!!! די משפחת משה!!!
דן | 26-08-2013 12:56
די רוצים אחדות!!! רוצים את הרב שמואל מורנו!!!
2
אורלב עומד מאחורי הפילוג. להחזיר את הרב שמואל מורנו
גדי | 26-08-2013 13:38
חבל שזה המצב בירושלים. משום מה כשייש סכסוכים אורלב נמצא בתמונה. חבל מאוד. תן ליו"ר להוביל. זה לא חוכמה לצאת החוצה לבית משפט במקום לפתור את הדברים במסגרת המפלגה. אני מסכים עם מגיב 1 וחושב שצריך להחזיר את מועמדותו של הרב שמואל מורנו שהיה מועמד מוסכם על כל הצדדים. והוא ללא ספק אדם ראוי, משכמו ומעלה, להנהיג את הסיעה בירושלים.
3
התחרפנתם שם הדתיים?אנשי הבית היהודי כוחניים-וואי וואי!
מוריה | 26-08-2013 15:48
יש מועמד בעל נסיון עשיר-אור לב. ואתם מביאים משהו זוטר-איזוטרי כמועמד? לא אכלנו די מהסגנון הפופוליסטי?!שימו מועד ראוי ולא מועמד שזוכה לטוקבקים מאורגנים ואחר אנו נשארים רק עם הטוקבקים ולא עם המעשים. אתם לא רוצים אור לב בקשו מאנשי המעש שהוכיחו את עצמם לא אלה שכל הזמן רצים ממשרה למשרה..ונכשלים שם.
4
בנט לא רוצה את מורנו למרות שבנה את הקרירה על אחיו עמנוה
יוסי | 26-08-2013 17:12
ו
5
דמוקרטיה
דניאל | 26-08-2013 20:08
קלמנוביץ שהוצנח לא יביא תוספת קולות לבית היהודי רבים ייבחרו לברקת ולסיעתו