סוף הקרב על ירושת הרב עובדיה: מי יקבל מה? - סרוגים

סוף הקרב על ירושת הרב עובדיה: מי יקבל מה?

הדירה, הספרים, ואפילו הפריטים הסמליים. הקרב על עזבונותיו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל מגיע לסיומו. מי ייקח מה?

author-image
סוף הקרב על ירושת הרב עובדיה: מי יקבל מה?
  (צילום: קובי גדעון, לע"ם)

הקרב על ירושת הרב עובדיה יוסף זצ"ל מגיע לסיומו.

קרב הירושה על עזבונותיו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל מגיע לסיומו.

על פי הדיווח של כתב 'ישראל היום', יהודה שלזינגר, בימים האחרונים הגיעו בני המשפחה להסכמות שימנעו הליכה לבית המשפט.

כאמור, הוויכוחים על הירושה התנהלו בעיקר בין משה יוסף, בנו הצעיר של הרב, ורעייתו יהודית מצד אחד, לבין עשרת ילדיו האחרים כאשר הוויכוחים נסובו בעיקר על שתי סוגיות: הדירה, שבה מתגוררים משה ויהודית אשר בביתם התגורר הרב עובדיה, ומפעל הספרים של הרב. במהלך הדיונים הוצג מסמך חתום בידי הרב עובדיה, שלפיו משה הוא שיירש את הספרים.

על פי הדיווח, עיקר המחלוקת היה סביב החשד שמשה ויהודית מסתירים מיליוני שקלים שצברו מתרומות, דבר שכנראה הופרך בהליך הגישור. חלק מהאחים גם פיקפקו במהימנות המסמך המוריש את הספרים לבן הצעיר.

כעת נראה שבמסגרת ההסכמות יקנו בני הזוג משה ויהודית את הדירה בסכום הגבוה מ-11 מיליון שקלים, והכסף יחולק באופן שווה בין האחים. על פי תוכניתם, יהפכו בני הזוג את הבית ל"בית מורשת מרן," הספרייה המכילה כ-30 אלף ספרים תישאר שם, ובמקום יוקם "כולל".

מכון הספרים שמפיץ את פסיקות הרב יועבר לשם, וכמוהו גם משרדי מפעל הכשרות בד"ץ בית יוסף. כל האזכרות של הרב עובדיה ורעייתו מרגלית ייערכו במקום. בני המשפחה ימשיכו לגור שם, ולצורך התשלום והקמת בית המורשת הם מתכוונים לבצע מגבית.

בשבועות האחרונים הושגה הסכמה גם על הפריטים הקטנים אך הסמליים, כגון המצנפת של הרב, גלימתו, כוסות הקידוש שעליהן בירך, החנוכייה, כלי הכסף, קערת הפסח, מקל ההליכה והביגוד. הוסכם כי חלקם יישארו בבית המורשת וחלקם יפוזרו בין האחים למזכרת.

בימים הקרובים יסתיים הליך הגישור באופן רשמי עם חתימת בני המשפחה על ההסכם. אחת הבנות שפנתה לבית המשפט משכה גם היא את תביעתה, וכך נסללה הדרך אל המטרה העיקרית של כל בני המשפחה: מניעת דיונים בבית המשפט.

"הרב דיבר כל הזמן נגד בתי המשפט, ובסוף היה עלול להיות מצב שיעבור את הביזיון הכי גדול דווקא שם," אמר אחד המעורבים בהליך, "לשמחתנו, כולם הבינו שאסור שזה יקרה ולא נגיע לבית המשפט."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו