תושבי אלמתן נערכים לעימות: "אנחנו לא חוששים מעמונה 2" - סרוגים

תושבי אלמתן נערכים לעימות: "אנחנו לא חוששים מעמונה 2"

לקראת איטום בית הכנסת באל מתן הצפוי להתרחש ב-24 השעות הקרובות, נערכים ביישוב למאבק עיקש, ומבטיחים כי ייאבקו בגופם בכוחות ההרס. בינתיים הוצבו אמצעי חסימה שיימנעו גישה לדרכים המובילות לגבעה. המתיישבים נחושים: "לא נאפשר לבג"ץ לאטום את בית הכנסת"

author-image
תושבי אלמתן נערכים לעימות: "אנחנו לא חוששים מעמונה 2"
  בית הכנסת באלמתן (גור דותן)

מנוף שהובא אמש במיוחד למקום חסם באמצעות סלעים גדולים את צירי ההגעה האסטרטגיים פעילים הניחו צמיגים לאורך כביש הגישה הראשי לשכונה, וטרקטור הוצב בסמוך בכדי להרוס את הכביש במידה ויהיה צורך בכך. סביב הגבעה עליה הוקם בית הכנסת הציבו המתיישבים גדרות תלתליות (קונצרטינות) ובזנ"טים.  

גורמים בוועד מתיישבי שומרון הודיעו כי לא יאפשרו לבג"ץ לאטום את בית הכנסת: "הולך להגיע למקום ציבור גדול שיחסום בגופו את כוחות ההרס שהמדינה שולחת. אנחנו לא חוששים מעמונה 2, אם זה מה שביבי רוצה". הגורם ציין כי במקום הוכנו מבעוד מועד מאות שקי שינה, אוהלים ומזון, שיאפשרו לפעילים לשהות במקום במשך פרק זמן ארוך.

אתמול אחר הצהריים הפגינו כשלוש מאות מפגינים מנתניה, בת ים, ירושלים והשומרון בצומת יצהר כנגד היחס המפלה לפיו המדינה נמנעת מלהרוס המסגד בכפר הפלסטיני הסמוך, בורין, שנבנה ללא היתר וקיבל צו הריסה.

כזכור, לפני כחצי שנה עתרו תושבי כפרים פלסטיניים, באמצעות ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין', נגד בית הכנסת, שנבנה לטענתם באופן בלתי חוקי וכתוצאה מכך מתכוון השבוע שר הביטחון אהוד ברק לאטום או להרוס את בית הכנסת.

במקביל להליכים שהתנהלו נגד בית הכנסת, הגישה עמותת "רגבים" עתירה לבג"ץ נגד מסגד הנבנה ללא אישורים בכפר בורין הסמוך ליצהר. שופטי בית המשפט העליון הוציאו צו הריסה גם למסגד, אלא שזה, לטענת המתנחלים, אינו נאכף, והמדינה איננה מתכוונת להורסו או לאטמו בניגוד לבית הכנסת.

הבוקר עתרו תושבי שכונת אל מתן לבג"ץ בדרישה לערוך למתפללי בית הכנסת שימוע בטרם האיטום, בדומה לשימוע שניתן לבעלי המסגד בכפר בורין.

בית הכנסת באלמתן (גור דותן)

 אבנים וצמיגים שהוכנו לקראת חסימת הדרכים המובילות לבית הכנסת (רות שפירא, ועד מתיישבי שומרון)

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אז
| 05-10-2010 21:01
לשרוף להם תמסגד כמו שעשו שבוע שעבר....