דב הלברטל: הייתי תמים; השבועות האחרונים הפכו אותי לאיש ימין

דב הלברטל: הייתי תמים; השבועות האחרונים הפכו אותי לאיש ימין

הפרעות של ערביי ארץ ישראל בשבועות האחרונים, הפכו אותי לאיש ימין. איבדתי כל אמון בדו קיום בו האמנתי. גם אין מה לצפות מהשמאל שהפכו פוסט ציונים ודואגים לערבים יותר מאשר לאחיהם היהודים

וידוי: השבועות האחרונים הפכו אותי לאיש ימין
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

הפרעות של ערביי ארץ ישראל, הפכו אותי לאיש ימין. איבדתי כל אמון בדו קיום, בו האמנתי לפני הפרעות.

הפרעות הקולקטיביות הביאו אותי למסקנה ברורה: ערביי ארץ ישראל, וקל וחומר הפלסטינים, לא ישלימו עם קיומה של מדינת ישראל. בלשד עצמותיהם, מרגע לידתם, הם יונקים את השנאה ליהודים ולישראלים. לו היה בידם, ערביי ארץ ישראל היו הורגים יהודים כמו בפרעות תרפ"ט.

עוד באותו נושא

יגאל נרצח בלינץ' בלוד: "אתה הרוג מלכות"

פשוט נדהמתי. נדהמתי מעוצמות השנאה. נדהמתי מעוצמת הבגידה בשכניהם היהודים. נדהמתי מהשתיקה הרועמת של כל שאר ערביי ארץ ישראל והמנהיגות שלכם. רק הריחו דם יהודי, אז גם המופתים הצטרפו להסטה פרועה באמצעות המסגדים.

מאז הפרעות בשנת אלפיים, חשבתי שחל שינוי מהותי ביחס של ערביי ארץ ישראל ליהודים ולישראלים. האמנתי שהחיים ביחד, שהריבוי העצום של סטודנטים ערבים הלומדים באוניברסיטאות בארץ, של ריבוי רופאים ואחיות ערבים, של ההבנה שהמדינה נותנת להם איכות חיים שבחלומותיהם לא היו מקבלים במדינה פלסטינית, תעצים את הדו קיום.

ובאמת, שכנים ערבים חייכו לשכנים יהודים. שתו קפה ביחד. קולות אחרים התחילו להישמע, בעיקר על ידי עבאס. חשבתי שעומד להיפתח דף חדש. עד לפרעות. אז הבנתי. הבנתי שלא הבנתי את נפש ערביי הארץ.

לא היה דו קיום, אין דו קיום, ולעולם לא יהיה דו קיום. כי יש בערבים איבת עולם כלפי הישראלים, וזה לא ישתנה גם בעשרות שנים של שקט. תמיד יהיה איזה טריגר קטן שיצית. וברגע שרק ירגישו שהם מצליחים, הם יהפכו את עורם.

עוד באותו נושא

יומן מלחמה | "באנו לגור בלוד, לא בשדה קרב"


4

מסתבר שרוב הצעירים ערביי ארץ ישראל הם תומכי חמאס. גם השקטים שביניהם. כולם אותו דבר. רק שיש פרגמטיים יותר. אני שצידדתי בעד שתי מדינות לשני עמים, רק חושב לאור הפרעות מה יהיה כשתהיה להם מדינה. הרי חמאס ישתלט עליה, ויתסיס את כל ערביי הארץ והעולם.

בפעם הבאה שערבי יסטור ליהודי ברכבת הקלה, צריך לגרש אותו מיד מן הארץ. צריך להרוס בתים של פורעים ערבים, צריך לגרש משפחות. הגיע הזמן לנקוט יד קשה ביותר מיד בהתחלה. לפעול באופן לא מידתי. אין כבר מה להפסיד, אין ממה לפחד. דו קיום ממילא לא יהיה.

עוד באותו נושא

רמלה: מטען נפץ הונח מול ביתם של יהודים


7

מה שעוד הביא אותי לימין, היא שתיקתם הרועמת של אנשי השמאל. הרפיסות, נמיכות הרוח, ההתבטלות כלפי פורעים ערבים. ואם מישהו מהם פתח את הפה, זה כדי להאשים את היהודים בפרעות ולקרוא מיד להפסקת אש. פחד מכל ביקורת של איש תקשורת רופס בארץ ובחוץ לארץ.

הם היו הראשונים שהיו צריכים לקרוא לשטח את עזה. לקרוא בשם הצדק למיגור הפרעות, כשבמדינת ישראל הריבונית שורפים בתי כנסת ויהודים מפחדים לצאת לרחוב.

עוד באותו נושא

בית הכנסת בלוד הושחת, בקהילה קוראים לסיוע

אבל די. הם אבודים. אין מה לצפות מאנשי השמאל שהפכו פוסט ציונים ודואגים לערבים הפורעים יותר מאשר לאחיהם היהודים.

אני לא מתחרט שניסינו. אבל עליי להודות בכישלון המהדהד. ואולי טוב שגילינו זאת. כי לא היה דו קיום, ולא יהיה דו קיום. ולכן, הפכתי לאיש ימין.

=======

דב הלברטל הוא פובליציסט ומשפטן חרדי ישראלי. מחבר סדרת הספרים "ערך החיים בהלכה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
112 תגובות - 81 דיונים מיין לפי
1
חזר לשורשים ...
אליהו1 | 24-05-2021 16:37
חזר לשורשים
האם כל כזה, חל הכלל של ''מודה ועוזב''?
אמת או טריק? | 24-05-2021 23:29
או אולי הלברטל נוהג כאן טקטיקה, כדי לנגח בקרוב את ביבי?
אם הוא עבר לימין
מהנדס חרדי | 24-05-2021 17:33
אשקול לעבור לשמאל. לשבת באותו מחנה עם אוויל?????????
2
הערבים זיהו את האפסות והעליבות של ממשלת הימין
חולי | 24-05-2021 16:38
רק ממשלות השמאל ידעו איך לטפל בערבים. הליכוד המטומטם והפרימיטיבי מפורר בהתמדה את המדינה.
מי הקים...
עמי | 30-05-2021 21:53
מי הקים את המדינה, הימין? את צהל את הכור הליכוד? מה הליכוד הקים כלום? אגב אצל השמאל לא היו מסייעים למצרים לרכוש צוללות מתקדמות ולהסתיר או להכשיל את צהל
שיאי האינ תיפאדות, מעשי החבלה
לדייק | 24-05-2021 23:25
היו בזמן שלטון השמאל. פרס, רבין, ברק ואפילו שרון כששינה את עורו. הערבים רואים בשלטון הפייסני של השמאל חולשה. וכך גם עכשיוו עם ההתקרבות והלגיטימציה לרעם.
זה הדבר הכי...
סופי | 24-05-2021 19:37
זה הדבר הכי אידיוטי ומטומטם שאפשר להגיד, שרק השמאל יודע לטפל בערבים, בגלל השמאל אנחנו במצב הזה שאי אפשר להיפטר ממנו, הש אל דואג לערבים יותר מאשר למדינה שלו ואין שום סנטימנטים או רגש לערכי המדינה, לשמוע דברים כאלה זה פשוט מזעזע
חחחח אם...
דני | 24-05-2021 17:08
חחחח אם לטפל הכוונה לחזק אז צודק לגמרי
3
כנל גם אני
יעקב | 24-05-2021 16:47
אני חרדי שמאל ובחודש האחרון הפכתי לימני ומאוד מעריך את ההשקעה של הציונות הדתית
מה הסיבה האמיתית ללכת ימינה?
טל | 25-05-2021 17:36
האם לא היו מתיחויות בעבר שנרגעו? אם ממשלת הימין עשתה משהו טוב למען יחסים בין יהודים וערבים? האם היא הצליחה להשתלט על הנשק הבלתי חוקי ועל הפשיעה בשנים האחרונות למרות שהחכים הערבים זועקים? אין יותר קל מללכת ימינה כשיש הסלמה. אבל לאן זה מוביל? אילו מהלכים ימניים באמת ממשלת ביבי עשתה(כולל כאלה שהתפארה בהם כמו הסכמי נורמליזציה תמורת ויתור על סיפוח)?
4
סוף כל סוף...
יהודה כהן | 24-05-2021 16:51
סוף כל סוף . ושבו בנים לגבולם
5
הנה עוד אחד...
דני | 24-05-2021 17:07
הנה עוד אחד שהשתחרר משטיפת המוח של התקשורת ורואה את המציאות.. אבל מי ערב לנו שעוד 5 שנים כשיהיה שוב שקט לא תחזור לשמאל?
6
הלברטל השמאלני ...
דוב זולדן | 24-05-2021 17:10
הלברטל השמאלני שחוזר בתשובה לכאורה אדם משכיל דתי!הכתובת היתה על הקיר כבר ב 1948 עכשיו התעוררת?הנחמה שלך שיש רבים כמותך!איני מכירך,אבל יצא לי לשמוע אותך פעם אחת בלבד באחד מערוצי התקשורת (לפני מס' חודשים).היה לי קשה, דיברת בצורה מתנשאת ובבטחון שברור שאתה צודק!אני שומע,יודע שאתה דובר שקר וגם שטויות,ואני לא יודע אם לבכות או לצחוק.בעלי תשובה צריכים להתחרט,לקחת עליהם לא לחזור לסורם,ולבקש סליחה ומחילה אם יש עדיין ממי לבקש,ומעומק הלב!
7
לדעתי זה משיקול אחר
נחמן ירושלמי | 24-05-2021 17:18
האיש התמודד לכנסת ברשימה של אמסלם - הם קיבלו כ 500 קולות -- הוא אולי מדומיין שאם יציג את עצמו כימני יש לו סיכוי להגיע לכנסת או להצטרף כטרמפיסט על רשימה ימנית .
8
אני סתם שאלה, מה זה "ימין"?
אליאב | 24-05-2021 17:18
האם הרצון בהפרדה טריטוריאלית הופך אותי לשמאל? האם הרצון להתיישב הופך אותי לימין? הבעיות עם ערביי ישראל אינן מהיום, אלא עקב ההתעלמות של ממשלות ישראל לאורך שנים והקטנת הבעייה. חובה הפרדה טריטוריאלית מוחלטת בין מה שישראל למה שהוא לא ישראל. לא התנתקות, היפרדות מוחלטת. לגבי ערביי ישראל - להעמיד בפניהם 2 ברירות: אזרח ישראלי עם זכויות וחובות ושמירת חוק על כל המשתמע מכך או מעבר למדינה ערבית אחרת ושלילת האזרחות.
9
מיד הוא מסיק...
עודד | 24-05-2021 17:28
מיד הוא מסיק מסקנות. דעתו משתנה במהירות האור מה שאומר הרבה עליו.
10
יסלח לי כבוד הרב ובורא עולם ,אבל הרב מודה שהו
ירון | 24-05-2021 17:44
הרבה מודה שהוא סתום ,איך עמך ישראל יודע את האמת ואנשים שמתיימרים לשלוט בנו רבנים ופוליטיקאים רואים את האמת רק אחכ ,באיזה חוצפה אתם מתיימרים אחכ לדעת מה טוב?שוב במחילה בדוגמאות והסברים צריך להיות קיצונים
אני מתבייש...
ירון | 25-05-2021 16:15
אני מתבייש ממי שמנהיג תעם הנפלא הזה
לא מכובד, תתבייש, מבקש שתמחקו את ההודעה הקודמ
רועי | 25-05-2021 11:16
לא מכיר את הרב, אבל וודאי שלכל אדם ובוודאי לרב לא שייך לכתוב כך, תתבייש!!!
11
טמבל מושלם. שחושב...
משה לוי | 24-05-2021 18:03
טמבל מושלם. שחושב שהעם צמא להגיגיו. דוב לא שמאל ולא ימין. מחפש צומי
12
האיש הזה סתום...
רועי | 24-05-2021 18:12
האיש הזה סתום ומופרע, נכה נפשית, גס רוח מהסוג הנחות. הוא לא מעניין כשדיבר שמאל ועוד פחות מעניין כשמדבר עכשיו ימין. דחוף לרשום לו הפנייה לפסיכיאטר.
13
לא צריך אותך.......
יוסי | 24-05-2021 18:19
לא צריך אותך.... אדם עם פה מלוכלך... חתיכת גועל נפש.. שמאלן נשאר שמאלן פאנט
14
דב הלברטל השמיץ בצורה זוועתית את המתנחלים
אדיר בזק | 24-05-2021 18:27
כתב בצורה נוראה בעיתון הארץ נגד המתנחלים. אחר כך כתב זוועות בעיתונים חרדים. הוא פגוע נפשית וזקוק לטיפול רציני. פתאום הוא עושה פניית פרסה, כדי לקבל תשומת לב. אנא, מחקו את הכתבה המטופשת הזאת. ואל תביאו אותו יותר באתר הזה. אנחנו זקוקים לאנשים יציבים.
15
כל הכבוד הסתכלות...
חיים | 24-05-2021 18:29
כל הכבוד הסתכלות נכונה על המציאות .זה היה בגידה של שכנים
16
האמת, צדקו כולם,...
אדם פשוט | 24-05-2021 18:38
האמת, צדקו כולם, הוא היה מתנשא בעיקר על הציבור הדתי לאומי שממנו יצא כמגלה את האור בקצה השני. השמאל לא נתן לו במה יותר מדי, אלא רק כשחיפש דתי פריאר. אולם, ניתן לו צ'אנס דב, להבא לדבר בצורה מכבדת אפילו לשמאל המתנהג בפראות ובבריונות כלפינו בזה הימין מכובד וממלכתי יותר לא עם הכל צריך להסכים
17
אדם חולה.אמר דברים...
סלומון | 24-05-2021 20:40
אדם חולה.אמר דברים נוראיים על העדה האתיופית ועל הרוסים.אני ממש שמח בשבילו שהתפכח סופסוף.
18
תמיד החשבתי אותך למפגר שמבין דברים לאט
שי | 24-05-2021 20:50
תמיד החשבתי אותך למפגר שמבין דברים לאט
אתה כל...
מרדים שמאלנים ארורים כמוך | 24-05-2021 21:09
אתה כל כך זבל תת רמה שאפילו לא תגיע להשכלה שלו,איכס עליך ועל מי שעשו טינופת כמוך,זבל מהלך,כמו כל הטינופות בשמאל,רק ממתין ליום בו ידקרו,או ירססו שמאלנים ארורים כמוך,זה מבחינתי יום עצמאות פרטי,500,או 1000 שמאלנים מיתפגרים זה מישאלת לב של 90% מהאזרחים כאן,
19
גם מהקבר אי...
בלון מלא רוח | 24-05-2021 20:56
גם מהקבר אי אפשר שהאמין לו...
20
יישר כח, מוטב...
אבי | 24-05-2021 21:16
יישר כח, מוטב מאוחר מלעולם לא
21
ההבדל בין שמאל...
שמאלני ימני | 24-05-2021 21:17
ההבדל בין שמאל לבין הימין מסתכם ב גישה כלכלית, סוציאל דמוקרטי או קפיטליסטית דמוקרטית. לגבי היחס לפורעי חוק ההתיחסות די דומה. יש טיפוסים שחושבים כי ככל שהם יותר ברוטלים, נחשבים בעיני עצמם לימנים. לרוב ....מדביקים תוויות עם תארים מוטעים. בעוד שרוב הציבור דוגל ב גישה פרגמטית של מה נכון וצריך לעשות בכל נושא ועניין כולל בנושא הקיום עם או בלי דו-קיום.
22
גם אני ככה...
סמוטריץסט | 24-05-2021 22:08
גם אני ככה בדיוק רק שאני מבין סמוטריץ צודק שאסור לשבת עם עבס ועם כל ערבי אחר עד שהם יגידו שהם מכירים במדינה ישראל איך שהיא כמדינת היהודים...
נו ואם...
לילך | 24-05-2021 22:46
נו ואם יגידו אז מה ? הרי תרבות השקר כמו תרבות החרב אליהם בדם.
23
ברוך הבא אל...
נחמה | 24-05-2021 22:43
ברוך הבא אל האמת. חזק ואמץ.
24
מה קורה לכם...
אוהד | 24-05-2021 22:48
מה קורה לכם עם התגובות?! אם הוא נורמלי - תנו לו לחזור בתשובה בלי להזכיר לו את החטאים. אם הוא מעורער בנפשו ועושה זאת ממניעים לא נכונים - תחשבו אם אדם שאתם אוהבים (ואהבת לרעך כמוך זה לכל יהודי... ) היה לוקה בנפשו ומדבר ככה, האם הייתם מבזים אותו ככה בפומבי?! בקיצור, תשלטו בעצמכם יהודים יקרים...
25
מודה ועוזב...ברוך הבא...
מלי | 24-05-2021 23:07
מודה ועוזב...ברוך הבא הבייתה.
26
הרב כהנא צדק...
יוחנן | 24-05-2021 23:08
הרב כהנא צדק חייבים להראות לנבלות הסרוחות תמציות הזבל והרוע האנושי החמאסי את הדרך החוצה מהמדינה היהודית.
27
הבעיה עם השמאלנים...
שלמה | 24-05-2021 23:15
הבעיה עם השמאלנים היא שהם חושבים שברגע שתהיה לערבים הזדמנות לשחוט את היהודים , הם ידלגו עליהם ויתנו להם סוכריות.
...
שלמה נתן | 25-05-2021 0:01
אותם יחסלו ראשונים כי בגדו במדינתם
28
מר הלברטל, הם...
מיקה | 24-05-2021 23:22
מר הלברטל, הם שירתת בצבא? משום מה לא נראה לי.... לפני שאתה ממהר בהתלהמות שלך ושולח את בנינו ובנותינו לעשות לך את העבודה השחורה יואיל כבודו ללכת לצבא ולשלוח את בניו ובנותיו לשם
שאין מה...
תולון | 27-05-2021 7:17
שאין מה לענות הולכים על הקטע.הייתה בצבא?אבל גם שמעון פרס שלך לא עשה צבא.ונו...?לא בחרו בו חצי מהמדינה.?
שירת גם...
איש | 25-05-2021 13:04
שירת גם שירת. יופי שלא נראה לך. ואיך זה קשור לגופו של עניין??
29
אבל הימין בעד...
יוסל | 24-05-2021 23:24
אבל הימין בעד דו קיום במדינה דו לאומית(שחלופתה-אפרטהייד, מצד הכהניסטים), כך שאם הפסקת להאמין בדו קיום אתה לא איש ימין(אלא אם כן אתה תומך באפרטהייד, כאמור,כחלופה לדו קיום שהימין-לא הכהניסטים- מושתת עליו).
30
זיקנתך מביישת את...
אחד העם | 24-05-2021 23:36
זיקנתך מביישת את נעוריך
ממש לא...
שלמה נתן | 25-05-2021 0:00
ממש לא התפכח כמו הרבה אחרים לפניו
31
תומכי שתי מדינות...
אני | 24-05-2021 23:50
תומכי שתי מדינות לשתי עמים הם מטומטמים או שרוצים בחיבול ישראל.
32
נכנעת. השמאל...
אליקו | 24-05-2021 23:52
נכנעת. השמאל שואף לדו קיום ואתה כמו ימין מחסל כל תקוה לכך. השנאה פה ואתה משלים איתה.
ערבים לא...
תקווה | 25-05-2021 1:16
ערבים לא מעוניינים בשלום שלך , השנאה שלהם ליהודים תהומית ממקודת מטרה .
השנאה היא...
שלמה עמר | 25-05-2021 0:12
השנאה היא של הערבים רק יהודי חזק מבטיח שנחיה כאן לא שייך ימין או שמאל בשביל ערבי יהודי הוא מת
33
ברוך הבא... הם ימשיכו...
יהונתן | 25-05-2021 0:08
ברוך הבא... הם ימשיכו בסיסמת רבין פרס... קורבנות השלום לכו לעזאזל לא שיחך ולא רוצים שלום עם עם שקרן
34
כולם כותבים הימין...
חי באור | 25-05-2021 0:15
כולם כותבים הימין וביבי בכלל הוא שמאל כולם חשוכים כאן בארץ
ביבי ביביסט...
עליזה | 25-05-2021 7:06
ביבי ביביסט משתנה מתי שהרוח משתנה ובלי נקיפות מצפון
35
מילים כדורבנות ...
אורי | 25-05-2021 0:23
מילים כדורבנות
36
הכל פוליטיקה ...
8 | 25-05-2021 0:28
הכל פוליטיקה
37
הימין חולם על...
תימניה | 25-05-2021 0:43
הימין חולם על ארץ ישראל השלמה ובטוח שהוא יודע איך יסתדר עם הערבים. בארץ נמצאים שני מליון ערבים ובגדה עוד כ שלושה מליון סך הכל כ חמישה מליון ערבים על שבעה מליון יהודים. במהומות ראיתם איך עם שני מליון ערבים ושבעה מליון יהודים מתנגשות הזהויות הלאומיות של כל צד. לערבים יש זהות לאומית וחפצים במדינה לאומית בדיוק כמונו. אז מה יקרה אם הימין יצליח לאחד את יהודה ושומרון על הערבים שבהם? הפרעות שהיו בערים המעורבות יהיו קדימון לפרעות גדולים יותר ותכופים יותר. אז תתחילו לחשוב מה כדאי לנו כעם לאמץ 5 מליון ערבים כי איננו מוכנים לוותר על אף שעל מארץ ישראל ולהיות נידונים לחיכוכים מתמידים עם הלאומיות הערבית או שננהג כמו שהשמאל מבקש להיפרד מהפלשתינאים למרות אהבתינו לכל חלקי ארץ ישראל. הם יחיו בארץ משלהם ואנו היהודים נחיה בארצנו? רק הפרדה בינינו והקמת מדינה פלשתינאית לצידנו תשים סוף לחיכוכים הלאומניים הבלתי פוסקים. חשבו על כך
,ולך מתחשק,...
אנני | 25-05-2021 6:49
,ולך מתחשק, מלחמת אזרחים? אין שום בעיה לחמאס ולחיזבאללה לשלוח טילים איפה שבא להם גם היום, למה הם לא עושים זאת מהר כל כך? מה שהכי היה חשוב לחמאס זה היו המהומות בתוך הארץ? למה? כי הוא הבין משאת לא מבינה שמלחמת אזרחים זה הסוף של המדינה הזו.
בעזה יש מעין מדינה פלשתינית נו? ויש לנו שקט?
רונית לוי | 25-05-2021 1:17
לא צריך להסביר לך מה היה כאן בשבועיים האחרונים נכון? כל מי שעיניו בראשו מבין שאם ניתן מדינה פלשתינית מעל תל אביב נמל תעופה בן גוריון ובעצם בטווח ירי מרגמות מערינו ויישובינו הרבה יותר קרוב מאשר בעזה - החמאס ישתלט שם מהר מאד כמו שקרה בעזה כי כבר היום החמאס חזק מאד ביוש ובגלל זה אבו מאזן לא עושה בחירות - ואז תהיה לנו רצועת עזה מהדרום וגם לאורך כל מדינת ישראל - מתחשק לך?
לערבים יש...
תקווה | 25-05-2021 1:11
לערבים יש הרבה מדינות שהם יכולים ללכת , לנו היהודים אין ארץ אחרת , אני לא יודעת באיזה עולם את חיה כדי להבין שהם לא יבחלו לסלק כל יהודי לים ולא משנה הדעות שלו ...
ביו"ש יש קצת פחות ממליון וחצי ערבים
תימני | 25-05-2021 1:00
וכמעט 100 אחוז מהם ברשות הפלשתינית. מאיפה המצאת 3 מיליון? גלגלת אותי מצחוק. אם את באמת תימניה אז ברור מדברייך שאת יאהוד בלאד. הבנת אותי אותי נכון?
38
כן.... שמענו עליך. לא מאמינים לך סורי
רונית לוי | 25-05-2021 0:55
נשמע אותך לאורך זמן ואז נראה. ההצהרות של הפרובוקטור הלאומי לא ממש מרגשות אותנו.
39
אל תתנפח, אתה...
אלדד | 25-05-2021 1:33
אל תתנפח, אתה בסך הכל חמאס יהודי(המקבילה של החמאס האיסלמי). מה שיצר את ישראל המודרנית, זה המרכז-שמאל הציוני. הזרם הדמוקרט-ליברלי. החל מצה'ל, עד יצירת הקשרים הבילטרליים שהביאו לנו את האטום (איזה קשרים בינלאומיים עם דמוקרטיות החמאס הימני היה מסוגל לבנות?), התעשיות הביטחוניות, ההייטק, הדמוקרטיה(ודמוקרטיה זו לא תאוקרטיה או אוטוריטריה), התקשורת החופשית (כן, זאת שגרמה לגולדה, רבין ואולמרט להתפטר)... אנחנו הציוויליזציה המתקדמת. אתה ברמה של חמאסניק, אותה תפיסת עולם. ישראל לא היתה קמה ומתקיימת אם היינו תרבות דמויית חמאס, כמוך. טול קורה מבין עיניך.
40
דב הלברטל. לגרש...
בת מי זהב | 25-05-2021 2:12
דב הלברטל. לגרש מחבל ערבי מן המדינה, אתי חיות לא תרשה לך.להרוס את ביתו של ערבי מתפרע שרצח, מנחם מזוז לא יתן לך. לשלול תעודת זהות ואזרחות מערבי בלוד ששרף בית כנסת, מנדלפליץ לא יתן לך. אף לא אחד לא בחר בהם , אבל הם מחזיקים אותנו בגרון וגנבו לנו את הדמוקרטיה. הדבר הבא, הם יעלו על הכנסת עם D9, ואז נהפוך בן לילה להיות דיקטטורה של שלטון יחיד, קרי, אתי חיות והבוס שלה, והיידה צפון קוריאה.
41
כמה טיפשות בדוקטור...
דוקטור סוס | 25-05-2021 6:24
כמה טיפשות בדוקטור אחד. ללמוד לוח הכפל עושים בכיתה ג', מי שזה לוקח לו עשרות שנים - יש לו בעיה. אם לקח לך כל כך הרבה זמן דבר פשוט יותר מלוח הכפל - אז איך נהיית דוקטור? תחשוב כמה בור מתנשא היית עד עכשיו
42
ביננו לא חושבת...
אן סול | 25-05-2021 6:43
ביננו לא חושבת שאי פעם היית איש שמאל , באותה מידה שאי פעם לא היה דו קיום! טעות בידך, לא השמאל גרם לכל העניין, אין כמעט שמאל במדינה , זו קבוצה שולית, אלא ממשלת ימין ארוכת שנים, שהזניחה והזניחה כל נושא ונושא. השאלה היא לא שאלה של שמאל וימין בכלל, היא שאלה של מה עושים כדי שמדינת ישראל תמשיך להתקיים כמדינה יהודית, דמוקרטית שבה ניתן לחיות? אתה אומר דו קיום ,אין ולא יהיה, אני די מסכימה, ההיסטוריה הוכיחה כמה שכל ניסיון של דו קיום עם מיעוטים במספר גדול מסתיים בדם ובאכזריות ובפירוק של מדינה, אז מה נשאר? להשמיד, לזרוק לים?לא ,רק שתע מדינות לשני עמים, עדיף רקטות ומלחמה צבאית על מלחמת אזרחים.
43
אידיוט והפכפך היום...
חמי | 25-05-2021 7:13
אידיוט והפכפך היום אתה פה מחר אתה שם. אף אחד לא מתרגש מההצהרות שלך
נכון..מעבר מדעה...
אתי | 25-05-2021 7:27
נכון..מעבר מדעה קיצונית אחת לשנייה? לא אמין
44
ההיסטוריה הוכיחה פעם...
יהודי | 25-05-2021 8:00
ההיסטוריה הוכיחה פעם אחרי פעם שהשנאה עקובת הדם של הישמעאלים לעם ישראל מושרשת בגנים שלהם, וכמו כלבים אין להם שליטה על זה. גם אחרי ארבעים שנה של שכנות וחברות לכאורה, ברגע שהמואזין יצרח איטבח אל יהודהסכין יתקע בגב! בדוק ומנוסה! וכל יפי הנפש הסמאלנים הצמברליניים למינהם, הם לא לומדים עד שלא שוחטים ואונסים אותם!!! הערבים הישראלים מלאי שנאה תאוות רצח, מלאי נשק ואין ספק שיש להם מזימות תוכניות ברגע האמת ישלף הנשק ודם יהודי ישפך! הטרגדיה שיהודי מפחד להסתובב היום בחוצות מדינת ישראל, מפחד על חייו, לא מהחמאס ומהחיזזבאללה ומהסורים! פחד מערביי המדינה !! אין לנו חופש וביטחון בערים שלנו!! והם מסתובבים חופשי בבטחון מלא יש להם הגנה מלאה של הבגץ של העיתונות ושל חבורת סמאל אנטישמית שמכרה נשמתה לשטן.
45
אלי, פלצן וברברן...
אלי משה | 25-05-2021 8:09
אלי, פלצן וברברן
46
טוב שהתפכחת ...
ארז שלו | 25-05-2021 8:11
טוב שהתפכחת
47
כן, השמאלנים היו...
עודד | 25-05-2021 9:01
כן, השמאלנים היו צריכים להיות הראשונים לקרוא לשטח את עזה. נראה שאתה לא מבין מה זה שמאל.
48
דב הלברטל היקר...
פאול | 25-05-2021 9:26
דב הלברטל היקר אני מרגיש ממש כמוך הערבים הם פשוט גיס חמישי. אהבתי אותך עוד מהימים שבחוכמתך הרבה קראת לא להצביע עבודה כששלט שם עמיר פרץ והפלאנגות שלו. שיהיה לך רק טוב איש יקר!!!!
וזהי רק...
שמוליק מאריאל | 25-05-2021 11:06
וזהי רק ההתחלה, רבים מאנשי שמאל מרכז חייבים לשאול את עצמם היום האם על מזבח ה״ רק לא ביבי״ הם מוכנים להקריב את עצמם את מערכת המשפט הישראלית לידי המטורללים של בג״צ והפרקליטות
49
שמאל מדיני לא...
לכתחילה ובדיעבד | 25-05-2021 9:33
שמאל מדיני לא מאמין בדו-קיום ולכן לכתחילה שואף להפרדה לשתי מדינות נפרדות. שמאל חברתי-כלכלי אומר שאם לא מצליחים להפרד אז בדיעבד צריך לשאוף לחברה אזרחית שיוויונית המדגישה את המשותף.
50
מנהיגים לא נותנים...
סימה | 25-05-2021 9:45
מנהיגים לא נותנים למציאות זמנית, או חלקית להכתיב להם את תפיסת עולמם. הם לוקחים על עצמם לעצב את המציאות סביבם. מר הלברטל חבל שגם אתה נשבית בלהט האירועים האחרונים ואבדת את עצמך.
באמת?! א''כ, יכולה...
ימין ה' עושה חיל | 25-05-2021 15:02
באמת?! א''כ, יכולה לנסח זאת כך: מנהיג אמיתי לא נותן לעובדות לבלבל אותו..
51
האיש נדבק במחלת...
כרמל | 25-05-2021 9:56
האיש נדבק במחלת הטמטום האמריקאית אירופאית. מקווה שבדרך להחלים ממנה
52
מה מעניין ?...
קלייר | 25-05-2021 10:12
מה מעניין ? שאיש מהשמאל הפלצני לא השמיע קול, לא הזדעזעו, לא ריחמו על אחיהם היהודים? לא מצאו לנכון לצאת ולקרוא לערבים שהשמאל דאג להם כל השנה לנסות להפסיק את מסעות הרצח? לא וודאי שלא. אולי אגזים ואומר, הם ראו ונהנו. ואמרו אין דבר שיילמדו לקח. מלבד זאת לא נרגיז את אחינו הערבים. אבל אז ח ח ח גם גרוסמן הסופר אירגן הפגנה לאחדות בין שני העמים. אני לא יודעת איך הוא כסופר. אני יכולה לומר שהוא לא בן אדם. לא אנושי, וצבוע. והוא לגבי דידי הוא אוייב בתוכנו.
53
הבחור לא רציני,קשקשן...
יריב | 25-05-2021 10:27
הבחור לא רציני,קשקשן ויהיר.
ואתה? מה...
ניסן | 25-05-2021 11:38
ואתה? מה אתה ? מתרומם ומקבל? מה אתה?
ערבים הם...
שמעון | 25-05-2021 10:38
ערבים הם צמאי דם
54
בוקר טוב אליהו!...
אבי | 25-05-2021 11:36
בוקר טוב אליהו! התעוררת מאוחר מדיי! הייתי מגרשת גם את השמאלנים לסוריה, שיחיו שם בדו- קיום שהם מאמינים בו.
55
הפורעים הערבים
רק נתניהו | 25-05-2021 12:25
הצחקת אותנו טל.... בפעם הבאה שערבי יסטור ליהודי ברכבת הקלה, צריך לגרש אותו מיד מן הארץ. צריך להרוס בתים של פורעים ערבים, צריך לגרש משפחות. הגיע הזמן לנקוט יד קשה ביותר מיד בהתחלה. לפעול באופן לא מידתי. אין כבר מה להפסיד, אין ממה לפחד. דו קיום ממילא לא יהיה באמת???? צריך עכשיו לגרש!!! עכשיו להרוס להם את הבתים!!! עכשיו יד קשה!!! כל השאר זה רק דיבורים, ולא ישתנה דבר.... ואתה אדוני ואנשים כמוך , דם הנרצחים על ידכם!!!! לא פחות!!! דם הנרצחים גם על ידם של השמאל שחושבים כמוך שמשהו ישתנה.
56
אני מגיב...
עלי | 25-05-2021 13:24
אני מגיב לכל העליהום על הערבים והשמאל הציוני בלי הערבים והשמאל לא היתה מתקיימת ישראל כל הטייסים והצנחנים רובם ציוניים מהימין המשיחי חולמים על דברי ההבל לא כל מוכר פלאפל מבין בפוליטיקה
57
שיקימו אצלם תנועת שלום עכשיו,אז נדבר......
מ | 25-05-2021 14:22
העובדה שאין לערבים תנועת שלום עכשיו אומרת הכול !!! רק היום נהג ערבי סגר עלי בכוונה את הדלת האוטובוס והתמם שגערתי בו! בבקשה הסתכלו בפירוש אור החיים על הפסוק - ואם לא תורישו את יושבי הארץ..
58
מי הוא בכלל , עוד טיפש שמחפש כותרות
דוד | 25-05-2021 14:37
הלברטל הוא רשע טיפש וגס רוח. חבל לתת לו כותרות
59
כל הכבוד!
שלמה | 25-05-2021 15:02
כל הכבוד על התעוזה להודות על האמת! הלוואי על אחרים אמנם, ימים יגידו אם הימניות תישמר
60
ריבונות יהודית לפי...
דתית ודמוקרטית | 25-05-2021 16:02
ריבונות יהודית לפי ההלכה מחייבת חברה רב מעמדית בה לגויים יהיו פחות זכויות מהיהודים. ישראל לא יכולה להיות יהודית ודמוקרטית בהגדרה. באופן דומה גם מדינה לא יכולה להיות מוסלמית ודמוקרטית. תנאי מקדים לדו-קיום במדינה דמוקרטית הינו הפרדת דת ומדינה.
...
| 30-05-2021 17:16
צה לנו...
דנה | 25-05-2021 19:07
צה לנו כי נלין על הגויים והמדינות ששמו את היהודים במעמד נחות יותר
61
גם אתם שונאים...
לא חשוב | 25-05-2021 16:14
גם אתם שונאים ערבים!!! אבל הבעייה הייתה לא עם אנשים. הייתה עם המשטרה ביורשליים!! אנשים קעסו על משטרה. ובגלל שנהרג בחור באום אלפחם ומתנחל רצח בחור בלוד אז ראיתים כל הבלגאן הזה!! והיה התפרעיות משני הצדדים. גם בבת ים . גם ביפו .... אף אחד לא מלאך. אבל השאלה מי התחיל? ולמה? ומי הדליק? בשני הצדדים זה לא תקין! אבל אם אתה חושב ומדבר על שנאה. זה אתם יש אצלכם קבוצת גזעניים . ברור שלא כולם!
62
רק מתקן
יוסף המספר | 25-05-2021 16:57
לא היית תמים, היית על התפר של רשע/טיפש אם היית פותח אוזניים ועינים למציאות - כבר מזמן היית שם
63
כנראה שלא היה באמת איש שמאל
טל | 25-05-2021 17:31
אם אירוע אחד של הסלמה (אכן קיצונית) גרם לו לכתוב ככה כמו המיינסטרים של הימין, כנראה שלא היה באמת שמאל. הרי אין יותר נוח להפוך לאיש ימין כשיש הסלמה. הרי האמונה בשלום ובדו קיום נמדדת בשעת מבחן, ומי שבגלל כמה ימים של אלימות פתאום מאמץ את השיח הפופוליסטי של הימין, כנראה שזה מקומו. אף אחד בשמאל לא התבטל כלפי פורעים ערבים, זה שקר. קראו להרגיע את הרוחות בשני הצדדים, וקראו לממשלה להפסיק להצית את האש כפי שעשתה כדי למנוע ממשלת שינוי.
טרמינולוגיית שני...
אביתר | 31-05-2021 11:22
טרמינולוגיית שני הצדדים בדיוק היא הדבר הכי מסוכן בעימות המזוין שהערבים בעזה התחילו נגדנו, ושים לב טוב טוב, שלא אמרתי סכסוך! בסכסוך באמת שני הצדדים אחראים כי לכל אחד מהצדדים יש מניע חזק. המצב עם עזה הוא אחר לחלוטין, כי אם חמאס לא היה יורה טילים, כל צד היה ממשיך את חייו השלווים וישראל לא הייתה צריכה לתקוף שם!
זה לא...
מאיר | 25-05-2021 19:58
זה לא אירוע אחד זה המון אירועים ושכנים ערבים שתמיד חיו בשכנות טובה עם יהודים בגדו ביהודים והלשינו לפורעים ערבים על איפה גרים השכנים היהודים שלהם שתמיד היו בשכנות טובה . אתה חי בבועה ורוצה להמשיך להאמין בטוב של בני אדם אתה עדיין חושב שיש תקווה לשלום עם הערבים וזה טוב לרצות שלום אבל הם לא רוצים שלום אתה לא מבין אני בתור איש שמאל לשעבר מבין שאתה מאוד רוצה עדיין להמשיך שזה רק קומץ ושרוב הערבים רוצים שלום אבל זה לא ככה ורוב הערבים שונאים אותך הנה איך שחמאס התחיל לתקוף ערביי ישראל יצאו לתקוף יהודים בהשראת חמאס והם תמכו בחמאס הם לא רוצים אותנו פה הם רואים בנו גנבים והם רוצים לזרוק אותנו לים מפה והם רוצים להקים פה מדינת פלסטין ולמחוק את ישראל אתה צריך להתעורר מהר לפני שזה יהיה מאוחר מדי .
64
הליקוק של פוליטיקאים...
לא נאיבי | 25-05-2021 19:02
הליקוק של פוליטיקאים לערבים הביא עלינו את המצב הזה . בתורה כתוב לא תחונם לא תתן להם חניה בתוכך . הפוליטיקאים הנאיבים חושבים שאם יפתחו בפניהם דלתות ואם יהיה כאן שיוויון הם ישתנו . השנאה שלהם ליהודים לא תשתנה לעולם .
65
ומודה ועוזב ירוחם
שלום | 25-05-2021 20:26
ברוך הבא
66
רק עכשיו? טוב נו...
שכל ישר | 25-05-2021 20:48
העיקר שהתפקחת, לא מבין איך כל כך מאוחר, אבל ברוך הבא. אשר לשמאל, יש טענה כאילו אנחנו אשמים, ואם אומנם כך, אז בתור אשמים קשה להם להפנות אצבע מאשימה לצד המסכן יותר לשיטתם, פשוט, לא למדו היסטוריה בסיסית ועוד
67
לא מבין איך...
החרדי מגבעתיים | 25-05-2021 22:48
לא מבין איך יהודי מאמין שהתורה נר לרגליו לא הבין עד היום מה התורה דורשת ממנו. בתורה לא היה שינוי לפני הפרעות ואחריהן. כנראה יש לחרדים רבים בעיה בהבנת התורה. משמעות אי ההבנה גרמה וגורמת סכנה ליהודים בארץ הקודש. שלימות התורה, העם והארץ הם מקשה אחת וסטיה מאחד מעמודים אלו יכול להביא אסון חו לעם היושב בציון.
68
מודה ועוזב
יוסי | 25-05-2021 23:00
מודה ועוזב ירוחם
69
תקשיב דב..
בני ברקי | 25-05-2021 23:52
הפתעת. לא זה שהפכת לאיש ימין או שמאל.. אלא בעצם הדברים. חזק ואמץ. איש אמיץ
70
הם לא כאלו חומריים כמו שנוח לכם לחשוב
מיכל | 25-05-2021 23:55
בנקודה הזאת, להבדיל- הלוואי והיינו חדורי אמונה ולאומניים (אופס מילה גסה) כמוהם. הלוואי והיינו יודעים מי אנחנו ושורשיים כמו שהם- כל ילד בן חמש כבר יודע מה לרצות, את מי לשנוא ועל מה הם נלחמים. רק אנחנו. חולמים על מילקי בברלין.
71
זה תוצאה של לחיות בדו קיום שקרי.
י-ם | 26-05-2021 15:05
זה תוצאה של לחיות בדו קיום שקרי. אני לא מאמין ב דו קיום. אין דבר כזה! ברגע האמת הרוע והשנאה מתפרצים החוצה! דו קיום כפי שקורה באמריקה עם השחורים.. ובאירופה עם המוסלמים וערבים... + כואב הלב על יגאל יהושוע זל מלוד???? שנרצח באכזריות מטרוריסטים מחבלים ערבים צמאי דם. המנוח היה אדם טוב לב, שאהב יהודים וערבים כאחד. ???? יהר שהשם יקום דמו מהרוצחים השפלים ימש
72
הפך לימין בטחוני
אבנט | 26-05-2021 17:56
וגם זה מוטל בספק. היסטוריה מדממת שלימה לא הספיקה, ודווקא עכשיו? נו, יתמו חטאים ולא יתמו חטאים. ויהר שימשיך בדרך העולה בית אל. שובו בנים שובבים
73
מעולם לא הצלחתי...
משה | 26-05-2021 22:32
מעולם לא הצלחתי להבין אותך ואת דעותך ...
74
לא מאמין לו
קידי | 27-05-2021 6:24
קראתי בעבר דברים שכתב ולא שייך לסלוח או להאמין לו. לא צריך להפך בזכותו של מסית. אני לא יודע מה קרה לו - אולי מישהו קרוב אליו ניזק בפרעות. אם הוא רוצה לחזור בתשובה שיעבור על מה שכתב בעבר ויתנצל על ההסתה והשקרים. אני לא רוצה אנשים כמוהו איתי.
75
זה היה כל הזמן על הקיר 95% הצבעה למשותפת
אילן האקדמאי | 27-05-2021 12:26
לא צריך פרעות , רק לראות במי הם תומכים , בכנופיה של פוליטיקאים שרוצים לחסל את ישראל וכל שנה עולים לקבריהם בעכו של רוצחי חברון
76
אתה באמת לא...
רפאל | 28-05-2021 0:15
אתה באמת לא חשוב,תפסיק ללקק לערבים בתחת ! ואתה יודע בסתר ליבך מה האמת , בהזדמנות הראשונה שלך אתה תנסה לרצוח אותי , אבל כבר למדתי מי אתם ומה מלמדים אותכם מהרגע שנולדתם, לרצוח במינון כדי שלא יפגעו לכם בכלכלה וברווחה , אתם הפלשתים אם אפשר לכנות אותכם כך לא מוגדרים גם הערבים האותנטים רואים ומכירים בכם כאוייב שקרן ובוגדן .בתימן , בכווית , בעמאן, בדמשק אתם אוכלים שותים ומתפרנסים וכשיש בעיה אתם הראשונים לבגוד להסגיר בדיוק כמו ששכנים מוסלמים דאגו לנווט את אחיהם הפורעים באיזו דירה גרה משפחה יהודית ואיזה רכב החנייה המשותפת הוא בבעלות יהודית.
77
הלברטל כמו שצריך...
מאיר כהן | 30-05-2021 22:52
הלברטל כמו שצריך יישר כח
78
ייקח לו הרבה...
מישהו מירושלים | 31-05-2021 8:11
ייקח לו הרבה זמן להתנצל על כל מה שאמר על הציונות הדתית והחרדים והימין, אך נראה שחזרה אידאולוגית זו התחלה
79
ב"ה
ישראל | 31-05-2021 11:43
לפעמים עמי מקבלים כפות של אהבה מלמעלה כדי שאנשים מסוימים יתעשתו, עדיין יש מי שלא מתעשת. בה שכבודו התעשת... למה אנו צריכים לסבול בגללם?! עמי זו ספינה אחת.
80
בוקר טוב אבל...
איציק | 01-06-2021 2:37
בוקר טוב אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא
81
הרבי
נועם | 01-07-2022 15:33
הרבי מלובביץ' ישו