ההקלטות נחשפות: פעיל ש"ס מתדרך איך לפסול פתקי יחד

ההקלטות נחשפות: פעיל ש"ס מתדרך איך לפסול פתקי יחד

בהקלטות שנחשפו הבוקר נשמע יו"ר קלפי מטעם ש"ס מתדרך פעילים כיצד לפסול או להעלים פתקים של מפלגת יחד "יחפשו 'קץ' - לא ימצאו וילכו לעזאזל"

פעיל ש"ס מתדרך איך לפסול פתקי יחד
  להעלים או לפסול. ש"ס ויחד (פלאש90)

בימים שאחרי הבחירות טענו אנשי מפלגת יחד בראשות אלי ישי לזיופים קשים מצד גורמים בש"ס. הקלטות שנחשפו הבוקר בגלי צה"ל נשמע איש של ש"ס מתדרך פעילים כיצד להעלים או לפסול פתקים של מפלגתו של ישי.

באחת ההקלטות נשמע האיש מציע להחביא או להעלים את הפתקים של יחד "כל מי שהולך להצביע – שיעלים את הדפים של 'קץ', שיכניס את זה לכיס שלו וישים באותו מקום ש"ס. ככה בכל הקלפיות יהיו של ש"ס פעמיים. יחפשו 'קץ' – לא ימצאו וילכו לעזאזל".

דרך פעולה אחרת היא באמצעות פסילת הפתקים: "גם אם משאירים שם את הדפים אפשר לצבוע אותם, לעשות קשקוש קטן שהם ייפסלו… נעשה להם קץ בקלפי".

יאיר שרקי מחדשות 2 ששוחח עם הפעיל שמע ממנו כי הדברים היו תיאורטיים בלבד, ולא הגיעו לידי מעשה. לדברי הפעיל, השיטה יכולה לסייע לקולות בודדים ואילו במערכת בחירות דרושים כמה אלפי קולות כדי לשנות את התוצאה הסופית.

ב'יחד' אספו עשרות תצהירים של פעילים, מצביעים וחברי ועדות קלפי ובהן זיופים לכאורה, רמאויות וחבלה בקלפיות, אך גם הם יודעים כי הסיכויים לשנות את תוצאות הבחירות הם אפסיים. המפלגה אמנם זכתה בכ-120,000 קולות, אך חסרו לה כ-11,000 נוספים כדי לעבור את אחוז החסימה. כחודש אחרי הבחירות, ועל סף הקמת ממשלה, גם ביחד יודעים כי שהתוצאה הסופית לא תשתנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
דרעי וחבריו לכלא! בושה!
אחד | 13-04-2015 14:18
2
שמעתי שזה היה התדרוך בכמה קלפיות
דמוקרטיה. | 14-04-2015 23:18
וכך פסלו ליחד קולות. בושה.