הרבנות הראשית אמרה לא לכותל הרפורמי - סרוגים

הרבנות הראשית אמרה לא לכותל הרפורמי

מועצת הרבנות הראשית אפילו לא דנה בהצעת הפשרה של הרב אריה שטרן והחליטה כי הממשלה לא התייעצה עם מועצת הרבנות הראשית ולכן החלטתה אינה חוקית

author-image
הרבנות הראשית אמרה לא לכותל הרפורמי
  ישיבת מועצת הרבנות הראשית. (באדיבות המצלם)

הכותל הרפורמי. מועצת הרבנות הראשית לאו התכנסה בצהריים (ה') לדון בהחלטת הממשלה להקים רחבת כותל רפורמית מדרום לרחבת הכותל הנוכחית, שתנוהל על ידי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים, מה שיגרום לראשונה להכרה בהם.

לישיבה הוזמן גם הרב שמואל רבינוביץ' רב הכותל והמקומות הקדושים, שאמר לרבנים כי "אם המועצה והרבנים לא ייאשרו את מתווה הרפורמים, לא יהיה מתווה". הרב רבינוביץ' הוסיף כי המתווה הונח על שולחנם של גדולי ישראל אך סרב לפרט מיהם אותם גדולים.

כפי שפורסם לראשונה בסרוגים, הציע רבה של ירושלים הצעת פשרה לפיה תותר תפילה ברחבה הדרומית לכל הזרמים, אך ללא הכרה ברפורמים ובקונסרבטיבים כאחראים על המקום. הצעתו זו אפילו לא נידונה בישיבת המועצה. הקו המרכזי היה עמדתו של היועץ המשפטי של הרבנות הראל גולדברג, לפיה ניהול הכותל המערבי נמצא בידי שר הדתות והרבנים הראשים לישראל, וכל החלטה בדבר שינוי חייב להעשות בתיאום עם הרבנים הראשיים לישראל.

רבה של באר שבע הרב יהודה דרעי הציע להשהות את המתווה עד שהממשלה תתייעץ עם מועצות הרבנות הראשית. ובתגובה אמר לו הרב שמעון אליטוב: "אנחנו יוצאים נגד ההסכם. לא מחכים שיזמינו אותנו ולא צריכים טובות. אנחנו נגד".

בסיום הישיבה הודיעה מועצת הרבנות הראשית כי היא דורשת מממשלת ישראל להקפיא את החלטתה עד שתמלא את חובת ההתייעצות עם מועצת הרבנות הראשית, עוד הוסיפו הרבנים ומתחו ביקורת קשה על החלטת הממשלה וטוענים כי היא אינה חוקית שכן על פי החוק הדבר צריך להיעשות בהתייעצות אתם ובהמלצות הרבנים הראשיים לישראל.

על הרפורמים כותבים הרבנים כי הם חרטו על דגלם עקירת תורת ישראל. בנוסף, הרבנים מאשימים את הרפורמים בהתבוללות המתפשטת בעולם.

החלטת מועצת הרבנות הראשית

מועצת הרבנות הראשית לישראל שמעה את ההצעה להסדר התפילה ברחבת הכותל.

עפ"י חוק שמירה על המקומות הקדושים בישראל, התקנות להתנהלות והתנהגות במקומות קדושים ליהודים, חייבות להיעשות בעצה אחת ובהמלצת הרבנים הראשיים לישראל.

המועצה מוחה על כך שעד היום, למרות שהנושא נדון במשך תקופה ארוכה, הדבר לא הגיע לפתחה, וזאת בניגוד גמור להוראות החוק.

עמדתה הבסיסית של מועצת הרבנות הראשית היא כנגד גופים הנקראים "ליברלים" ו"מתקדמים" שחרטו על דגלם עקירת תורת ישראל ממהותה ויחודיותה. ותוצאות מעשים מדברות בעד עצמם. מי שעוקב אחר ההתבוללות שפשתה בקרב יהודי העולם הקשורים עם גופים אלו, אחרי נישואי התערובת, עקירת כל דבר שבקדושה, רואה בעליל שאין להם כל קשר ליהדות השורשית, יהדות – שהחזיקה את עם ישראל במשך כל שנות קיומו, והרי אין עם ישראל אומה אלא בתורותיה – תורה שבכתב ותורה שבע"פ.

ליתן דריסת רגל במקום הקודש, למי שבמשך שנים עקרו את ציון וירושלים מסידור תפילתם ומצהירים קבל עם ועדה שככל העמים ישראל, אינם רואים ייחודיות בתורת ישראל ואינם מאמינים ביסודות האמונה היהודית שאחד מבסיסיה "זאת התורה לא תהא מוחלפת", זה דבר חמור. על הכנסת דברים זרים למקום המקדש נזדעזעה ארץ ישראל.

המציאות של מיליון יהודים ושאינם יהודים ברחבי העולם, המצביעים ברגליהם ומכבדים את קדושת המקום ואת חשיבותו לעם היהודי לאורך הדורות בצורת ההתנהלות הנוכחית, מלמדת שאף אם ישנן קבוצות קטנות המנסות לפגוע במרקם העדין ובקדושה הקיימת שם, ואנו קוראים גם לממשלת ישראל לעמוד על המשמר ועל כבוד המקום. המועצה מציינת כי רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב רבינוביץ יבצע את פעילותו אך ורק בהתאם להנחיות הרבנות הראשית.

לגופו של עניין, לגבי המתווה המוצע, המועצה דורשת ממשלת ישראל להקפיא את החלטתה עד אשר תמלא את חובת ההתייעצות עם הרבנות הראשית בהתאם לחוק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ב"ה שיש לנו גדולי תורה שלא מתכופפים
אבנר | 25-02-2016 15:04
2
סתם החלטה בלי שיניים
בנימין | 25-02-2016 15:24
לצערי אף אחד לא סופר אותם אין להחלטה שלהם שום ביסוס במציאות .
3
מרן אמר מה שלא אמר מעולם על אף רב:
אבנר | 25-02-2016 18:31
"שמעתם דברי אלוקים חיים מפי מורנו ורבנו ראש ישיבת פורת יוסף. להיזהר לא לעבור על דבריו. יש לו פה קדוש. מי ששומע לו שומע לקול התורה" - יותר ברור מזה?!!!!