אחרי אמריקה: האם הספינר יוגדר בקרוב כסכנה? - סרוגים

אחרי אמריקה: האם הספינר יוגדר בקרוב כסכנה?

לאחר שהרשות להגנת הצרכן האמריקנית פרסמה אמש הודעה הממליצה להורים לא לקנות לילדיהם ספינר, נפתחה היום בדיקה רשמית בישראל, להערכת מידת המסוכנות של הלהיט המסתובב ספינר, שקיים כבר כמעט בכל בית ממוצע בישראל

אחרי אמריקה: האם הספינר יוגדר בקרוב כסכנה?
  (צילום: שטארסטוק)

היום (ב') הודיע מכון התקנים הישראלי, כי הוא יבדוק את הלהיט המסתובב 'ספינר' ויחליט את התאמתו לתקן הבטיחות הישראלי, זאת לאחר שהרשות להגנת הצרכן האמריקנית פרסמה אמש הודעה הממליצה להורים לא לקנות לילדיהם ספינר, עקב הסכנה שהוא מהווה.

"אנו ממליצים להורים להרחיק את הצעצוע המדובר מילדים שיכולים להיחנק מחלקים קטנים" הודיעה הרשות האמריקנית והוסיפה "יש להזהיר ילדים גדולים שלא להכניס את המשחק לפה". ההודעה פורסמה לאחר שני מקרים מסוכנים בעקבות הספינר בארה"ב. במדינת אורגון בלע ילד בן 5 גם כן חלק מהמשחק והובהל לבית החולים לאחר שנחנק, ובטקסס נאלצה ילדה בת 10 נאלצה לעבור ניתוח לאחר שבלעה חלק מהספינר עמו שיחקה.

להיט שכבש את העולם (צילום מתוך יוטיוב)

גם בישראל הובל לאחרונה ילד כבן 13 מראשון לציון לניתוח לאחר שטבעת הספינר נתקעה על אצבעו. בשונה מארה"ב מכון התקנים הישראלי עדין לא ממהר לצאת עם הודעות זאת לאחר שהבהיר כי הספינר נבדק כבר בעבר כפי שנבדקים כל שאר הצעצועים הנמכרים בארץ.

"בדיקות בטיחות הצעצועים באות להבטיח כי ילדים המשחקים בצורה סבירה עם הצעצוע יהיו מוגנים מפני סכנות כמו רעילות, חנק, פינות חדות ועוד. התקן לא מוריד מאחריות ההורים, שצריכים לשים לב לאזהרות היצרן בנוגע לגיל המומלץ. צעצועים שנמצאו לא תקינים בבדיקה של מכון התקנים, נפסלים ולא משוחררים לשיווק. הפיקוח בשווקים נתון בידי משרד הכלכלה והתעשייה", מסרו משרד התקנים הישראלי יחד עם ההודעה היום שהצעצוע הפופלארי יעבור בדיקה נוספת.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו