הרב סתיו: אין אפשרות ריאלית לבחירתו של הרב אריאל - סרוגים

הרב סתיו: אין אפשרות ריאלית לבחירתו של הרב אריאל

במכתב ששיגר הרב דוד סתיו הוא מוחה על "הניסיון המביש של עסקנים לנסות ולביים מחלוקת" בינו לבין הרב אריאל. אך מוסיף כי לרב אריאל אין סיכוי להבחר.

author-image
הרב סתיו: אין אפשרות ריאלית לבחירתו של הרב אריאל
  תלמיד של הרב אריאל. הרב סתיו (יח"צ)

הרב סתיו שוב מתייחס למאבקים בתוך הציונות הדתית סביב הבחירות לרבנות הראשית.

את המכתב ששיגר הבוקר (ו') לרבני ומדריכי הכלות של צוהר, הוא פותח בתודה על התגובות החיוביות שקיבל בעקבות המכתב הקודם ששלח לפני שלושה שבועות "אני מבקש להודות לכם על הפניות החמות הרבות המעניקות לי כוח רב."

הרב סתיו מטיל ספקות בכל הנוגע להיתכנות 'יוזמת הרב דרוקמן' שתוביל לבחירתו של הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית: "בימים האחרונים מופרחות באוויר שמועות שונות על עסקאות האמורות לקרום עור וגידים בבחירות לרבנות הראשית האמורות להיערך בקרוב, וכמו שלימדנו הרמב"ם בעניני הגאולה: 'לא נדע מה שיהיה עד שיהיה'." כותב הרב סתיו ומתייחס לנתק בין הבית היהודי וש"ס בנוגע ליוזמה.

בהמשך המכתב מבהיר הרב סתיו כי ישנם גורמים המבקשים לסכסך בינו ובין הרב יעקב אריאל: "במהלך הימים האחרונים ישנם גורמים המבקשים ליצור רושם כאילו יש בקרבנו שני מחנות, ולא היא.  ואז מתאר כיצד ניסה להוביל מהלך לבחירת הרב אריאל לרב ראשי, מהלך שהוכח כל ריאלי, כהגדרתו

גם את יוזמת הרב דרוקמן, לדיל משותף בין הבית היהודי לש"ס, מתייג הרב סתיו כחסרת סיכוי "לאחרונה עלה שוב רעיון מועמדותו של הרב אריאל לרבנות הראשית. אחרי בדיקה מקצועית, היה ברור לנו מראש כי ליוזמה זו אין סיכוי, והיא עלולה לפגוע בכבודו של הרב אריאל, ואולם, מתוך כבוד למו"ר הרב דרוקמן גזרתי על עצמי שתיקה תקשורתית בשבועיים שעברו."

"כעת, כשמתברר כי לא קיימת אפשרות ריאלית לבחירתו של הרב אריאל, אנו ממשיכים בדרכנו וזוכים ברוך השם לתמיכה הולכת וגדלה מחוגים רחבים."

"הוא הרב ואני התלמיד"

על הטענות לפיהם הולך הרב סתיו נגד הרב אריאל הוא כותב: "במשך כל שנות קיומו של ארגון רבני צהר הוביל מו"ר הרב אריאל את הפסיקה ההלכתית של צהר, והתייעצנו עימו בכל דבר ועניין. אני מוחה בתוקף על הניסיון המביש של עסקנים לנסות ולביים כאילו, חלילה, קיימת מחלוקת ביני לבין מו"ר הרב אריאל. כפי שהבהרתי, אין ולא הייתה, הוא אמינא שאתמודד לתפקיד מול מורי ורבי. הוא הרב ואני התלמיד!"

"צר לי על אותם עסקנים שממשיכים כמו בעבר להלבין פנים, ולהפיץ שקרים, ואולם, אנו נימנע מדרך זו, נמשיך להיות מהנעלבים ואינם עולבים. נמשיך בדרכינו למען עם ישראל כהלכה באהבה." מסיים הרב סתיו את המכתב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 21 דיונים מיין לפי
1
הוא החסם
יצחק | 10-05-2013 15:09
החסם העיקרי הוא שהמפלגות החילוניות רוצות אותו, ולא הר אריאל שבעיניהם לא ראוי.. אם הוא יפעל בכיוון כנראה הוא הופך לבעל סיכויים (אפשר להתחיל בחתימה בעד מועמדותו)...
2
רואים ש.....
יוסי לוי | 10-05-2013 15:47
הוא פוליטיקאי בהתחלה הוא אומר שהוא לא יתמודד מול הרב אריאל ועכשיו הוא אומר שאין סיכוי לרב אריאל איזה מצחיק הרב סתיו שבת שלום
3
הרב סתן אויביך האמתיים חרדלים ובראשם הרב ליאור ודומו
שמריה | 10-05-2013 15:50
ליאור טירפד הליכת בנט עם הרב אמסלם ולא ישקוט ולא ינוח מלמרר את חיי בנט והציונות הדתית השפויה והמתונה . עוזרים לו רבני החרדלים נציגי תאונת העבודה שקרתה לציונות הדתית כשרמים חרדים פעלו בישיבות ללמד תלמוד כמסיונרים . כך נולד רעיון הדיל עם הליטאים אליהו ורב אשכנזי חרדי . הרס הרבנות תוצרת עצמית של ניגודי האינטרסים בין רבנים להוטי שררה ומעוטי יכולת המתיחסים לבחירה כרולטת מזל .
4
אם הרב סתיו יוריד מועמדותו, יגברו סיכוייו של הרב אריאל
פשוט | 10-05-2013 15:54
5
פה לי תיק
משה | 10-05-2013 16:53
6
אולי מספיק הרב סתו
| 10-05-2013 17:04
אולי מספיק הרב סתיו ????
7
במדינה נורמלית הרב סתו מסמל מתינות ואת שביל הזהב .
אהרון | 10-05-2013 17:07
המדינה לא נורמלית כי סדר יומה היום יומי מוטרד וטמופרע בגלל ארבעה מיעוטים חריגים ובעיתיים מאוד מאוד . ערבים , חרדים , מתנחלים ועובדים זרים/ הערבים גרמו שהממשלות נשענו ונסחטו בידי חרדים . החרדים מפעילים כור היתוך כחזרה בתשובה למוטט את המפעל הציוני מבפנים ולהוטים לקעקע את מוסד הרבנות מתוכנו ולהופכו ללשכת עבודה לרבנים לא ראויים כעלבון לציונות הדתית . העובדים הזרים ממלאים את הארץ כבעיה דמוגרפית חמורה . המתנחלים נכבשו בידי הרבנים החרדלים ואין קץ וגבול להבלים שהם מיצרים . ובתוך המיעוטים המשגעים את סדר היום הלאומי בכשרון חולשותהם וחולשת מדינת ישראל להתנער מהם בטיפול שורש כואב באיבחה אחת נועדנו לסבול והרבנות היא מראת הסבל והשבר .
8
הרב סתיו נוגע בדבר ועדיף שישתוק ולא ידבר
אהרן | 10-05-2013 17:17
זה נראה לי חוצפה שהרב סתיו כמתמודד וכנוגע בדבר( שברור שהוא מעדיף שהרב אריאל לא יתמודד, בכדי שהוא יוכל להתמודד), מטיל ספק בדיל. אני חושב שעדיף שהרב סתיו ישתוק ולא יתערב ועוד מביע את דעתו שאין סיכוי לדיל. הרב סתיו נגוע ולכן אני חושב בשנית שכדאי מאוד שלא יתערב.
9
7שויון בנטל גיוס חובה,גירוש עובדים זרים ועבודתם לחרדים
ציון | 10-05-2013 17:50
והורדנו שני מיעוטים מסדר היום - נהדר ואז נתמקד בערבים ונגדיר הארץ שלנו ואין מתנחלים . וישאר רק המיעוט הערבי ושוב איתו לבדו בלי בעית החרדים , העובדים הזרים והמתנחלים ,שפתרנו ,נסתדר מלוכדים כולנו . וכל זה לא מבטיח שהרב סתו יבחר ....
10
חוצפנים נמאסתם רק הרב סתיו
דוד | 10-05-2013 17:56
הרב סתיו בניגוד לרב דרוקמן שהגיע בדקה ה90 בדק את המהלך כבר מזמן ובאישור הרב אריאל. שניהם יחד הגיעו למסקנה שזה לא אפשרי. במו אוזניי שמעתי בשבת צוהר האחרונה את הרב אריאל בתשובה לשאלה של הרב שילת שאין אפשרות ריאלית לבחירתו וכי הרב סתיו בדק את האופצייה בצורה הרצינית ביותר. יותר מזה לפני 10 שנים הרב אריאל לאחר ההפסד הודה בפומבי על כל המאמצים שהרב סתיו עשה למען בחירתו. אסור לרב סתיו להוריד את מועמדותו בגלל חשש לדיל זה או אחר. המועמדות של הרב סתיו היא לא פרטית שלו. בעיני היה מצופה מהרב אריאל ליותר אומץ ציבורי ולהביע תמיכה פומבית ברב סתיו.
11
הרב אריאל התנהגות תמוהה
יאיר | 10-05-2013 18:26
מתחילת המירוץ לרבנות לא אהבתי את התנהגותו של הרב אריאל. הרב טאו לשיטתו צודק הוא מתנגד לשיטתו של הרב סתיו ומבחינתו המחלוקת היא לשם שמיים. אין איש שיכול לטעון כנגד הרב טאו שמחלוקתו איננה לשם שמיים לעומתו הרב אריאל מתנהג בצורה מאוד מוזרה. מחד הוא נשיא ארגון צוהר חתום על תוכנית השינויים שצוהר מציעה לרבנות משמש כרב הארגון במשך 15 שנה. ומאידך חושש להביע תמיכה פומבית ברב סתיו. גם בספרו האחרון של הרב סתיו הנחשב לנועז זמנים מודרניים כותב הרב אריאל כך: אני מאחל לך שספרך ייתרום תרומה משמעותית. בשיחות סגורות בתוך צוהר הביע הרב אריאל תמיכה במהלך של הרב סתיו אך לא היה מעוניין בפרסום תמיכה פומבית. לצפות שעכשיו הרב סתיו יעזוב הכל ויעזור לרב אריאל נראה לי קצת חוצפה.
12
אנשי הר המור מובילים את אש המחלוקת בכל תחום, חבל חבל!!!
אלי | 12-05-2013 3:53
לדאבוני נתקלתי לא מעט פעמים באש המחלוקת שמציתים מובילי הקו של הר המור. זה התחיל כמובן בפילוג המכוער וההטרסה כנגד גדול הדור ר' אברום שפירא זצ"ל מסיבה נלוזה ולא ברורה, והמשיך בחרמות של רבנים רבים ובפילוגים והשמצות. חברים יקרים, לא זו הדרך, מה גם שאתם גם אף פעם לא מצליחים. המלחה שנלוזה שלכם בתוכנית התנ"ך גם כן נכשלה יכלתם לתקן בדרך של הידברות ולא במלחמה שעשתה בעיקר חילול ה' המלחמות האלו שייכות לגלות אשכנז ואתם כנראה לא השתחררתם מצרות הגלות. מספיק עם הפילוגים אנו צריכם להתאחד בציונות הדתית. כל רב ירא שמים שחותר לאמת, צריך לקבל ולשתף איתו פעולה, גם אם חולקים על דרכות, ובוודאי לא לפסול
13
לאור מה שכתבת היה מתבקש שהאב אריאל יצא מגדרו לתמוך בך
לרב סתיו היקר | 12-05-2013 8:47
אז למה עד עכשיו זה לא קורה???
14
הרב סתיו איננו תלמיד חכם
| 12-05-2013 8:51
וככזה אינו ראוי שיהיה רב ראשי במדינת ישראל! אם הוא יהיה רב ראשי, מוסד הרבנות תגיע לשפל חדש שאין כמוהו, ויהיה מאוד קשה לשקם אותה אחר כך.
15
הגם אתה ברוטוס (סתיו )?
הצופה מהצד | 12-05-2013 9:04
הרב אריאל התמים מטורפד ע"י סתיו בעצם אמירתו ופעולותיו. לעניות דעתי, זה חושף את האמת. מדובר במחלוקת קורח ועדתו , וסתיו יעשה הכל בשביל הכיסא.
16
ל12 אתה ושכמותך עם השמצות נלוזות הם מרבים את אש המחלוקת
גדליה | 12-05-2013 10:10
17
קצת כבוד
איציק | 12-05-2013 14:50
רבותיי המטקבקים, אל תשמיצו את הרב סתיו.. גם אני לא מצדד בבחירתו, אבל הוא כן ת"ח שעשה רבות ויש לו הרבה זכויות.. ואני יודע שהרבנים שפועלים נגד בחירתו גם לא מתכוונים שתתייחסו ככה כלפיו.. זה תוצר לוואי של הפעילות שלהם מאחורי הקלעים, אבל כל שרוצים למנוע בחירתו ולא שהוא יהפוך למושמץ ככה.. קצת כבוד.. (ואם אתם לא מוכנים לכבדו תכבדו את הרבנים שלא רוצים בבחירתו, בתגובות כאלו אתם עושים להם עוול כאילו מי שמתנגד לבחירתו צריך להיות כזה)..
18
איציק, הרב סתיו אכן עשה רבות
| 12-05-2013 16:27
אבל מכאן ועד לקרוא לו תלמיד חכם הדרך ארוכה מאוד!
19
איו חולק שהוא ת"ח
איציק | 12-05-2013 16:42
הוא כן ת"ח.. מיש שיש לו כושר לרב עיר ולדיינות הוא כבר בשכבה עליונה של תלמידי החכמים בציבור שלנו.. יותר מרוב הרמ"ים בישיבות הסדר ומכינות (וברמה של רמים בישיבות גבוהות).. ההתנגדות אליו אינה כי הוא אינו ת"ח, אלא בגלל שיקולים שהביאוהו לפסיקות מסוימות, וחוששים ששיקולים אלו יגרמו נזרק אם הוא יהיה רב ראשי.. ואם הייתה אמירה ש'אינו מספיק ת"ח' זה לא כי חסר לו ידע כדי להיות רב ראשי, אלא שהוא לקח על עצמו כמה חידושים שאין לו מספיק כתפיים כדי לקחת (אם הרב ליכטנשטיין יאמר דבר שנראה מחודש כולם יכבדו)... הוא לא רק ת"ח ועשה רבות, גם פועל מתוך יראת שמיים... להכחיש עובדות אלו זה להעיד שאתה לא פועל מתוך כנות וזו לא מחלוקת לש"ש..
20
סתיו רב בינוני שמועצם ע"י אמצעי התקשורת
המתמיד | 12-05-2013 19:40
לא התלהבתי משיעוריו. הרבה רטוריקה ותוכן די דל. אי אפשר להשוות לרמתם התורנית של הרב אריאל או הרב איגרא, שהינם גאוני עולם.
21
ל-מ-ה?
משה | 13-05-2013 9:38
למה אף אחד מכם לא מוחה על חילול השבת על נשות הכותל ועל רמיסת התורה למה?כל היום מתעסקים בהשמצות ולשון הרע..............בנפשי זה