עמית סגל: מה שוות תרומות הכליה עם הגזענות הזו? - סרוגים

עמית סגל: מה שוות תרומות הכליה עם הגזענות הזו?

פרשן חדשות 12, עמית סגל, תקף את הצבת השלט המזהיר ערבים מכניסה ליישוב יצהר, ואמר כי הגזענות, לדבריו, מאפילה על תרומות הכליה של תושבי היישוב. עורך האתר 'הקול היהודי' הגיב לו

עמית סגל: מה שוות תרומות הכליה עם הגזענות הזו?
  (צילום: הדס פארוש\ פלאש90)

סערת השלט סמוך ליישוב יצהר.

פרשן חדשות 12, עמית סגל, תקף את הצבת השלט סמוך ליישוב יצהר עליו נכתב כי הכניסה לערבים מהווה סכנה, ואמר כי מדובר בגזענות ואף בסכנה למפעל ההתיישבות.

אתמול (שני) נתלה שלט בידי מספר תושבים בכביש המוביל ליישוב יצהר: "כביש זה מוביל ליישוב יצהר – הכניסה לערבים מסוכנת", נכתב על השלט, וזאת במחאה על החלטת מח"ט שומרון רועי צוויג כי לא תיאסר כניסת ערבים ליישוב וזאת בניגוד לנוהל הקיים מזה 30 שנה מהקמת היישוב כי ערבים אינם נכנסים ליישוב.

השלט נתלה בשלוש שפות והוא מדמה את השלטים אותם תלו בצה"ל בכניסה לכפרים ערביים ברחבי יו"ש, אשר מזהירים ישראלים כי הכניסה לשטחים אלו אסורה ומסוכנת.

סגל, כאמור, תקף את הצבת השלט, וכתב: "למנוע כניסה מערבים – באופן גורף וכאמירה – ליישוב יצהר, זו איננה מדיניות של יחידים, ואפילו לא הטרלה כנגד השלטים המקוממים "אין כניסה לישראלים" בפתחם של שטחי A. זו גזענות פשוטה שלא אפיינה את מפעל ההתיישבות ולדעתי מסכנת אותו, מעבר לפגם העמוק שבה".

בנוסף, בתגובה לציוץ של דני דיין בנושא, כתב סגל: "מה שוות תרומות הכליה עם הגזענות הזו?".

עוד באותו נושא

עמית סגל: מה שוות תרומות הכליה עם הגזענות הזו?


15

מי שהגיב לסגל הוא אלחנן גרונר, עורך האתר 'הקול היהודי', שכתב: "היי עמית, לא תרמתי כליה בשביל לייקים ואהדה ציבורית אלא כדי להציל יהודי. זה מגיע מהערכים שמשתדל לחיות על פיהם – שלי יהיה כואב מאוד ואפילו מסוכן, אבל העיקר לעזור לעוד יהודי".

גרונר סיפר: "לכן גם 3 ימים אחרי הניתוח עם כאבים הלכתי לעזור להציל נפש מישראל מהתבוללות (אל תגלו לרופאים הם יהרגו אותי). אותם ערכים שהביאו אנשים ביצהר לתרום כליה הביאו אותם לעבודה עברית – לבנות ביוקר, עבודת כפיים קשה, להיאבק לא פעם ולשלם מחירים כבדים".

גרונר הוסיף כי "מי שלא מתאים לו, לא חייב לקבל כליה מיצהר. שישיג כליה מערבי בכיף. מציע לך לבקר במחלקת דיאליזה ולשאול מי שם מסרב לקבל כליה מיצהר. שדר את התגובות בבקשה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
איזה טיפש סגל....
לאסקימוסים מותר. | 13-10-2020 9:16
איזה טיפש סגל. נפל על ההטרלה של יצהר.
האם עמית תרם את שכלו לכלב או שלא היה לו?
עמית סגל יצא מהאף | 13-10-2020 10:48
סגל חביב השמאל. בערוצים של השמאל דוחפים את סגל להיות ח''כ במפלגה שמאלנית. שחיק טמיא. סגל זקוק בדחיפות להשתלת אף. אפו כמו האף של ............ ביצהר יש תורמים, כלבו של יו''ר יצהר דני גלס מתאים לסגל
סגל ימש בדרך להיות 'אלהים אחרים' הוא ע''ז ממש
סגל אלהים אחרים? | 13-10-2020 10:40
יושב לו בביתו שקיבל מהקרן החדשה. ארון מלא רומנים, אף ספר יהודי בארון. לא ש''ס ולא שלחן ערוך. וזה העמית מחלל קדשי ישראל. מסית ומדיח ימש''ו
2
אדון גרונר, התשובה...
חיים | 13-10-2020 9:28
אדון גרונר, התשובה בגוף השאלה: תרמתי כדי להציל יהודי. תודה על התרומה ואני משוכנע שאתה אדם נפלא, אבל קוראים לזה גזענות.
שמע נא
ישראלית | 13-10-2020 11:03
העם היהודי מחובר לתורה מהשמיים, לא קשור בגזענות. קשור בבקשת האמת. אם התחברות לשקר והתחברות לאמת שווה בעיניך, אין לנו יותר נקודות שיח.
שעורי בית
דוידי | 13-10-2020 10:35
אין לי מושג מה כמות הידע שלך בנושא ההלכתי הזה אבל כן, לפי הערכים של התורה גוי ויהודי זה לא אותו הדבר אפילו לא קרוב ולהציל יהודי זו מעלה גבוהה פי כמה מלהציל גוי ואם יש לך בעיות עם זה אז תשכנע את מי שקבע את זה או שתשנה את דעתך אחרי שתעשה קצת שעורי בית...
3
והכי חשוב - להמשיך ולשרוף רכבים של צה"ל
גזען יהודי מטונף | 13-10-2020 10:14
על זה תהיה תפארתנו
4
די עם מכבסת מלים
לעמית סגל | 13-10-2020 11:17
כן אנחנו העם הנבחר: ה' בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו. ולהאמין בכך זו האמונה היהודית - והיהדות היא לא גזע - היא דת - עובדה שיש בה מאמינים מכל הגזעים! וגם מיצהר הם יתרמו בשמחה ליהודי מכל ארץ מוצא ומכל גזע, אז די להגיד גזענות על מי שאוהב את אחיו, ודי להגיד הומופוביה למי שדבק בהלכה, ודי להגיד הדרת נשים למי שחשובה לו/לה הצניעות. די כבר וזהו. תחליפו מכונת כביסה וזהו.
5
עמית סגל הבקי...
חיפאי | 13-10-2020 11:32
עמית סגל הבקי נפלת בפח.... אם ערבי התגייר הרי הוא יתקבל ביצהר אז זה לא גזענות בכלל. הערבים כלאום נלחמים איתנו ככלל לא כפרט ולכן מותר ליהודים ובמיוחד מיצהר שמקבלים הצקות ורציחות מפרטים שבאים מכלל התומך במעשיהם לא להכניסם לאיזוריהם. אבל ממתי מעניין דתי מה התורה אומרת אלא מה הנחות הצדק והיושר של הגויים
6
מוותרים עליהם ועל הכליות הטמאות שלהם
עילם מת"א | 13-10-2020 11:50
מגעילים.
אמר התורם...
בעל התורמת | 18-10-2020 9:03
אמר התורם מיצהר: תרומה רק ליהודי.
שלא תזדקק לעולם
לס | 13-10-2020 14:13
אבל אם תכיר מישהו שזקוק לכליה, הוא יקבל מהם בלי היסוס, ואם זו תהיה תרומה דרך מתנת חיים וכד' ולא בשידוך ישיר (חולה שמחפש עצמאית תורם) הוא אפילו לא תמיד יידע מראש שזה מתורם תושב יצהר ודומיו.
7
כל מילה בסלע,...
יוסף כץ, יצהר-רגבים. | 13-10-2020 18:36
כל מילה בסלע, עמית צודק כהרגלו 100%, השלט והתקפות חיילי צהל ומגב גורמים נזק, הרב דודי צריך להוקיע את הקומץ הקיצוני.
8
שלום הבעיה זה...
אליריס | 14-10-2020 13:01
שלום הבעיה זה לא השלט הבעיה בפגיעה בחילי צהל כוחות הבטחון אני לא מבין למה לא פוטרים את הבעיה צה''ל הגדול כשהוא רוצה הוא יודע לעבוד
9
סגל התחלק על השכל
אב"י | 20-10-2020 22:47
איזה גזענות ? פשוט ונשמרתם מאד לנפשותיכם למה זה תופס במסכה ולא תופס בשלט כזה ? התחלת להתייפיף בפני הגזענים-מהפגנות בלפור ?