הרב אבינר: משתמשים בי כדי לנגח את כרטיס בלבבי - סרוגים

הרב אבינר: משתמשים בי כדי לנגח את כרטיס בלבבי

כתבה בתוכנית 'מבט שני' עסקה במאבק שמנהלת עמותת אדי לתרומת אברים בכרטיס 'בלבבי' של הציונות הדתית. במסגרת הראיון הובאו גם חלקים מראיון עם הרב אבינר בו הוא תמה על הצורך בעוד כרטיס. בשיחה עם הרב הוא אומר: "שיהיו עשרה ארגונים, העיקר שאנשים יתרמו אברים".

author-image
הרב אבינר: משתמשים בי כדי לנגח את כרטיס בלבבי
  כל ארגון מבורך. הרב אבינר (פלאש90)

ביום רביעי שעבר שודרה במסגרת התוכנית 'מבט שני' של הערוץ הראשון כתבה על המאבק בין ארגון תרומת האברים הותיק 'אדי' לבין הארגון החדש של הציונות הדתית – 'בלבבי'.

במהלך הכתבה אומר חולה הממתין לתרומת לב: "הדתיים הרסו כל דבר במדינה", ומוסיף "בגללם אני לא מקבל לב להשתלה, ובלי זה אני אמות".

בכתבה תוקף פרופ' אבינעם רכס, יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית את הדרישה לערב רבנים בשאלת קביעת רגע המוות. לאחר מכן הובאו דבריו של אחד מראשי ארגון 'בלבבי' הרב פרופ' אברהם שטיינברג, האומר כי לרופאים ישנה בעיית אמינות אצל הציבור, שלא מאמין להם בהכרח בסוגיה עקרונית זו.

בהמשך הובאו דבריו של הרב אבינר, הטוען כי אסור לחשוד ברופאים בשקרים מכוונים, כשהוא מוסיף כי ישנם שני צוותים שונים האחראים על קביעת המוות וייתכנות ההשתלה, כך שמדובר בשני צוותים של רמאים.

בשיחה שקיימנו היום עם הרב אבינר הוא טוען כי דבריו בכתבה הוצאו מהקשרם, ונראה כי הוא תוקף את אנשי 'בלבבי', דבר שהוא לא נכון בכלל.

"ראיינו אותי במשך שעה ארוכה, והכניסו לשידור רק את הדברים שאמרתי בעד 'אדי' ונגד 'בלבבי'" הוא אומר לנו.

בכתבה עצמה הטענות העיקריות של אנשי אדי היא על כך שהציבור הדתי מקים לעצמו ארגון השתלות פרטי שיתן עדיפות לאנשי הארגון, ועל התערבות הרבנים בהליכים רפואיים.

על כך מתייחס הרב אבינר ואומר כי כי בכרטיס 'בלבבי' אין חידוש משמעותי לעומת כרטיס אדי, כי גם בכרטיס הישן, היה אפשר להתנות את התרומה באישור של איש דת. "אנשים נמנעו מלחתום על 'אדי' כי הם חשבו שהוא עושה דברים נגד ההלכה, אבל עד היום לא ראינו מקרה כזה, ולכן אין מה לחשוש".

"אבל המציאות הוכיחה כי שהרבה אנשים חוששים, והסכימו לחתום רק על כרטיס אותו מנהלים רבנים. אפילו חילונים, כשהדבר מגיע לרגע המוות, הם מסגלים לעצמם אמות מידה דתיות ורוצים שהכל יתנהל לפי הדת".

על ההתערבות של הרבנים בהליכים רפואיים אומר הרב כי "ארגון 'בלבבי' מציע השגחה על הרופאים ולא התערבות. רוב הרבנים אינם בקיאים בכל הפרטים וממנים רופאים יראי שמיים, בתור באי כוחם כדי לוודא שאכן הכל נעשה כדת וכדין".

את המתיחות בין שני הארגונים תולה הרב בהצלחה הכבירה של ארגון 'בלבבי' בהחתמה על כרטיס לתרומת אברים. בתוך חצי שנה הצליח 'בלבבי' להחתים כחצי מכמות האנשים שהחתימו ב'אדי' בעשרות שנים של פעילות.

"באים אלי אנשים ושואלים אותי, אם לחתום על כרטיס בלבבי או אדי? ואני שמח, זו שאלה של צדיקים. אני מאושר משאלות כאלה ועונה להם שני הכרטיסים טובים".

"אני מברך על כך שיש שני ארגונים לתרומת אברים", אומר הרב אבינר, "הלוואי ויהיו עשרה ארגונים שיחתימו כל אחד על תרומת אברים. כל ארגון שיצליח להחתים אנשים על הסכמה לתרומת אברים הוא מבורך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ריבוי כרטיסים יוצר עסקנים ואינטרסנטים
דניאל | 13-02-2012 23:49
אני חושב שבנושא השתלות, פילוג כרטיסים כמוהו להצלת חיים כמו שפילוג בעם ליהדות ולעם עצמו. ריבוי כרטיסים יוצר עסקנים ובעלי אינטרסים ובשל כך פגיעה ביכולת לגייס את כל העם למטרה הקדושה הזו של הצלת חיים. במקום ליצור שני כרטיסים על הרבנים להתייצב לצד כרטיס אדי ולקדם את החתימה עליו.ד.
2
האם קראת מה שכתוב בכתבה?
למס' 1, שים לב | 14-02-2012 14:32
בחצי שנה החתימו בלבבי חצי מכמות האנשים שהחתימו אדי במשך עשרות שנים, כאשר אדי היו היחידים. אז מה יותר טוב, עם החתימות של בלבבי, או בלעדיהן?