בעקבות התקלות: מנכ"ל רכבת ישראל מתפטר - סרוגים

בעקבות התקלות: מנכ"ל רכבת ישראל מתפטר

מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון צפוי להודיע על התפטרותו, זאת לאחר שקיבל הודעה מיו"ר הרכבת על כוונתו לפטר אותו. איילון יסיים את תפקידו בעקבות הכשלים הרבים בתפעול הרכבת לירושלים וההתעכבות בהבאת קרונות חדשים

author-image
בעקבות התקלות: מנכ"ל רכבת ישראל מתפטר
  (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

זעזוע ברכבת ישראל: מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון צפוי להודיע בקרוב על התפטרותו מתפקידו, זאת לאחר שקיבל אמש (ראשון) הודעה מיו"ר הרכבת דן הראל כי בכוונתו להביא לסיום עבודתו.

על פי הדיווח ב-ynet, הראל זימן אליו אתמול את איילון, המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות, והודיע לו על כוונתו להביא לסיום עבודתו בעקבות "כשלונו בניהול רכבת ישראל ומצבה של הרכבת". בין השאר נטען כי הכשלים של איילון כמנכ"ל כללו את התקלות הרבות בתפעול הקו המהיר לירושלים, הצפיפות הרבה ברכבות, הפסדי הענק והעיכובים בהבאת קרונות חדשים שאמורים היו לתת מענה לביקוש הגובר של הציבור.

המשבר ברכבת ישראל החריף בשבועות האחרונים בעקבות שורת התקלות בקו החדש מנתב"ג לירושלים, שהושבתה הבוקר בפעם הרביעית בשבוע האחרון. התקלות הובילו לחילופי האשמות בין שר התחבורה ישראל כץ לוועד העובדים בראשות גילה אדרעי. בראיון לרשת ב' כץ אמר כי "הודעתי להנהלת הרכבת, בעקבות ריבוי התקלות שאינן דבר שצריך לקרות, לבחון לעומק אם זה קשור לוויכוחים או סכסוכים בוועדים"- אך בוועד הרכבת אמרו כי "לעובדים אין דבר וחצי דבר עם התקלות בקו החדש. גם השר וגם הנהלת הרכבת ויו"ר הדירקטוריון יודעים זאת היטב, העובדים נותנים את הנשמה כדי לחפות על החלטות פזיזות ותקלות. להפיל הכל על העובדים זה הכי נמוך שיש".

כעבור מספר שעות כץ חזר בו מדבריו, ואמר כי "שוחחתי הבוקר עם יו״ר חברת רכבת ישראל דן הראל על הסיבה לתקלות שאירעו ביומיים האחרונים בקו הרכבת החדש לירושלים, שהסיע כבר למעלה מ-400 אלף נוסעים בתקופת ההרצה. הוא הסביר לי את מהות התקלות שמטופלות. שמחתי להיווכח שאין לועד העובדים ולעובדי הרכבת חלק בתקלות".

אמש עשרות נוסעים חסמו את הדלתות של רכבת שנסעה מתל אביב לצפון,ומנעו ממנה להמשיך בנסיעתה. החסימה בוצעה מחאה על כך שבמהלך הנסיעה הודיע הכרוז כי הרכבת לא תגיע ליעד הסופי אלא תעצור באמצע, כשהדלתות נחסמו במשך כ-20 דקות עד להגעתה של רכבת נוספת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו