דרור אידר: למה רועי שרון לא ענה לירון לונדון? - סרוגים

דרור אידר: למה רועי שרון לא ענה לירון לונדון?

ירון לונדון הציג את כתב ערוץ 10, רועי שרון כ"כתבנו בשטחים הכבושים". דרור אידר תוהה למה שרון לא ענה לו: "זו דעתך, ירון. אני כתבנו ביהודה ושומרון." למה הוא מפחד?

author-image
דרור אידר: למה רועי שרון לא ענה לירון לונדון?
  לא מייצגים את הרוב. לונדון וקירשנבאום (צילום מסך)

"כתבנו בשטחים הכבושים, רועי שרון היה בבית המשפט היום", כך בחר ירון לונדון להציג את רועי שרון, כתב חדשות ערוץ 10 ביהודה ושומרון.

צפו באייטם מתוך התוכנית לונדון וקירשנבאום

היום (ה')  מגיב לדברים, דרור אידר, פובליציסט ב'ישראל היום' כשהוא מפרסם בדף הפייסבוק שלו התייחסות ארוכה לאירוע:

"אם – לפני שהחל בדיווח – היה רועי שרון אומר לירון לונדון שהציג אותו באגביות "כתבנו בשטחים הכבושים" (קשה לחשוד בלונדון שאינו רגיש למילותיו) – "זו דעתך, ירון. אני כתבנו ביהודה ושומרון. לא כבשנו את המקומות האלה מאיש" או אפילו משהו חלבי יותר, אבל כזה שישים את לונדון במקום שנוי במחלוקת – מה היה קורה? האם היה מאבד את משרתו?"

אידר מוסיף וטוען כי עיתונאים ימניים ובעיקר דתיים, מרגישים במערכות החדשות השונות כאורחים: "משיחות פנימיות אני יודע שהנחת היסוד במקומות הללו היא שבעלי הבית הם לונדון וקירשנבאום (כמשל), או נחום ברנע, או אמנון אברמוביץ וכן הלאה."

"רועי שרון ודומיו הם רק אורחים. גם אם יש להם משרה ומשכורת קבועות. ובכל זאת, מה היה קורה לו פעם אחת, סוף סוף, היה אחד מעבדי הרוח מתמרד ואומר "עד כאן!", הן רוב הציבור חושב כמוני; זה לונדון וברנע ואברמוביץ שנמצאים במיעוט, אז כיצד הם מרגישים בעלי הבית ואילו נציגי הרוב מרגישים אורחים לנצח?"

אידר טוען כי התשובה נמצאת במישור הפסיכו-פוליטי, לפיו "השינוי התודעתי מתחיל במתיחת גבולות השיח בידי מי שבידם המיקרופון או העט והמקלדת אל עבר מה שנראה היום לא מקובל בשיח התקשורתי ("לא שטחים כבושים; אדמת אבותינו, יהודה ושומרון"), אבל הוא נחלת רוב הציבור, וגם – כמעט שכחנו – האמת העמוקה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שוקת
מיקי | 30-08-2012 23:13
לונדון וקירשנבאום מנותקים מהמציאות ומהעם וחבל שהם ממשיכים להרעיל את הציבור הרחב שרובו ימני
2
זה לא חדש
יוסי לוי | 31-08-2012 1:38
אני מתכוון לומר שזה לא חדש שכל הכתבים מתיפיפים (ואני כבר לא מדבר על עמית סגל שהוא כבר מזמן דתי מחמד)כמו ג'קי לוי וקובי אריאלי ומשיחה שהיתה לי עם אבישי בן חיים הוא אמר לי שזו רוח המפקד להביא כתבות על פילוג בעם כי שאלתי אותו אם הוא בעד כתבות נגד חרדים והוא אמר לי שהוא לא קובע ואמנם הוא אמר לי לא לפרסם אבל אני חושב שמאוד ראוי לפרסם את זה וככלל רועי שרון הוא מפחד על הכסא שלו ולכן הוא נכנע לדעת המפקד ואין הרבה כמו אראל סג"ל וקלמן ליפסקינד שלא איכפת להם מהכסא אלא האידיאולוגיה אשמח להיות איתך בקשר יוסי לוי 0505228155
3
הכתב הדתי ניסה להשחיל על אלפי הקבוקים שהערבים זרקו,על ה
איכסה צביעות | 01-09-2012 23:46
ב"ה על הפיגועים המחרידים תוך שנה בבת עין (ילד בגרזן,בחור ביער..) אך את הזוג השמאלי זה לא מענין--העיקר מולטוב אחד שבפוקס מטורף פגע והתלקח. גם אם המעשה לא טוב, ההתיחסות הציבורים מוגזמת מבחינה פרופורציונלית לכמות הבקבוקים בגזרה.
4
רועי שרון,אתאלי,סגל,קרא,נוביק,= דוסיי מחמד, עושי רצונם
אולגה | 02-09-2012 7:00
של שמאלנים מחרחרי ריב ומדון מהתקשורת. בני הציבור הדתי לאומי המהולל משמשים 80% מהמקרים כדתיי מחמד ובאים בגישה מאוד כנועה , מחפשים כותרות נגד הציבור שממנו הם באים ומנסים לשדר כמה שיותר אוביקטיביות, כמו מפקד דתי בצבא למול חיילים דתיים... אוי לנו מבנינו ואוי לנו מהחינוך שלנו, שמגדל דור של מלחחי פנכה , חנפנים ללא עזות דקדושה. התקווה שלנו היא הבן של הרב שרקי שמשרת בגלי צהל, עם פיאות ללא בושה וללא התנצלות שירבו כמותו, ונקווה שהוא לא ישנה את חזותו ודעותיו.