מרגש: החמ"ד בהוקרה למורה שנרצחה בנווה צוף - סרוגים

מרגש: החמ"ד בהוקרה למורה שנרצחה בנווה צוף

חיה סלומון הי"ד, שנרצחה בטבח ביישוב נווה צוף, נבחרה עוד לפני מותה לקבל את אות "המורה המצטיינת" כחלק מטקס "מורי המאה" של החמ"ד. חברי משפחת סלומון קיבלו את התעודה במקומה

מרגש: החמ"ד בהוקרה למורה שנרצחה בנווה צוף

החמ"ד בהוקרה: חיה סלומון הי"ד, שנרצחה ביולי האחרון בטבח הקשה שהתרחש בישוב נווה צוף, הוכרה כאחת מהמורות שנבחרו להיות ממאה המורים המצטיינים בארץ.

חיה היתה מחנכת של כיתה א' בבית הספר היסודי חמ"ד נועם-המאירי בלוד. היא הייתה מורה מוערכת ומשקיעה, ונבחרה לקבל את האות המכובד עוד לפני שנרצחה. לאור העובדה שחיה אינה בין החיים יותר, התווסף מורה נוסף לרשימת המכובדים, ובאופן חד פעמי התארים יוענקו ל-101 מורים, מאה מתוכם חיים ואחת שכבר לא.

היום (ג') התקיים טקס מיוחד להענקת התארים למורים המצטיינים, בהשתתפות בני המשפחה הנותרים: האלמנה טובה סלומון, שאיבדה בפיגוע את בעלה ואת שני בניה, יחד עם האחים והאחיות של חיה. במהלך הטקס בני המשפחה קיבלו את התעודה בשמה של חיה

"חיה עסקה במלאכת החינוך עשרים ושבע שנה במסירות ובאחריות מירבית. אהבתה הגדולה לתלמידותיה ניכרת בעבודתה ובקשר האישי שיצרה עימן" נימקו בוועדת הפרס את בחירתה. "בית הספר היה לה לבית. היא השקיעה בו שעות עבודה רבות, השתלבה בתכניות ופעלה לקידומן באופן מיטבי. חיה הייתה אישיות גדולה, בעלת מידות, אשת חינוך וחברה- מנהיגת חינוך. יהי זכרה ברוך".

חברי הוועדה הציגו גם מכתב שחיה כתבה לאחת מתלמידיה בתעודת סיום השנה שלה. "בחלוקת התעודות, כשהמחצית נגמרת, אני תמיד נזכרת בתעודה אחרת- כמעט כמו בבית הספר. נותן אותה אבינו שבמרום, השוכן בכל מקום. אך במקום מקצועות ותוצאות ומבחנים, הוא מחלק תוצאות למקצועות הבאים: ידידות,סבלנות, הבנה, אהבה. טוב לב, אחריות, הכרת הטוב וענווה" כתבה. "היא חשובה, אותה התעודה, אפילו יותר מכל תעודה אחרת. ולא רק פעם בשנה או פעמיים, אלא בכל דקה שעוברת, כי הרבה פעמים במרוצת החיים שוכחים אנו ושוב שוכחים להיות אדם עם מידות טובות. זהו המבחן האמיתי בחיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו