חוטובלי מחריפה את המאבק: 1,500 ש"ח קנס לסמס בנהיגה - סרוגים

חוטובלי מחריפה את המאבק: 1,500 ש"ח קנס לסמס בנהיגה

סגנית השר ח"כ ציפי חוטובלי מחריפה את מאבקה בהסחות הדעת בנהיגה והעלתה את הקנס על שימוש בנייד תוך כדי נהיגה בחמש מאות שקלים נוספים

חוטובלי מחריפה את המאבק: 1,500 ש"ח קנס לסמס בנהיגה
  נלחמים בהסחת הדעת בנהיגה (שאטרסטוק)

סגנית השר ח"כ ציפי חוטובלי מחריפה את מאבקה בשימוש בטלפונים סלולריים תוך כדי נהיגה.

היום הודיעה חוטובלי כי בכוונתה להביא להגדלת הקנס למשתמשים בטלפון סלולרי תוך כדי נהיגה מאלף שקלים ל 1,500 ₪. היוזמה להעלות את הקנס הועלתה בעבר על ידי שר התחבורה במהלך הקדנציה הקודמת, אולם לא הגיע לשלב האישור הסופי.

סגנית שר התחבורה הממונית על הזהירות בדרכים, ציפי חוטובלי: "מחקרים מוכיחים כי 80% מכלל תאונות הדרכים נעשות בגלל היסח הדעת. התכנית בכללותה חיונית להצלת חיי אדם ואפעל בכדי לקדמה. החרפת הקנסות הינה חלק מתכנית כוללת לצמצום השימוש בסלולר בזמן נהיגה שילווה בהסברה."

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

בשבוע שעבר בכנס באוניברסיטת בר אילן פרשה חוטובלי חלק מעיקרי תכניתה למאבק בקטל בכבישים, אז אמרה כי היא פועלת "לאסור על נהגים צעירים את השימוש בסלולר תוך כדי נהיגה – גם באמצעות הדיבורית".

חוטובלי הוסיפה "ברור לי שזו לא החלטה פופולארית ואני מוכנה לספוג את הביקורת הציבורית ולו בכדי להביא לירידה משמעותית במספר הנפגעים בדרכים ולהציל חיי אדם". לדבריה נהגים צעירים הנמצאים בשלב בו עדיין אין להם מיומנות נהיגה אותה הם רוכשים, יוכלו גם להפנים  את המשמעות של השימוש בטלפון תוך כדי נסיעה. "היה ראוי להרחיב האיסור על כלל הנהגים אולם זו גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה."

אלא שכמה שעות לאחר מכן אמר שר התחבורה ישראל כץ כי הוא מסתייג מהצעד עליו הכריזה חוטובלי והוא אינו תומך בו. השניים נמצאים בנתק ועד כה לא נפגשו כדי ללבן את חילוקי הדעות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו