איראן תאפשר לסבא"א לבחון שני מתקני גרעין - סרוגים

איראן תאפשר לסבא"א לבחון שני מתקני גרעין

איראן סיכמה כי פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יקבלו גישה לשני אתרים שעל פי החשד שימשו את איראן בעבר לפעילות גרעינית. ככל הנראה, אחד האתרים הוא המתקן ליד העיר אבאדה, אותו חשף נתניהו בשנה שעברה

author-image
איראן תאפשר לסבא"א לבחון שני מתקני גרעין
  מתקן גרעין באיראן (צילום: שאטרסטוק)

התגובה ללחץ האמריקני? על רקע המהלך של ארה"ב להחזרת הסנקציות, איראן פרסמה היום (רביעי) הודעה משותפת עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, במסגרתה סוכם כי פקחי הסוכנות יקבלו גישה לשני אתרים שעל פי החשד שימשו את איראן בעבר לפעילות גרעינית.

לפי ההודעה, המדינות סיכמו באילו תאריכים יבקרו הפקחים באתרים ואילו פעולות הם יבצעו בהם. על ההודעה חתמו ראש סב"א רפאל גרוסי וראש סוכנות הגרעין האיראנית עלי אכבר סאלחי.

עוד באותו נושא

נתניהו לשר הבריטי: "מצפים לשינוי מדיניות נגד איראן"

על פי ההערכות, אחד מהאתרים החשודים שאליו פקחי סבא"א יקבלו גישה הוא המתקן ליד העיר אבאדה שמדרום לאיספאהאן, אותו חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בספטמבר האחרון. לטענת נתניהו, במתקן נמצא חומר גרעיני רב למרות ניסיונותיה של איראן להחביא זאת, המהווה הוכחה לכך שהממשל האיראני הפר את הסכם הגרעין.

"חשפנו אתרים סודיים נוספים באתרי הגרעין של איראן. כשאיראן הבינה שעלינו על עקבותיה היא מיד התחילה ניסיונות הסתרה ולאחר מכן חיסלו את הכל. בכל פעם הם מסתירים ואנחנו חושפים ואז הם מנסים לטשטש את עקבותיהם" טען נתניהו. "ישראל יודעת מה אתם עושים, ישראל יודעת איך אתם עושים וישראל יודעת איפה אתם עושים. נמשיך לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ספקייות
גרעין | 26-08-2020 19:01
עיקרייות של של פרס - רוסיה וצרפת , בעזה' ! במהרה יבינו , שאחת מארבע סיבות עיקרייות שקדבה הביא קורונה לעולם , - היא : גרעין , - גרעין פרסי יתפרק מאיליו : )