אנשי השמאל הגיעו לדרום תל אביב בשלטים שעליהם רשום באותיות קידוש לבנה "ואהבתם את הגר". פרשנותם לתורה אומרת שעלינו כאומה לקבל את אלו המסתננים אל תוכנו באהבה ובפתיחות ולחלוק עמם את כספי המיסים הכבדים שאנחנו משלמים.
כששמים לעיני שומר תורה ומצוות שלט כזה, משהו בו מתרכך. הוא חש מחויב פתאום ואולי אף מתבלבל. אז בכמה מילים אתיישב בכסאו של הכופר ואבקש לומר לאותם מפגינים שהתאהבו בפסוק אחד מכל אלפי הפסוקים האחרים את זה:
אם הייתם מקבלים על עצמכם את הפסוק "ויראת מאלוקיך אני ה'", היינו צריכים לשבת זה לצד זה ולדון בדבריכם, אבל אם אתם כופרים ב'שלי' אני מבקש לכפור ב'שלכם'.
ובכן – מדוע פסוק יפה ככל שיהיה מחייב אותי? מה ההיגיון שאחלק את משאבי עם הגר? מה פתאום לאהוב אדם זר? האם השלמתי את כל חובותי כלפי בני משפחתי? קהילתי? העם שלי?

אני כופר בפסוק הזה – לא מוכן לקבל את הטקסט הזה והוא לא מחייב אותי. אני לא חושב שניתן לדחוק בי לאהוב וכשאני מתבונן בעצמי באמת, אני יודע שאין בי אהבה למי שאתם מכנים 'גרים'. אני לעומתכם רוצה שיצאו מכאן וילכו לארצם. אני רוצה שכספי המיסים שלי יבנו בתי חולים ויתנו מענה קודם כל לאלו שהם חלק מהעם שלי.
אם אתם רוצים להעמיד טיעון מוסרי עצמאי בבקשה. תסבירו למה. אל תלכו לטקסטים שאינכם מאמינים בהם ותנופפו בהם.
אבל הסיבה שאינכם מנסים לעשות זאת היא משום שאין שום סיבה הגיונית או פילוסופית, שתשרטט משפט כל כך אבסורדי – פקודה לאהוב את הגר. כל חברה אנושית משמרת את עצמה ולוקחת את המשאבים היקרים שלה לטובת התעצמותה. אלו חוקי החיים שאנשים סבירים מכירים בהם. לדעתי אפילו בית המשפט היה מודה בכך.
אתם צבועים באופן עמוק, עד שקשה להבין איך אתם מתבוננים בדמותכם שבמראה. אין לכם שמץ אהבה בלב. ואין לכם שמץ זיקה לכתובים האלה ואנחנו פטורים לגמרי מלדון בהגיגיכם הכביכול מוסריים.
ואחרי שכתבנו את כל זאת – רק מי שמקבל על עצמו עול תורה ומצוות ומלא כבוד לתורה הקדושה, יוכל להבין איך יכול להיות צווי על אהבה או צווי על השמחה, גם כשלא מתאים.

חברה אנושית שבונה את כל עולמה על פי מה שמתאים לה ולמידותיה ודוחה את כל מה שלא נראה לעיניה הקטנות – יכולה לנהל דיון רק בצדדים הנגלים הפשוטים של החיים. אין לה שום זיקה אל מה שמעבר לכך.
הניחו לתורה הקדושה ואימרו את מה שעל ליבכם באמת – "אנשי דרום תל אביב הם אשפת אדם, ולכן אפשר על גבם השחוח להעמיס את המשא המוסרי הכבד שאנחנו מדמיינים שאנחנו נושאים".
מה דעתך בנושא?
70 תגובות
12 דיונים
אורה
הלות סרוגיםת הטקסטים המקראיים הם לא יותר שלכן מאשר של קוראי תנ"ך אחרים. היו תמיד חילוקי דעות על אהבת ישראל, אהבת הגר וכבוד לכל מי שנברא בצלם, אז הרבנים שלכם ופירושיהם...
הלות סרוגיםת הטקסטים המקראיים הם לא יותר שלכן מאשר של קוראי תנ"ך אחרים. היו תמיד חילוקי דעות על אהבת ישראל, אהבת הגר וכבוד לכל מי שנברא בצלם, אז הרבנים שלכם ופירושיהם הם לא המלה הראשונה ולא המלה האחרונה. המסים שאתם משלמים לא יותר כבדים מהמסים שהחילוניים משלמים, למרות שאתם נהנים יותר, בדין ושלא בדין - ובעיקר שלא בדין - מהקופה המשותפת... זה מאתים שנה שיש ביהדות זרמים שלא מקבלים את מרות הרבנים ולא רואים בפירושיהם הבנה עדיפה של טקסטים עתיקים. בכל ארץ אחרת היחס שאתם מציעים למהגרים (לא יהודיים) נחשב לגזענות
המשך 15:45 29.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קרן
לא הייתי שם, אבל נדמה לי שהאמירה מאוד פשוטה. להבין את הזר מתוך כך שהיינו במקום הזה. אתה נצמד לצד הטפל של הדיון והוא השאלה האם אוחזי השלט מקבלים תורה...
לא הייתי שם, אבל נדמה לי שהאמירה מאוד פשוטה. להבין את הזר מתוך כך שהיינו במקום הזה. אתה נצמד לצד הטפל של הדיון והוא השאלה האם אוחזי השלט מקבלים תורה ומצוות. לא. הם רק ניסו לעשות שימוש בכלי שחשבו (בתמימותם) שיגע בכם. וכעת, בכלל לא משנה מה מקור המשפט, אם הוא כתוב בתורה או להבדיל כתב אותו ביאליק. התוכן הוא שמשנה. מי שהיה זר, גר, מנודה- מצופה ממנו להבין זרים אחרים, כשהוא בצד החזק.
המשך 10:57 18.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא הבנתי
מרוקאים זה יותר טוב?
21:38 17.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ארק
ומי יחליט מה נכון ומה לא נכון? לפי אורך הזקן? וכאשר "הנוצרים הארורים" קבלו בזרועות פתוחות את יהדות אירופה- היה בסדר? וכאשר "הנוצרים הארורים" נושאים על גבם מאות אלפים של לובשי שחורים שאינם...
ומי יחליט מה נכון ומה לא נכון? לפי אורך הזקן? וכאשר "הנוצרים הארורים" קבלו בזרועות פתוחות את יהדות אירופה- היה בסדר? וכאשר "הנוצרים הארורים" נושאים על גבם מאות אלפים של לובשי שחורים שאינם מפרנסים עצמם, זה בסדר? אין בכל העולם קהילה צבועה יותר מ"היהודים האמיתיים" לבושי השחורים.
המשך 12:09 17.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
למה נותנים לרפורמים לכתוב בסרוגים?
11:07 17.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ימני צודק
בתגובה ל:
צודק. צריך שתהיה כאן רק דעה אחת, בלי דעות נוספות שיבלבלו אותנו. דמוקרטיה זה לשמאלנים חלשים.
09:57 18.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נלסון מנדלה
מבחינתי אתה אשפת אדם, ולא אכפת לי מתי מלו אותך.
20:02 16.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיא חליפה
אהבה זה טוב. יש להרבות באהבה.
09:55 16.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני
הרב צודק! צריך לחוקק שמי שיתפס מאכיל גרים יש להפשיט מבגדיו, למרוח בדבש ולהכניס לכוורת דבורים. עבד מעולה אצל אנשי סדום
19:28 14.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סמי
תאור גזעני פשטני, אגב כאשר נשאל רבי עקיבא איך לתמצת את התורה הוא אמר ואהבת לרעך כמוך שזה חזק יותר מאהבת הגר, אגב הבעיה עם חרדים כמוך שמוסר אמיתי רחוק...
תאור גזעני פשטני, אגב כאשר נשאל רבי עקיבא איך לתמצת את התורה הוא אמר ואהבת לרעך כמוך שזה חזק יותר מאהבת הגר, אגב הבעיה עם חרדים כמוך שמוסר אמיתי רחוק מהם ולרוב הם עסוקים באורך השרוול של ילדה בת חמש
המשך 17:45 14.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ירבעם
מהי כוונתו של הרב ב"לדאוג קודם כל לעם שלי"? אם זוהי שייכות לקבוצה שיש בה אנסים, רוצחים, גנבים ועוד רשעים אז אני מוותר על שייכות זו. אני מעדיף לדאוג לאנשים שעברו...
מהי כוונתו של הרב ב"לדאוג קודם כל לעם שלי"? אם זוהי שייכות לקבוצה שיש בה אנסים, רוצחים, גנבים ועוד רשעים אז אני מוותר על שייכות זו. אני מעדיף לדאוג לאנשים שעברו דיכוי באריתריאה או רצח עם בסודאן. אני מאמין שלכך תורתנו הקדושה התכוונה, כי אם לא נדאג להם, כפי שכולנו ציפינו שידאגו לנו בתקופת השואה, אז אין לנו זכות להיחשב לומדי תורה או מאמינים באל. אסור לנו להפוך לגזענים. זוכרים ממי שושלתו של דוד המלך?
המשך 17:29 14.10.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר