הממשלה אישרה את הקמת רחבת הכותל הרפורמי - סרוגים

הממשלה אישרה את הקמת רחבת הכותל הרפורמי

הסוף לפרובוקציות בכתל המערבי. הממשלה אישרה הקמת רחבה נוספת בכותל שתשמש את נשות הכותל והרפורמים. ברחבה הישנה תותר רק תפילה לפי מנהגי ישראל

author-image
הממשלה אישרה את הקמת רחבת הכותל הרפורמי
  רחבה משלהן. (זואי וייאר/פלאש90)

הממשלה אישרה רשמית את המתווה החדש ברחבת הכותל המערבי לפיו תוקם רחבה נוספת מדרום לרחבת הכותל הנוכחית בה ייערכו תפילות מעורבות של נשים וגברים, ללא מחיצה.

שרי הממשלה תמכו בהצעה למעט השרים: דרעי, אזולאי וליצמן מהסיעות החרדיות, השר אורי אריאל מהבית היהודי והשר לענייני ירושלים זאב אלקין מהליכוד.

ההצעה מממסדת למעשה את הצעתו של השר בנט מלפני כשלוש שנים, לפיה תוקם 'עזרת ישראל' מדרום לרחבה הקיימת. בעבר התנגדו נשות הכותל להסדר אך כעת הוסדר כי הכניסה לרחבה הרפורמית תתבצע מהכניסה המרכזית לכותל, כך שהן לא תרגשנה מופלות.

מה שלא אושר לנשות הכותל הוא פיקוח של רב רפורמי על סדרי התפילה, וכן כי הרחבה המרכזית תישאר בפיקוחו של רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ' ובה יתקיימו תפילות רק על פי מנהג היהדות האורתודוקסית.

הרב רבינוביץ' הגיב להחלטת הממשלה: "מאז החלה קבוצה שולית ומתלהמת זו של "נשות הכותל" את פעילותה התקשורתית, הפך הכותל ממקום מאחד ומלכד לזירת התכתשות בלתי פוסקת. חילול השם שגרמה הקבוצה הזאת והתומכים בה הוא נורא, ויידרשו שנים לתקנו.

עמדותיי האישיות וההלכתיות בנושא ידועות. התפילה בכלל ובכותל בפרט צריכות להיות בהתאם להלכה ולמסורת ישראל המסורה לנו מדור לדור. המצב אליו נקלענו נובע מאילוצים משפטיים וחשש מפני הידרדרות נוספת במאבק הפורץ את חומות הקדושה ומחלל שם שמיים, עלינו לעשות הכל כדי להניח את הפרשה הנוראה הזו מאחורינו.

אני מברך את גניזת מתווה שרנסקי. חבל שנשות הכותל לא נהגו כפי שהמליצה הוועדה כבר לפני למעלה מעשור – שבה הוקמה הרחבה בקשת רובינסון. הכותל המערבי ימשיך להיות פתוח לכל מתפלל ולכל מתפללת בכל שעה ובכל יום, מתוך כבוד ומתוך נאמנות למסורת ישראל ומורשת ישראל כפי שהכותל המערבי הוא סמלם המובהק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
המקום יישאר ריק. אין פרובוקציה - לא מעניין.
שולי | 31-01-2016 16:30
2
נתניהו: "ההסדר בתאום עם שראנסקי"
אלי | 31-01-2016 17:01
ההסכם לתום עבור בצע כסף שהמדינה מקבלת מארגוני הרבנים הרפורמים. להזכירכם: הרבנות חידשה שררת הרב ריסקין אחרי שהוא יאיים להגיש בג"ץ. קרי אין ולא כלום עניין דתי פה אלא שוחד אחד גדול. כל הכבוד לנשים האלה שבל כורחם מגלות את הצביעות.
3
ולנו סיפרו שהבית היהודי מתייעצים עם הרבנים דרוקמן מלמד
תלמידי הישיבות | 31-01-2016 18:24
אז האם הם התייעצו איתם? זו דעתם? זו דעת הרצי"ה שהם תלמידיו? או שרק הם צריכים אותם לפוסטרים לפני הבחירות? ואחרי זה אף אחד בבית היהודי לא סופר אותם?
4
אלוהים כועס
חוקר מנשקי משקופים | 01-02-2016 1:16
נשים מניחות תפילין, עוטות טליתות, תוקעות בשופר וקוראות בספר התורה? ועוד בכותל? אלוהים בטח מתהפך בקברו. חכו חכו, עכשיו הוא ישלח את מאמיני אללה לרצוח מתפללים בבית הכנסת. אה, זה בעצם כבר קרה. טוב, אז הוא בטח ישלח את מאמיני אללה שידקרו יהודים ברחובות. אה, בעצם זה מה שכבר קורה עכשיו. אז מה הלאה? ממש מפחיד. זה עוד ייגמר עם יהודים שישלחו למחנות השמדה (ושלא תעזו לספר לנו שגם זה כבר קרה).
5
הפרד ומשול
רוחמה | 01-02-2016 17:50
למה הדבר דומה? בחופי תל אביב יש סדר: חוף למשפחות, חוף לדתיים (המשמש לרוסים בשבתות), חוף לכלבים, חוף לחד מינים, חוף לנודיסטים, חוף למתופפים, חוף לגולשים - וכולם מבסוטים!
6
כל צרות עם ישראל בגלל “חידוש גזרת הגיוס” השמד וזימה = ב
| 02-02-2016 12:07
כל צרות עם ישראל בגלל “חידוש גזרת הגיוס” השמד וזימה = ב-צהל ימ”ח. הגזרה התחדשה ע”י חברת הכלבים הכופרים -גפני פרוש ליצמן מוזס חכי”ם ש”ס ג’ וכו’ ומנהיגיהם המשכילים העמלקים המסיונרים הארורים “כת ערב רב”… בעצת מועצת גדולי הרפורמים והקונסרבטיבים, חז"ל כבר גילוי לנו שבני בניו של "המן" למדו תורה בב"ב, וכהיום החרדקי"ם ממשיכים דרכו של המן ימ"ש וזכרו, בהדרכת הכלבים פלג המשכילים -שטיימן.