הרב דרוקמן: הרב אריאל הוא המועמד שלנו לרב הראשי - סרוגים

הרב דרוקמן: הרב אריאל הוא המועמד שלנו לרב הראשי

בשבוע שעבר חשפנו לראשונה את מאמציו של הרב דרוקמן ל'דיל' משותף בין ש"ס לבית היהודי לפיו הרב עמאר והרב יעקב אריאל ייבחרו לרבנים הראשיים לישראל. בראיון שיפורסם ב'בשבע' הוא מסביר "הרב אריאל אינו המועמד הרביעי אלא המועמד הראשון. הוא ראוי לשבת על כיסא הרב הראשי לישראל".

הרב דרוקמן: הרב אריאל הוא המועמד שלנו לרב הראשי
  הרב חיים דרוקמן (פלאש90)

הרב חיים דרוקמן מבהיר את הרעיון שעומד מאחורי הרצת הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בשבוע שעבר חשפנו ב'סרוגים' את דבר הדיל הנרקם בין הבית היהודי לש"ס ביוזמת הרב דרוקמן, לפיו ישונה חוק הרבנים הראשיים לישראל פעמיים כדי שהראשון לציון, הרב שלמה עמאר יוכל לרוץ לקדנציה שנייה ואילו הרב יעקב אריאל יוכל להתמודד למרות שעבר את גיל שבעים.

הבוקר פרסמו מספר כלי תקשורת את דבר היוזמה, מבלי לציין את שמו של האתר שחשף את הנושא. מחר יתפרסם בעיתון 'בשבע' ראיון שערך כתב העיתון שמעון כהן עם הרב חיים דרוקמן על היוזמה. הנה קטע ממנו.

בימים אלה פורסם דבר יוזמתך להגשת מועמדותו של הרב יעקב אריאל לכהונת הרב הראשי הבא. מדוע לא היה די לציונות הדתית בשלושת המועמדים הראשונים, הרב איגרא, הרב שפירא והרב סתיו?

"הרב אריאל אינו המועמד הרביעי אלא המועמד הראשון. הוא ראוי לשבת על כיסא הרב הראשי לישראל, ראש הרבנים לישראל וזה לא פוגע במועמדים האחרים בכהוא זה. לכל הדעות הוא בוודאי קודם לכולם".

הוא קודם לכולם משום שהתמודד בפעם הקודמת?

"לא. הוא קודם. וחלילה, אנחנו לא מדברים על האחרים. אין כאן אמירה נגד אף אחד מהמועמדים הקיימים אלא רק בעד מי שמובן מאליו שמן הראוי שהוא יהיה ראש הרבנים לישראל".

בתקשורת תואר המניע למהלך הזה כחוסר היכולת להגיע להסכמה ופשרה בין שלושת המועמדים הקיימים.

"אני אחראי למה שהם כותבים? אין לזה כל קשר".

המועמדים האחרים מודעים למהלך, או שהם מופתעים לשמוע על כך?

"אני מניח שהם מודעים למהלכים. אני לא יודע אם כולם אבל אני מניח שהדבר ידוע להם. גם הם מבינים שמן הראוי שהרב אריאל יהיה ראש הרבנים".

ומה לגבי החקיקה? כיום הרי לא יכול אדם להתמודד אם עבר את גיל שבעים והרב אריאל מבוגר יותר

"אלה דברים פורמאליים שאם רוצים ניתן להתגבר עליהם. אין מדובר בהלכה למשה מסיני. יש לנו הרי נשיא בן תשעים שמתפקד במלוא כוחותיו. אין כאן עניין ערכי או עיקרון כלשהו. זה עניין מעשי שמתברר שאפשר לעמוד בו".

כלומר המהלך יצטרך לעבור הליך של חקיקה

"בוודאי. אנשי חוק אנחנו. ברוך ד' אנחנו שמחים לומר שאנחנו חיים במדינה ריבונית שיש בה חוקים, וחוקים שהכנסת מחוקקת הכנסת יכולה גם לשנות דברים שנחקקו לפני עשרות בשנים. הרי גם דברים במציאות משתנים".

שינויים שיתבצעו משום עניינו הפרסונאלי של הרב אריאל?

"לא. אם ישנו את החוק הדבר לא יעשה בגלל שם כזה או אחר. החוק לאחר שינויו יהיה מיועד לכל מועמד. כשם שמדברים על שינוי החוק על מנת לאפשר לרב ראשי לכהן כהונה נוספת אחרי שהשלים כהונה אחת כך גם ניתן לצרף להחלטה הזו תיקון נוסף גם לגבי גיל המתמודדים".

הרב מתכוון לחקיקה שנועדה לאפשר כהונה נוספת לרב עמאר. זו אכן התכנית גם מול ש"ס? חוק מול חוק? ש"ס תקבל תמיכה בחקיקה הזו תמורת תמיכה ברב אריאל?

"לא. אנחנו הרי לא עוסקים כאן בסחר מכר. אנחנו מדברים על כך שהרב האשכנזי יהיה הרב הגאון הרב יעקב אריאל והרב הספרדי יהיה הרב הגאון הרב שלמה עמאר".

ובש"ס יש הסכמה למהלך, או שאולי יש עליהם לחץ של יהדות התורה לנהוג אחרת?

"אין ספק שכל המהלך יצטרך לקבל את תמיכת הגאון הרב עובדיה יוסף. הוא כרגע יושב שבעה. הדבר חדש ולא ניתן לדבר עליו תוך כדי השבעה. אחרי שיקום מהשבעה נדבר איתו על כך".

הרב אריאל עצמו שותף בצורה כלשהי למהלך?

"אני חושב שזה יוצע לו לאחר שהעניין כולו יוסדר. נבוא אליו ונבקש ממנו שיסכים להיות מועמד. כל מה שאנחנו עושים לא נעשה בתיאום איתו".

אגב, המעורבות סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, בכל הסוגיה הזו מקובלת? הוא הרי בתפקיד ממלכתי

"במה הוא התערב? הוא עושה את עבודתו כזרוע הממשלתית שצריכה לטפל בענייני הרבנות. הוא לא מתערב. הוא עושה את כל מה שהוא עושה מתוקף תפקידו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
וידיאו: ציונות וחרדים.
מגלן. | 17-04-2013 15:26
וידיאו עם הרצאה של הרב יוסף בן פורת החושף את האמת ההיסטורית על התנועה הציונות והחרדים לדבר ה´. כנסו לאתר צופר.
2
הרב דרוקמן מקושר לנוער ומשקיע!צריך רב כמוהו יותר צעיר!
| 17-04-2013 16:35
3
לא מתאים לרב דרוקמן להכתיב מועמד בדיל עם אויבי הבית .
שרוני | 17-04-2013 21:21
4
רק הרב אליהו
בצלאל וקשטוק | 17-04-2013 22:59
רק הרב אליהו ייבחר בסוף! תזכרו מה שוקשטוק אומר! אל יעמוד אדם במקום סכנה ויאמר עושין לי נוס! נוס נוס
5
שינוי החוק יביא לבחירת הרב לאו לתפקיד, ובא לציון גואל
סוף סוף השכל גובר | 18-04-2013 0:36
במקום כל מיני רבנים אנונימיים לציבור הרחב (החילוני), ייבחר רב מפורסם ומוכר. לא חשובה הכיפה, אלא הראש שתחתיה. מי מהמועמדים שמריץ הציבור הדתי לאומי עדיף על הרב לאו?
6
חברי הפורום מתחרים אחד בשני מי ירוץ לתקשורת יותר מהר?
איכס | 18-04-2013 10:04
7
הרב אריאל- היחיד מ"צוהר" שראוי לתפקיד!!
יעקב | 18-04-2013 12:22
רעיון מעולה.
8
מדהים.נבואה על קוריאה .כנסו דחוף.
יוסף כהן. | 18-04-2013 23:54
מלפני כ-20 שנה בערך.מפי הגה"ק המקובל האלקי הרב לוי נחמני מי-ם שזכינו להכירו מקרוב.אני מצטט מלה במלה,ואח"כ ארשום לכם מס' הטלפון היכן אפשר להשיג את הדיסק הזה.צפיה חובה.(וידאו) לאחר דברי מוסר נוקבים אומר הרב:"אתם יודעים מה יהיה?רח"ל.קוריאה,אתם יודעים מי זאת קוריאה?סיאול תגיע לכאן.לא סוריה.לא פרס.ולא בבל.ולא קדאפי.קוריאה תגיע לכאן.רח"ל וכל מה שמתרחש בקוריאה היום !!! ,זה בשבילנו.האטום.יהיה לנו קשה מאוד אם לא נחזור בתשובה.(צועק)תאמינו.תדעו.שזה יותר מן השואה."כי אש קדחה באפי.ותיקד עד שאול תחתית.אתה יודע מה זה שאול?מה זה שאול?זה עיר הבירה של קוריאה.ככה תגיע כאן."ותאכל ארץ יבולה.ותלהט מוסדי הרים".(כאן הרב ממשיך בפסוקים.ואח"כ אומר,"אין לנו סכסוך עם הערבים.יש לנו סכסוך עם הקב"ה".הרב מדבר על הערב רב והשמאל שתמיד בעד הערבים והם העו"ד שלהם,כלשונו.הרב מדבר גם על הציונים ומכנה אותם ערב רב שבאו מרוסיה וכופרים בכל,ובגללם כל הצרות וכו'. מאת: yosefcohen63@gmail.com שם הדיסק: המסר הגדול. 0527-635807 02-5808555 מש' נחמני.
9
חוששני שהרב דרוקמן נוקט במהלך שגוי
דוד | 21-04-2013 9:57
הפוליטיקה הפנימית הישנה בלתי ראויה . הנראות של הדברים מבישה ממש, בלי קשר למועמדים. מקוה שלא ניתן יהיה לשנות את החק.
10
סתיו אוכל את עצמו בסתר....כמה השקיע
מכיר את סתיו | 21-04-2013 13:54
קשה לו לצאת נגד הרב אריאל. הכל אצלו אישי. איש ששואף לכוח . גם כתלמיד במרכז היה שתלטן גדול