בנט: "הרב רבינוביץ' היה אחד מגדולי הדור" - סרוגים

בנט: "הרב רבינוביץ' היה אחד מגדולי הדור"

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לפטירתו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב נחום רבינוביץ': "הרבה באהבת חינם וחינך את תלמידיו הרבים בדרכו". איילת שקד: "גם במילים 'אבד צדיק מן הארץ' אין מספיק בכדי להכיל את האבדה"

בנט: "הרב רבינוביץ' היה אחד מגדולי הדור"
  (צילום: דוד כהן/ פלאש90)

יו"ר מפלגת 'ימינה', שר הביטחון, נפתלי בנט מתייחס לפטירתו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב נחום רבינוביץ'.

"אני כואב את לכתו של הרב נחום רבינוביץ זצ"ל, תלמיד חכם עצום ומגדולי הדור, שהיה מופת של צניעות, אהבת עם ישראל ותורת ישראל", אמר בנט.

לדברי בנט: "הרב הרבה באהבת חינם וחינך את תלמידיו הרבים בדרכו, דרך של ציונות ונתינה. מאז שעלה עם משפחתו לישראל, הוא הנהיג במשך שנים רבות את ישיבת מעלה אדומים המופלאה, ועסק בתורה ובפסיקה לצד השכלה כללית בכל תחומי החיים".

"אני שולח תנחומים וחיבוק גדול למשפחה. יהיה זכרו ברוך".

שקד: "גם במילים 'אבד צדיק מן הארץ' אין מספיק בכדי להכיל את האבדה"

גם שותפתו לימין החדש, ח"כ איילת שקד, הספידה את מותו של הרב. "בצער ובכאב שמעתי הבוקר על לכתו של הרב נחום רבינוביץ'. גם במילים 'אבד צדיק מן הארץ' אין מספיק בכדי להכיל את האבידה" אמרה. "הרב רבינוביץ' שהיה לא רק זקן ראשי הישיבות בציבור, היה גם זקן במובן הפשוט- זה קנה חכמה. חכמתו התחרתה רק עם אומץ ליבו שהיה ניכר שכל התחומים בהם מסר את נפשו, למען ארץ ישראל, עם ישראל וכמובן תורת ישראל".

"עם ישראל כולו מבכה את לכתו ואבל עם משפחתו ותלמידיו, בית ישיבת מעלה אדומים, אשר ממשיכים את דרכו של הרב המקדשת שם שמיים בחייהם" הוסיפה. "אני שולחת תנחומי למשפחתו ולתלמידיו. יהי זכרו ברוך".

הלוויתו של הרב רבינוביץ' תתקיים בשעה 15:00. בעקבות הנחיות משרד הבריאות ההלוויה תיערך בהשתתפות המשפחה בלבד והיא תועבר בשידור חי באתר סרוגים.

עוד באותו נושא

"האם הרב רבינוביץ' צריך להוכיח את עצמו לרב יוסף?"


18

הרב רבינוביץ' נפטר הלילה בגיל 92 לאחר שבחודשים האחרונים חלה הדרדרות במצבו הבריאותי והוא אושפז בבתי החולים לעיתים תכופות.

יו"ר הבית היהודי שר החינוך הרב רפי פרץ, ספד אף הוא לרב רבינוביץ' ואמר: "חבל על דאבדין ולא משתכחין. הרב נחום רבינוביץ׳, מראשיה ומבכיריה של רבני הציונות הדתית הלך לבית לעולמו. הרב רבינוביץ׳ היה תלמיד חכם משכמו ומעלה, איש ארץ ישראל ברמ"ח אבריו אשר העמיד דורות של תלמידי חכמים. שולח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זכרו הקדוש ברוך".

מהישיבה נמסר: "ישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים על כל רבניה, תלמידיה ובוגריה, מבכה מרה את הסתלקותו לשמי רום של מורנו ורבנו ראש ישיבתנו הנערץ, זקן ראשי הישיבות הציוניות בישראל הגאון הגדול מוהר"ר נחום אליעזר רבינוביץ' זצ"ל. בעל 'יד פשוטה' על הרמב"ם שו"ת 'מלומדי מלחמה' ו'שיח נחום' ועוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
צדיק הלך מהמדינה
אוחנה | 06-05-2020 12:30
אלא מגיד שיציאת צדיק מן המקום עושה רושם, שבזמן שהצדיק בעיר הוא הודה הוא זיוה הוא הדרה, יצא משם פנה הודה פנה זיוה פנה הדרה.
ספד לו בנו, הרב מרדכי רבינוביץ':-
דודו | 07-05-2020 22:39
אבא תמיד היה שואל: איך מגדירים בן תורה? והיה אומר: מי ששם שמים מתאהב על ידו
יעני בנט הגדול !! מעיד !!! חחחח תחיכת רפורמי
בנט הרפורמי | 06-05-2020 17:11
מי שאל אותך על הרב רבינוביץ? מי אתה שתעיד עליו? בכלל לא הכרת אותו !!