בגלל תמונה: איום בתביעה נגד חבר כנסת ממרצ - סרוגים

בגלל תמונה: איום בתביעה נגד חבר כנסת ממרצ

חבר הכנסת מוסי רז העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונה הרומזת לקשר בין חרדים לכופים ועורר סערה ברשת. לאחר שהבין את הנפיצות שבדבריו הסיר רז את הפוסט

author-image
בגלל תמונה: איום בתביעה נגד חבר כנסת ממרצ
  (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ העלה לעמוד הפייסבוק שלו פוסט נגד 'כפייה דתית' וזאת בעקבות המשבר סביב הנוהל האוסר הכנסת חמץ לבתי החולים. בצמידות לטקסט צירף רז תמונה של אישה בעלת חזות חילונית שמחזיקה בידיה שלט "כופים נמאסתם" אל מול פניו של אדם בעל חזות חרדית.

גולשים רבים ברשת לא יכלו להישאר אדישים ופירשו את התמונה כגזענות נגד הציבור החרדי בעקבות הרמז לקשר בין חרדים לקופים.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', מי שהחליט לא להסתפק רק בתגובה ברשת ולקחת את הנושא צעד קדימה ואולי אף למישור המשפטי, הוא יוסי דוידוב מנהל עמוד הפייסבוק הפופולרי 'דיווח ראשוני'.

"רועדות לי האצבעות", כתב דוידוב. "ח"כ מוסי רז, איש מחליא ובזוי. ניחוח אנטישמי מובהק בחסותו של חבר כנסת מכהן בישראל. גבלס היה גאה בפוסט הזה. רז, אמנם יש לך חסינות לצערי, אבל אני אבדוק כל דרך אפשרית חוקית לגרום לך להצטער על פרסום התמונה".

על פי הדיווח, דווידוב הצליח לאתר את המצולם בתמונה, במטרה לבדוק אפשרות של תביעה אזרחית נגד חבר הכנסת. לאחר שאיתר אותו כתב: "מדובר באדם שיש לו בעיות ראייה, ולכן הוא לא ידע שהוא צולם. הצילום נעשה ללא רשותו ונועד ללעוג לאדם שאין לו בכלל יכולת להגיב". דוידוב ציין כי המצולם "נפגע עד עמקי נשמתו, לא ידע שצולם ומתכוון להגיב לעניין".

דבריו של דוידוב גרמו לזעם רב אצל גולשים רבים שתקפו את רז ואף הציעו סיוע כספי למימון התביעה, שספק אם תצא לפועל בגין חסינותו של רז לה הוא זוכה מתוקף תפקידו כחבר כנסת.

כך או כך, לאחר שהבין את הנפיצות הסיר רז את הפרסום: "התמונה והפוסט לא היו נגד החרדים אלא נגד הכופים ונגד הכפייה. מיד עם הבקשה להסיר את התמונה הסרתי אותה, לפנים משורת הדין, משום שאיני רוצה לפגוע באיש. במקום להתייחס לתוכן הפוסט ולעובדה שכופים נכנסים לצלחת של מאושפזים, נזעקים כנגד מי שקורא לכפייה בשמה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא לחינם כמעט זרקו את מוסי מצה''ל. תשאלו את איילה גיל מה היה שם?
עמוס | 29-03-2018 14:03
יש לו מזל של קוף למוסי. אם היה אשכנזי, היה סך הכל יו''ר ועד הבית שלו כיאה לכשרונותיו. בכנסת אנו קוראים לו ''אדון איכסה''
2
נאום הכופים של מאוסי רז
יואל | 23-04-2018 21:39
אני מופתע שישנו מי שמופתע מדברי הבלע של מאוסי רז...או של חלק מחבריו, הקרובים לרמאללה ולרוצחיה הנפשעים (ולקבר עראפת) הרבה יותר מאשר לירושלים....
3
גועל נפש של התנהגות
אור | 14-11-2018 0:07
רק אחרי שחטף אש נזכר להוריד את הכתובת האנטישמית. אין מצפון ואין בושה