סבא"א מגיבה לנתניהו: "בדקנו את האתרים באיראן" - סרוגים

סבא"א מגיבה לנתניהו: "בדקנו את האתרים באיראן"

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הגיבה לטענות ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שלאיראן יש מתקן גרעיני סודי נוסף בטהרן. לטענתם, הסוכנות בדקה את כל אתרי הגרעין שהייתה אמורה לבחון

author-image
סבא"א מגיבה לנתניהו: "בדקנו את האתרים באיראן"
  (צילום: אבי אוחיון\לע"ם)

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה היום (שלישי) כי בדקה את כל אתרי הגרעין באיראן שאותם הייתה אמורה לבחון. ההצהרה של הסוכנות באה בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען בנאומו בעצרת האו"ם בשבוע שעבר כי לאיראן יש מתקן גרעיני סודי נוסף בטהרן.

"ערכנו בדיקות, לפי הנהלים, בכל האתרים והמקומות באירן בהם היינו צריכים לבקר" נאמר בהודעת הסוכנות. בהודעה סירבו להתייחס לדבריו של נתניהו, לפיהם ישראל פנתה ישירות לסבא"א בנושא ולא זכתה לתשובה במשך חודשים.

"איננו מתייחסים לכל מידע שקשור לבדיקות שלנו כמו שהוא. כל מידע שמושג, גם מצד שלישי, עובר בדיקה קפדנית" הוסיפו בהודעתם. "יש לשמור על העצמאות שלנו בכל הנוגע למנגנוני בדיקה ואימות. לכך יש חשיבות עצומה".

כזכור, בנאומו במועצת האו"ם נתניהו חשף כי איראן מחזיקה במחסן אטומי נוסף כחלק מתכנית הגרעין הסודית, והציג מפה ותמונה של מקום המתקן הסודי השני. "לאיראן יש מתקן סודי נוסף בטהרן לאחסן כמות ענקית של ציוד מתוכנית הגרעין הסודית. כמו הארכיב הגרעיני, הוא נראה תמים. ניתן לראות אותו בגוגל".

לדבריו, "היה לאיראן לפחות 50 מכולות מלאות בחומר גרעיני מאוחסן שם. מדובר בעד 300 טון של חומר גרעיני. ישראל שיתפה את המידע שמצאנו על איראן, אולם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לא עשתה דבר מאז חשפה ישראל את התכנית הגרעינית. מה שאיראן מסתירה, ישראל תמצא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בדקנו את כל האתרים שהיינו צריכים לבחון
רוני | 02-10-2018 15:11
את זה לא היו צריכים לבדוק, אז לא בדקו זה לא אומר שאין שם גרעין. המודיעין הישראלי לא משקר ולא טועה. סבבא מושחתים.