מצמרר: הפוסט שהרב טהרלב פרסם לפני רצח בנו - סרוגים

מצמרר: הפוסט שהרב טהרלב פרסם לפני רצח בנו

הרב טהרלב פרסם אתמול פוסט שעוסק במשמעותו של ליל הסדר ובחר להתעסק דווקא במערכת היחסים המורכבת בין אב לבנו, דברים אשר בעקבות אירועי היום מקבלים משנה תוקף

מצמרר: הפוסט שהרב טהרלב פרסם לפני רצח בנו
  (צילום: באדיבות מכללת לינדנבאום)

רב קהילת 'השחר' במודיעין, הרב אלי רייף, שיתף בעמוד הפייסבוק שלו דברים שכתב אמש (רביעי) הרב אוהד טהרלב בעמוד הפייסבוק של מדרשת 'לינדנבאום' בראשה הוא עומד, דברים אשר בעקבות אירועי היום, במהלכם נרצח בנו בפיגוע דריסה, מקבלים משנה תוקף.

בפוסט ארוך שפרסם התייחס הרב טהרלב למשמעות של ליל הסדר שיחול בעוד מספר ימים, ובחר לכתוב דווקא על יחסים בין אב לבנו.

תיקון מערכת היחסים בין אב לבנו

בין היתר כתב הרב טהרלב: "בסיפור סביב השולחן בליל הסדר ישנו ממד משמעותי נוסף והוא התיקון במערכת יחסים של אב ובנו. מערכת היחסים בין אב לבן היא תמיד עניין מורכב, ובמהותה יוצרת קונפליקטים: לאבות יש ציפיות מבניהם, לבנים יש רצון להיענות לציפיות ולשמר את הזיקה העמוקה של שייכות והמשכיות של אבותיהם, ועם זאת יש בהם צורך למרוד באבותיהם כדי לגבש את הזהות הייחודית והנבדלת שלהם".

סיפור מיוחד ואישי בין אב לבנו

הרב טהרלב הוסיף: "האב יינטה להיות מתוסכל מכך שבנו אינו ממשיך את דרכו כפי שהוא היה רוצה, ובכך הוא עשוי להרגיש נכשל ואף נבגד, ומאידך הבן הרוצה חירות וחופש יחוש כיצד אביו בציפיותיו ובאכזבתו מגביל ושולל את חרותו. תיקון למציאות זאת מתממש במהלך סיפור ההגדה, על ידי השיח בן האב ובנו הבנוי על סדרה של שאלות ותשובות ומייצר סיפור מיוחד ואישי ביניהם".

מפגש בין אב לבנו

"יחודו של לילה זה הוא המרחב המאפשר מפגש בין אב לבנו. כשבזכות שיח הסיפור – המתח נעלם, ומגיעים לבחינת 'והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם'. וכשאנו מספרים את סיפורנו אנו מספרים גם את סיפור השכינה ויוצרים שיח המאפשר כביכול מרחב בינינו לבין אבינו מלכנו. ומשיבים את לב הבנים ללב אביהם שבשמים".

צפו: הרב טהרלב מתייחס לרצח בנו אלחי הי"ד

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
פשוט אין מילים......
אפרים | 06-04-2017 23:38
2
איזה אדם מדהים שה' יתן להם כח להתגבר
dudu | 06-04-2017 23:45
איזה אדם מדהים שה' יתן להם כח להתגבר
מי מדהים האב או הבן?
פייסבוק? | 07-04-2017 3:07
הבן שלו מהרג זה נורא ואיום.