בנט: "השירות הלאומי- אזרחי הוא התוצר האמיתי של קירוב לבבות"

בנט: "השירות הלאומי- אזרחי הוא התוצר האמיתי של קירוב לבבות"

שר החינוך, נפתלי בנט באירוע הפרידה ממנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, שר- שלום ג'רבי: "השירות הלאומי- אזרחי הוא התוצר האמתי של קירוב לבבות במדינת ישראל"

author-image
"השירות הלאומי- אזרחי הוא התוצר האמיתי של קירוב לבבות"
  (צילום: אסף אפרתי)

השבוע נערך אירוע הוקרה ופרידה למנכ"ל השירות הלאומי- אזרחי שר שלום ג'רבי, ששימש בתפקיד בשמונה השנים האחרונות.

שר החינוך, נפתלי בנט, נשא דברים ואמר: "שר- שלום, אין בעל הנס מכיר בנסו ונדמה לי שבפרספקטיבה של השנים שלך בתפקיד – הרמת את השירות הלאומי מנושא יחסית מגזרי ונקודתי, לפרויקט לאומי בסדר גודל שטרם הכרנו. במשך השנים, עקב בצד אגודל – הבאת להשוואת התנאים של המשרתים לאלה של החיילים ונתת להם המון כבוד. בתפקידי הבנתי שאם נרכז את הדור הצעיר בעם עבור משימה משותפת – הלבבות יתקרבו. זה בדיוק מה שקורה בשירות הלאומי היום, הרבה בזכותך: הצלחת, בהרבה נחישות, לבנות גשרים יוצאים מן הכלל. ברצוני להודות לך על העשייה הרבה שלך, בתבונה, במסירות ובאהבה ממלכתית, כדי להגיע לכל חלקי העם. הראייה שלך היא כלל ישראלית. מדינת ישראל לא תוותר על יכולות המנהיגות שלך. אנחנו מצפים לראות אותך בקרוב מאוד לוקח על עצמך משימות לאומיות גדולות – ואנחנו נדאג שזה יקרה".

שרת המשפטים, איילת שקד אמרה: "העצות של שר-שלום אליי, בתחילת דרכי – היו תמיד טובות. במשך המון שנים הוא היה עמוד התווך של מפלגת הבית היהודי. בהמשך פגשתי בו בענייני חוק הגיוס וניסינו לבנות תכנית שתעודד את הציבור החרדי ללכת לשירות אזרחי. המהומה סביב חוק הגיוס עוררה הרבה התנגדות ולכן ניסינו לראות איך אפשר לגרום לכמה שיותר חרדים להצטרף לשורות המדינה, בדרך אלטרנטיבית. העובדה שהיום המדינה מפתחת את השירות הלאומי מראה שהפרויקט שהתחיל בקטן – הפך עצום ורב, הרבה הודות לך. אני חושבת שיש לך הרבה מאוד מה לתרום למגזר הציבורי ולחברה הישראלית ואנחנו מצפים שתמשיך יחד אתנו בעשייה".

(צילום: אסף אפרתי)

שר החקלאות, הממונה על השירות הלאומי- אזרחי, אורי אריאל: "החברה הישראלית כולה, זכתה בשר-שלום ג'רבי כמנכ"ל השירות הלאומי אזרחי. במהלך כהונתו, הוביל שר שלום את הסיירת החברתית של ישראל קדימה ופעל בכל המישורים על מנת להיטיב עם תנאי המתנדבים. אני מסתובב בארץ ופוגש את המתנדבים ורואה את עשייתו הלכה למעשה. היום אנו מצדיעים לך, על 8 שנים של עשייה יוצאת מן הכלל".

חבר הכנסת, עמיר פרץ: "היית לי ליועץ מקצועי מאין כמותו, שהיכרותי איתו התחילה לקראת וועדת השרים לשוויון בנטל. אתה לוחם אמתי. לא היה דבר שעמד בדרכך לאורך כל הדרך. אני מבקש להוקיר אותך על כל עשייתך הענפה למפעל השירות הלאומי".

חברת הכנסת, שולי מועלם: "שר- שלום, אתה רואה בכל המשרתים בשירות הלאומי- אזרחי – בניך שלך. השירות הלאומי- אזרחי הפך לאירוע לאומי שהוא ברוחך. בחמש השנים האחרונות בכנסת שמעתי בעיקר את הדאגות שלך להיטיב עם המתנדבים. ביום הכי עמוס בכנסת מגיעים לכאן כ"כ הרבה משתתפים בשביל לברך ולהוקיר אותך על פועלך. בזכותך, בני נוער שלצערי, הצבא לא פתח בפניהם את הדלת – התקבלו לשירות משמעותי ועשו חיל בתפקידם. אני מאחלת לך שתראה רבים הולכים בדרכך שלך".

האלוף במיל', לשעבר מפקד פיקוד דרום, דורון אלמוג: "השרשרת החברתית תמיד תבחן במעמדן של החוליות החלשות. זכיתי לראות אותך פועל למען החלשים באמת בחברה, במגוון אירועים לאורך הדרך. ראיתי אותך הולך עם האוכלוסיות החלשות עקב בצד אגודל, מתבונן בתושבי הנגב – אנשים שעברו אירועים מאוד קשים, אנשים שאיבדו את החירות ומנסה למצוא דרכים לעזור להם באמצעות הכלים שלך. תודה על טוב לבך, והיכולת שלך לתרגם את החמלה– לעשייה. בכפר ערבי נגב נחלת ערן, בו אני נמצא – הצלחת לגרום לנו להתבונן אחרת על המציאות. אתה הכנסת לעלי נגב כל כך הרבה דברים טובים, מכיוון שחשת את המצוקה הגדולה שמשפחות חוות כשבן משפחה מוגדר במצוקה קשה. ועל כך- תודתנו".

(צילום: אסף אפרתי)

חבר הכנסת, ניסן סלומינסקי: "אתה ראוי למגוון עצום של תשבוחות. לכן אבחר תכונה אחת שהכי חשוב לי להזכיר בך– במשך תקופה של שמונה שנים עסקת בעיקר בנתינה, ללא ציפייה לקבל דבר. נתינה שהיא חוצת מגזרים ולאומים. ועל כך – יישר כח. אני אוהב ומעריך אותך".

חברת הכנסת, מירב בן- ארי: "שר- שלום, אני זוכרת איך יחד פעלנו לפתיחת תקנים של נוער בסיכון בשירות הלאומי. צעירים שנדחו מכל מסגרת אפשרית שאנחנו לא רוצים לוותר עליהם. אני איתך לאורך כל הדרך, כי אתה אדם עם כזו אמביציה ויכולת וראייה רוחבית, שיש לו אכפתיות ומסירות כזו גדולה למקצוע. אני באתי לפה לדבר על כל האוכלוסיות החלשות ועל השירות הלאומי שהפכת אותו למנוף צמיחה לצעירים וצעירות בחברה הישראלית".

יו"ר העמותה לשוויון, עטאף אל-קרנאווי: "שר- שלום, אתה מסיים שמונה שנים של השקעה בשירות הלאומי. מה שעשית בקרב החברה הערבית – רבים לא הצליחו. הענקת לנו את כל התמיכה וגרמת לקירוב לבבות בין הערבים ליהודים. אתה גידלת דור שלא ידע מה זה יהודים. אפשרת לילדינו את היכולת לתרום ולעשות טוב לחברה. הפחת בקרבם תחושת אחריות, מחויבות. בזכות יוזמות שלך – רבים מילדינו מדברים כיום עברית. אתה חבר, איש מקצוע, אח ואיש ציבור למופת. אנחנו צריכים מנהיג כמוך בחברה שלנו".

הממונה על מגזר הבדואים במגזר רוה"מ, מוחמד כעביה: "הרבה אנשים רוצים להשתייך לשירות הלאומי היום, בזכותך חל קירוב משמעותי בין הבדואים למדינת ישראל כולה. גם בכובעי כמזכיר יד לבנים לחללי הבדואים – יצא לי לעבוד איתך ונענית לכל בקשותיי. כל שר בממשלת ישראל – צריך מנכ"ל כמו שר-שלום. תודה על כל מה שעשית עבור המגזר הערבי".

(צילום: אסף אפרתי)

מנהלת הפורום לקידום השירות הלאומי- אזרחי, עדי טל כהן: "לנגד עינינו נגלה אדם מיוחד שלא אומר נואש ויש לו מטרה אחת: להיטיב עם אוכלוסיית המתנדבים. בהובלתך האישית והמקצועית נוספו תקנים רבים. בהובלתך התגשמה השוואת התנאים. עבודה שהובילה לתכניות הכשרה ומעטפת: צעירים עם מוגבלויות, צעירים בסיכון, וצעירים מהחברה הערבית כמו גם מיתר המגזרים. על כל אלה אני רוצה להודות לך מקרב לב, בטוחים שתמשיך להוביל ולהשפיע על החברה הישראלית".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי, שר-שלום ג'רבי, חתם את שלב הנאומים ואמר: "אני מודה לכולם על הברכות אבל לולי מתנדבי השירות הלאומי- אזרחי, הפועלים ללא לאות למען החברה והקהילה בישראל – לא הייתי עומד כאן היום. יחד עם השר הממונה, אורי אריאל – וכל הנוכחים באירוע זה, פעלנו רבות למען השוואת תנאי המתנדבים לאלה של חיילי צה"ל. אני חושב שהמדינה צריכה לחבק את המתנדבים ולהשקיע בהם תקציבי עתק – מתוך הבנה שמדובר בצעירים בעלי שליחות לעם ולמדינה – שבאמצעות מעט משאבים עושים כה הרבה לכולנו. זכינו בהם. אני מבקש לברך את עובדי רשות השירות הלאומי שבמאמץ משותף סייעו לנו להגדיל ולהרחיב את מפעל השירות הלאומי לממדים משמעותיים ואני מבטיח שלא בזאת תם תפקידי לטובת המשרתים. עוד נמשיך יחד להעלות על סדר היום את חשיבות פועלם של המתנדבים".

מגוון רב של אישי ציבור מכלל המגזרים בחברה הישראלית הגיעו לשמוע ולהיווכח לעשיית הרשות לשירות לאומי- אזרחי בשנים האחרונות, בהובלתו של שר- שלום ג'רבי. ביניהם, הישגי הרשות בתחום השוואת תנאי המתנדבים לתנאי החיילים: מימון שנת לימודים אקדמיים ראשונה חינם בפריפריה ובירושלים, נסיעות חינם וללא הגבלה בתחבורה הציבורית, הבטחת הכנסה למתנדבים בודדים, הסדרת זכויות למתנדבים העולים ממשרד הקליטה, נוהל המלצה למחיקת רישום פלילי שישלימו בהצלחה את שירותם בשירות הלאומי. כמו- כן, בשנים אלו ניכר שיפור תנאי השירות וההטבות למתנדבים ובהם: ביטוח חיים למשרתים בשירות הלאומי, טיפולי שיניים במחיר סמלי במרפאות 'מכבידנט', בדיקות ראייה ורכישת משקפיים בסניפי 'משכן הראייה', איסור שירות במשמרות לילה מעל לשעה 21:00; חופשה מיוחדת למתנדבים בודדים שעלו מחו"ל, ירידי מקומות שירות מחוזיים, בשיתוף משרד החינוך. בשנים אלו, אף עלתה המודעות הציבורית לשירות הלאומי- אזרחי ובכלל זה טקס מצטיינים במשכן הנשיא, מסעות הסברה לקידום המודעות הציבורית לתרומת השירות הלאומי, ערבי הצדעה ממלכתיים למתנדבים, הכנת סיכות מתנדב אותן יענדו המתנדבים בזמן שירותם. הישגים נוספים: עלייה של עשרות אחוזים במספר המתנדבים בשירות הלאומי ועוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו