איראן: 66 אנשים נהרגו בהתרסקות מטוס - סרוגים

איראן: 66 אנשים נהרגו בהתרסקות מטוס

כלי התקשורת באיראן מדווחים כי מטוס נוסעים התרסק במחוז איספהאן בדרום המדינה. על המטוס היו 66 נוסעים ואנשי צוות שנהרגו בעת ההתרסקות

author-image
איראן: 66 אנשים נהרגו בהתרסקות מטוס
  מטוס "אסמאן איירליינס" מהדגם שהתרסק באיראן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת News Palace)

מטוס נוסעים מקומי של חברת התעופה "אסמאן אירליינס" התרסק באזור הררי במחוז איספהאן בדרום המדינה. דובר החברה אמר בהודעה לתקשורת כי על המטוס היו 66 נוסעים ואנשי צוות, ושכולם נהרגו בעת ההתרסקות.

בסוכנות הידיעות המקומית "פארס" דיווחו כי המטוס היה מדגם ATR-72, שעשה את דרכו מהעיר סמירום, המרוחקת כ-600 קילומטר מטהרן, לעבר העיר יאסוג'. כ-50 דקות לאחר ההמראה, המטוס נעלם מהרדאר של שדה התעופה המקומי, וניסה לבצע נחיתת חירום- אך הנסיון כשל, המטוס התרסק וכל הנוסעים נספו.

במשטרה הודיעו כי כוחות החילוץ מתקשים להגיע לאזור ההתרסקות בגלל תנאי מזג האוויר. טרם ידוע מה הסיבה להתרסקות, אך במשטרה מעריכים כי מזג האוויר הקשה השפיע על כישלון נחיתת החירום.

מספר תאונות המטוסים באיראן גדל משמעותית בשנים האחרונות, לאחר ששנים של סנקציות בינלאומיות מנעו מחברות התעופה להשיג כלי טיס חדשים ומאלצות אותן להמשיך להפעיל כלי טיס ישנים יותר. בעקבות חתימת הסכם הגרעין בשנת 2015 החברות חתמו על הסכם עם חברות התעופה "בואינג" ו-"איירבוס" לרכישת עשרות מטוסים, אך הכמות שנרכשה אינה מספיקה לכל הטיסות ובמדינה ממשיכים להשתמש גם בדגמים הישנים יותר- ביניהם דגם המטוס הנוכחי.

בשבוע שעבר התרחש מקרה דומה ברוסיה, במסגרתו מטוס נוסעים שעשה את דרכו לעיר אורסק התרסק סמוך לשדה התעופה במוסקבה. כל 71 נוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס לא שרדו את ההתרסקות ונהרגו.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו