נחשפה התכנית הלאומית לקידום הטניס בישראל - סרוגים

נחשפה התכנית הלאומית לקידום הטניס בישראל

שיתוף הפעולה בין איגוד הטניס ומרכזי הטניס יוצא לדרך עם אקדמיה שתאגד את השחקנים הטובים בארץ מגילאי 9 עד 18. אנדי רם: "יש לנו את כל האנשים הכי טובים שיכולנו למצוא", מנסדורף: "התכנית הזו תהיה הפלטפורמה שתאפשר לילדים להפוך לשחקני טניס ברמה הגבוהה ביותר".

נחשפה התכנית הלאומית לקידום הטניס בישראל
  מימין לשמאל: עמוס מנסדורף, אבי לחיאני, יוני ירום, אנדי רם והנס פיליוס. צילום: איגוד הטניס בישראל

התכנית הלאומית לקידום הטניס בישראל יוצאת לדרך, בתום עבודת מטה שנמשכה מספר חודשים, וכללה דיונים והתייעצויות עם אנשי מקצוע מהארץ ומחו"ל.

התכנית גובשה במשותף עם איגוד הטניס בישראל ומרכזי הטניס והחינוך בישראל, בשיתוף אנשי מקצוע משני הארגונים. בליבת התכנית הקמתה של אקדמיה לאומית לטניס, שמוקד פעילותה יהיה במרכז הטניס ברמת השרון. את התכנית יובילו בכירי המאמנים בטניס הישראלי והיא תפוקח ותבוקר על ידי ועדת היגוי מקצועית.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה היום (שלישי) במשרדי הוועד האולימפי בהדר יוסף הוצגה התכנית על ידי אנדי רם, שהוא המנהל האסטרטגי והפיתוח העסקי והוצג גם עמוס מנסדורף, המנהל המקצועי החדש של איגוד הטניס. באירוע נכחו מלבד רם ומנסדורף גם יוני ירום – יו"ר איגוד הטניס, אבי לחיאני – מנכ"ל איגוד הטניס והנס פליוס – המנהל המקצועי של מרכזי הטניס.

באקדמיה יהיו שחקנים מגילאי 9-10 עד 18, כאשר בגילאים הצעירים יותר הם יתאמנו במקביל ברמה"ש ובמועדוני הבית שלהם ובהמשך יתאמנו באופן קבוע באקדמיה. האימונים יכללו אימוני טניס 6 ימים בשבוע (8-10 יחידות אימון), אימוני כושר 6 ימים בשבוע (6-8 יחידות אימון), ואימון עם מאמנים מנטליים פעם בשבוע (אימון קבוצתי ואימון אישי בהתאם הצורך). בנוסף יקבלו הילדים מעטפת רפואית, ליווי תזונתי וישתתפו בתחרויות לאומיות ובינלאומיות בארץ ובחו"ל.הילדים, שיגיעו מכל רחבי הארץ, ילמדו בבתי ספר ברמת השרון או בתיכון הכפר הירוק שם תהיה להם האופציה למסגרת פנימייה. חלק מדרישות האקדמיה יהיו לעמוד בתכנית הלימודים ובחובות הנדרשות במסגרתם (השתתפות בשיעורים, עבודות ומבחנים).

"להביא את כל השחקנים הכי טובים בארץ למקום אחד"

אבי לחיאני, מנכ"ל איגוד הטניס, אמר: "ענף הטניס ציפה מזה שנים רבות לשיתוף פעולה מקצועי אמיתי בין שני הגופים המובילים והמשפיעים ביותר בטניס הישראלי. התכנית הלאומית היא ביטוי לשינוי תפיסה בדרך אך בעיקר להבעת רצון לאחד כוחות ולהצעיד את הענף למקום הראוי לו".

יו"ר איגוד הטניס, יו"ר יוני ירום: "ההסכמים שנחתמו הם ארוכי טווח לחמש שנים ויותר מכך ואנחנו צופים לתוצאות כבר בתוך 7-10 שנים. הצלחנו לאחד את הכוחות המקצועיים הטובים ביותר שיש היום בשוק מבחינת ניסיון, ידע ושיתוף פעולה, ואנחנו מקווים שהצעד המשמעותי הזה יוביל את הטניס שוב לקדמת הבמה".

צילום: איגוד הטניס בישראל

אנדי רם: "אני מרגיש שאני חוזר לטניס שוב אחרי שפרשתי. האקדמיה זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות במשאבים שלנו כרגע, לאחד את השחקנים הטובים ביותר בארץ ולתת להם את כל התנאים כדי לעזור להם להצליח בזירה העולמית. זה מה שאני זכיתי לו כילד בן 14, כשעזבתי את הבית לאקדמיה בווינגייט. יש לנו את כל האנשים הכי טובים שיכולנו למצוא. אני מאוד מאמין בדבר הזה, באיחוד הכוחות של שני הגופים הגדולים, זה משהו חדש שלא היה הרבה שנים ואני אתן כל מה שאוכל כדי שזה יצליח".

עמוס מנסדורף: "התכנית הזו תהיה הפלטפורמה שתאפשר לילדים להפוך לשחקני טניס ברמה הגבוהה ביותר. האקדמיה היא תחילה של מהפך, שינוי מחשבתי ואמונה שאפשר לעשות את זה ונעשה את כל המאמצים שזה יקרה. זה ייקח זמן, אין הוקוס פוקוס, אבל אנו מייצרים פה פלטפורמה שתאפשר לילדים את הסיכוי להגיע לרמה הגבוהה מבחינת נפח האימונים, האיכות שלהם, נסיעות לחו"ל, ליווי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ולא הייתי מצטרף לדרך הזו אם לא הייתי מאמין בה".

הנס פליוס: "כשחזרתי לישראל ראיתי ששחקנים לא מתאמנים יחד והיה לי ברור שצריך להביא את כל השחקנים הכי טובים בארץ למקום אחד. יש לנו פה אנשים עם ידע עצום, שחקני עבר כמו עמוס מנסדורף, אנדי רם וציפי אובזילר שיודעים מה צריך כדי להגיע לפסגה. אנחנו מוכנים ומחויבים ואנחנו נצליח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האקדמיה הזאת טובה עד גיל 16
איל | 27-08-2019 20:56
אחכ אין להם יותר יריבי אימון ומחייב המון אימונים פרטיים, אקדמיות בחול, נסיעות לתחרויות בין לאומיות והכל עולה המון המון המון כסף. מעבר לזה ימי התמימות של מרכזי הטניס עברו מזמן, בבחירת המועמדים לאקדמיות האלה, שיקולי מי יקבל ספורטאי מצטיין ועוד נגועים בהרבה מאוד פרוטקציוניזים. מוכרים לילדים וההורים הרבה חלומות אבל הסיכוי להפוך למקצוען שעושה כסף מהטניס אפסי ובטח למי שאין את הכסף והפרוטקציות.