להיזהר בכבוד המלך אבל לאכול כשר: כל האפשרויות בבית חב"ד בנגקוק - סרוגים

להיזהר בכבוד המלך אבל לאכול כשר: כל האפשרויות בבית חב"ד בנגקוק

להתקשר לארץ, לאכול כשר, לגלוש באינטרנט, להתפלל בביכנ"ס, אלו רק חלק מהדברים שתמצאו בבית חב"ד בבנגקוק שבתאילנד. שליח חב"ד למקום מספר על הסכנות בנסיעה למדינה: "לא לפגוע במלך תאילנד; כבישים גרועים ורבים נפצעים"

להיזהר בכבוד המלך אבל לאכול כשר: כל האפשרויות בבית חב"ד בנגקוק
  הרב וילהלם עם הישראלים, בשוק בתאילנד (קרדיט: באדיבות חב"ד)

נפתח בבדיחה: לא לחינם מפורסמת האימרה על תנועת חב"ד, שניים נמצאים בכל מקום בעולם- חב"ד וקוקה-קולה, איפה שיש קוקה-קולה יש גם חב"ד ואפילו הפוך.

דוגמה לכך נמצא בבית חב"ד בבנגקוק, אחד מתוך ארבעה שנמצאים בתאילנד: קוסמוי, שאנג מיי ופוקט. הוא הוקם בעיר בשנת 1995 על ידי הרב נחמיה וילהלם, שנענה לבקשתו של רב הקהילה היהודית במקום, הרב יוסף חיים קנטור. בראיון ל'ישראל היום' הוא מספר לכתב מתי טוכפלד על המקום שהקים ל- 200 אלף האנשים שמבקרים בבו כל שנה.

הרב מנהל את המקום עם משפחתו ומציע לתייר הישראלי להתקשר לארץ, לאכול אוכל כשר, לגלוש באינטרנט, להתפלל בבית כנסת ועוד."העובדה שיש היום בתי חב"ד בכל תאילנד מאפשרת לכולם לטייל בה, גם לדתיים ולמסורתיים. בחגים ובשבתות לא רק הדתיים באים, כי החיבור הזה, המפגש, הוא משהו שאנשים לא רוצים לוותר עליו", אומר הרב וילהלם, "לפעמים הישראלי מתכנן את הטיול כך שבשבתות הוא יהיה במקום שיש בו בית חב"ד".

הרב וילהלם (קרדיט: באדיבות בית חב"ד בנגקוק )

עם חווית האקסטרים של הטיול, יש גם לא מעט סכנות. הרב מתייחס לזהירות הנדרשת ואומר: "יש כאן כבישים גרועים ושרבים נפצעים. חוץ מזה, ברגע ששוכרים, חייבים לצלם את האופנוע מכל הכיוונים, כי לא פעם הם מנסים 'להלביש' נזק קודם ולגרום לשוכר לשלם. לא מזמן מישהי הפילה גיטרה שהיתה תלויה בחנות ודרשו ממנה לשלם 2,000 באט פיצוי. לפעמים עדיף להיות חכם ולהתפשר".

הסתבכות נוספת שקוראת לעיתים קרובות, מתרחשת כאשר ישראלים שהשתחררו מהצבא ויוצאים לטיול הגדול במזרח,  מתגלה בבדיקה אקראית בקיטבג שלקחו קליעי רובה שנשכחו בו. התוצאה – מעצר מיידי.

כבוד מלך תאילנד

כבוד מלך תאילנד הוא אחד הדברים עליהם מקפידים בחומרה במדינה בדרום-מזרח אסיה, לדוגמה מספר הרב: "לפני כמה שנים היה פה תייר, לא ישראלי, שבחר להטיל את מימיו מול תמונת ענק של המלך, שכמוה מפוזרות בעיר בכל פינה. נגזרו עליו עשרות שנות מאסר, ורק בהתערבות של המדינה האירופית שממנה הוא בא הסכים המלך עצמו לחון אותו והוא שוחרר", זאת כהוכחה לכבוד הבלתי נלאה שרוחשים במקום.  הרב מדגיש: "אם פוגעים לתאילנדים בכבוד, כמו הבעת זלזול במלך או בדת שלהם, זה מתכון בטוח לצרות".

הצונאמי הקשה:  18 יהודים נהרגו

הרב וילהלים נזכר בצונאמי הקשה שהכה בתאילנד, החריב ערים שלמות והביא למותם של 300 אלף בני אדם. מהם , 18 יהודים ושבעה ישראלים". "הגעתי כמה שעות אחרי שהצונאמי היכה", הוא מספר על בואו לאי פוקט בתאילנד, בו נספו 10,000 איש. "והדבר הראשון שהתחלנו לדאוג לו זה לישראלים. היו שם המוני אנשים שהסתובבו בין ההריסות, חיפשו את יקיריהם ואת חפציהם. ראינו שם אנשים שלמעט בגדי הים שלגופם איבדו הכל. המלון נהרס ונסחף עם הבגדים והחפצים."דאגנו לכולם לטיסות, טיפלנו בפצועים עם כוחות החילוץ, הקמנו חפ"ק משותף עם צה"ל, כוח רפואה, זק"א, השגרירות ובית חב"ד".

חומוס, פלאפל שניצל וצ'יפס

 

אין טיול בלי אוכל ואין חב"ד בלי מסעדה עם אוכל ישראלי. "הדבר הראשון שרואים כשנכנסים לבית חב"ד זו המסעדה הישראלית. היה לנו מאוד חשוב שזו תהיה מסעדה ברמה גבוהה, נקייה, עם תפריט מגוון ומחירים זולים כמו המסעדות המקומיות האחרות", מספר הרב ומתאר כי "יש מי שמחפש את האוכל האסייתי המיוחד ויש מי שקופץ על השניצל והצ'יפס. כל אחד עם הטעם שלו. מה שבטוח, שמעם של הפיתות והחומוס שלנו, הכי טובים במזרח, יצא למרחוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חבד קוקה קולה
עידו | 11-06-2018 15:58
הלב של עם ישראל אומרים על חב''ד שהם כמו קוקה קולה, שחורים, תוססים, ומוסיפים טעם לחיים
2
האם מטרת הקמת החסידות היא להיות מארחים מוצלחים ככל שיהיו?
נתי | 14-06-2018 16:23
3
גפני תומך חבד
שלום | 24-06-2018 6:15
העיקר הפרסומת והכסף שנכנס בשפע כמו החרדים בכנסת לא עבודת השם עומדת לנגד עינהם רק עולם הזה