לקראת פתיחת השגרירות: איוונקה טראמפ נחתה בארץ - סרוגים

לקראת פתיחת השגרירות: איוונקה טראמפ נחתה בארץ

משלחת בכירים מממשל ארה"ב נחתה היום בישראל, לקראת טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים שיערך מחר. הנשיא טראמפ לא יגיע, אך בתו איוונקה וחתנו היהודי ג'ארד קושנר הגיעו לארץ ויצטרפו ל-33 שגרירים ממדינות נוספות

לקראת פתיחת השגרירות: איוונקה טראמפ נחתה בארץ
  איוונקה טראמפ נוחתת בישראל לקראת פתיחת השגרירות (צילום: זיו סוקולוב\שגרירות ארה"ב)

ההתרגשות בשיאה: טקס פתיחת שגרירות ארה"ב החדשה בירושלים ייערך מחר, ולקראת האירוע החגיגי משלחת של בכירים מהממשל האמריקני נחתה היום (ראשון) בישראל.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחר לשלוח כייצוג את בתו איוונקה טראמפ ובעלה היהודי ג'ארד קושנר, המשמש גם כיועצו הבכיר. המשלחת האמריקנית כוללת גם את שר האוצר סטיב מנוצ'ין ואת סגן שר החוץ ג'ון סאליבן, אשר ייצטרפו לשגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן ושליח הנשיא למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט שייתתפו גם כן בטקס.

הביקור הנוכחי הינו השני של איוונקה בישראל, לאחר שהצטרפה למשלחת של אביה בעת ביקורו בישראל בשנה שעברה. "בשמחה רבה אני חוזרת לירושלים. יש לי את הכבוד להיכלל במשלחת המייצגת את הנשיא טראמפ, הממשל שלו, והעם האמריקני כולו בטקס המכובד הזה" כתבה באינסטגרם לצד תמונה שלה בכותל המערבי. "אנו מחכים להצטרף לחגיגת שנת ה-70 למדינת ישראל והעתיד הטוב שמצפה למדינה. נמשיך להתפלל למימוש הפוטנציאל הבלתי מוגבל של הברית בין ארה"ב וישראל- וכמובן נתפלל לשלום".

הנשיא האמריקני אמנם לא יגיע לטקס, אך גורמים בבית הלבן אישרו כי ישלח ברכה מצולמת שתשודר. בסוף השבוע טראמפ גם התייחס לאירוע בטוויטר, כשכתב כי "השבוע הקרוב יהיה שבוע גדול, שבו השגרירות האמריקנית תיפתח בירושלים. מזל טוב לכולם!".


הערב: קבלת פנים ואירוע הוקרה

אירועי פתיחת השגרירות יחלו הערב בקבלת פנים מיוחדת שתיערך בבית ראש הממשלה. בנוסף לחברי המשלחת האמריקנית, ישתתפו בקבלת הפנים גם 33 שגרירים ממדינות נוספות שהגיעו לטקס, ביניהם שגרירי גואטמלה, הונדורס, אוסטריה, רומניה והונגריה. לאחר קבלת הפנים ייערך גם טקס הוקרה מיוחד לדייוויד פרידמן, במהלכו השגריר יקבל תעודת הוקרה לרגל חלקו בהעברת השגרירות לירושלים.

הטקס הרשמי ייערך מחר, ויכלול נאומים של פרידמן, נתניהו, קושנר, וסאליבן לצד ברכה מנשיא המדינה ראובן ריבלין. הטקס גם יכלול מופע אמנותי של הזמרת חגית יאסו, אשר תשיר את השיר "הללויה" לציון האירוע.

השגרירות האמריקנית תהיה הראשונה שעוברת לעיר הבירה, כשבהמשך השבוע תצטרף אליה גם שגרירות גואטמלה שתיפתח בטקס ביום רביעי הקרוב. נשיא גואטמלה ג'ימי מורלס יגיע מחר לטקס האמריקני ויישא דברים בטקס של מדינתו. בסוף החודש גם שגרירות פרגוואי תיפתח בירושלים, ושגרירויות נוספות- ביניהם שגרירויות צ'כיה ורומניה- ייפתחו בבירה בחודשים הקרובים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו