דעה: לא מדובר במחאה על הדיור אלא בניסיון הפיכה - סרוגים

דעה: לא מדובר במחאה על הדיור אלא בניסיון הפיכה

אם נשווה את המאבק הנוכחי מול המאבק של מתנגדי ההתנתקות, לפני שש שנים, נראה כי בעוד המאבק ההוא התנהל נגד התוכנית המטורפת של שרון, כאן המאבק הוא פרסונלי נגד הממשלה. המפגינים לא רוצים שינוי בדיור והקלות ברכישת דירה, הם רוצים את הראש של ראש הממשלה.

author-image
דעה: לא מדובר במחאה על הדיור אלא בניסיון הפיכה
  מאבק נגד נתניהו (פלאש90)

תנועות השמאל המארגנות את מחאת הדיור בתל אביב, מצפצפות על החוק, ואנשי החוק שותקים.

זה התחיל לפני כשבועיים, כשהקימו מאחז בלב תל אביב. בלילה אחד, באו עשרות פעילים של תנועות השמאל הלאומי, ואנשי הקרן לישראל החדשה, והציבו אוהלים באמצע שדרת רוטשילד בתל אביב.

פקחי עיריית תל אביב, משום מה לא פינו אותם, ואפילו ראש העירייה בא להזדהות עם המפגינים, אך סולק בבושת פנים. גם חברת הכנסת מירי רגב ממפלגת השלטון סולקה מהמקום כשאחד היושבים משליך לעברה מים. איך אמרו בגשש החיוור: "והמשרוקית לא מוציאה אפילו מארש".

לאחר כשבוע, כשראו בתנועת השמאל הלאומי, שההזדהות עם המחאה יורדת, הם החליטו להחריף את המאבק והשתלטו על בניין ריק ברחוב רוטשילד. פשוט נכנסו לבניין והתנחלו בו.

לשיא, אולי, הגיעו מפגיני עצרת המחאה נגד מחירי הדיור, שבסופה הם ירדו לכביש ברחוב אבן גבירול וחסמו אותו לתנועה למשך חצי שעה.

אז מה היה לנו? הקמת מאחז והשתלטות לא חוקית על בתים נטושים, סילוק באלימות מילולית ופיזית של גורמי שלטון, וחסימת כבישים. אילו היה מדובר באנשי ימין, כבר מזמן היינו שומעים על מעצרים מנהליים וצווי הרחקה, אבל השמאל נעזר בתקשורת ובבית המשפט וזוכה לעצימת עיניים בכל הקשור לגבול בין המותר והאסור.

נראה שהשמאל הלאומי מאמץ את השיטות של נוער הגבעות. מה שמעניין, כי באותו זמן בדיוק, איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי דואגים לפליטים הסודנים בדרום תל אביב. עולם הפוך ראיתי.

מובארק-אסד-נתניהו

אם נשווה את המאבק הנוכחי מול המאבק של מתנגדי ההתנתקות, לפני שש שנים, נראה כי בעוד המאבק ההוא התנהל נגד התוכנית המטורפת של שרון, כאן המאבק הוא פרסונלי נגד הממשלה. המפגינים לא רוצים שינוי בדיור והקלות ברכישת דירה, הם רוצים את הראש של ראש הממשלה.

המאבק האישי נגד נתניהו, מבקש לחקות את המרד האזרחי במצרים, לוב, תוניסיה וסוריה. אין כאן מאבק סוציאליסטי, כמו שמנסים לתאר אותו המארגנים אלא ניסיון הפיכה נגד השלטון הימני שנבחר בבחירות דמוקרטיות.

שימו לב לשלט אותו הניפו אתמול בהפגנה להורדת מחירי הדיור והתפרסם בדף הפייסבוק של יריב אופנייהמר, מזכ"ל שלום עכשיו, תחת הכותרת ה-תמונה של הערב.

אופנהיימר צודק, זו אכן ה-תמונה שאומרת ה-כל.

ברגע, שהמוחים כבר לא מכירים בשלטון של מדינת ישראל ומנסים להפילו, הרי שעבירה כזו או אחרת על החוק, הם גם לא יחששו מלעבור על החוק, מה שהם אכן עושים. מהפכות, צריך לעצור עוד כשהן קטנות, אחרת הן כבר יוצאות משליטה.

חבל שאנשי הפרקליטות עסוקים מעל הראש במרדף אחרי הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, כך שאין להם זמן לראות מה קורה בתל אביב.

==

עמיחי רובין הוא סטודנט הכותב ב'סרוגים'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מעורר מחשבה. תודה
ליאל | 24-07-2011 10:03
2
יש בעיה ואנחנו לא מטפלים בה גם הרבנים לא כי אנחנו חלשים
הראל | 28-07-2011 6:10
אנחנו רואים את הבעיה וכותבים על הבעיה אך לא עשים עם הדבר החולני הזה שום דבר לא יצרנו ולא ניסינו לעשות הפגנת נגד חוץ מהרב אריאל שדיבר על מחאת הדיור לאר שמענו יותר מזה. הדבר הכי גרוע שלא יצרנו מחאה על זכותינו לקבל ביות יהודי במדינה יהודית וזאת הבעיה שאנחנו לא ממנפים שום מחאה לדבר שלם ומלא ולא יוצרים מחאות חוץ מארץ ישראל נרדמנו. יש בתורה המון צדדים חברתיים שהזנחנו וכו'