פנימיות בקטנה: איך לעורר שפע חסד בנענוע הלולב? - סרוגים

פנימיות בקטנה: איך לעורר שפע חסד בנענוע הלולב?

הרב מיכה בלוך מסביר בדבר תורה קצר לחג הסוכות איך אפשר לעורר שפע של חסד ולמשוך אותו אלינו בזמן נטילת הלולב, ואיך לקבל 'אורות מקיפים' עם ארבעת המינים

פנימיות בקטנה: איך לעורר שפע חסד בנענוע הלולב?
  יוסי זליגר/ פלאש 90

אחת הסיבות שאנחנו חוגגים את חג הסוכות בט"ו תשרי (ולא בניסן) היא כי לאחר שבני ישראל חטאו בחטא העגל, עלה משה רבנו להר סיני ובירידתו ממנו, ביום הכיפורים, הוא הביא את מצות המשכן לעם ישראל, מצווה המלמדת שה' התפייס עם העם.

למחרת יום הכיפורים, בי"א בתשרי, משה הקהיל את בני ישראל וציווה אותם שיביאו נדבה להקמת המשכן. בימים י"ב וי"ג בתשרי, "בבקר בבקר", הביאו בני ישראל את נדבתם.

עוד באותו נושא

פנימיות בקטנה: איך להזדכך כדי להמליך את הקב"ה?


13

בי"ד בתשרי משה העביר קול במחנה שלא יביאו עוד תרומות להקמת המשכן, ובליל ט"ו בתשרי ראו בני ישראל את ענני הכבוד חוזרים לאחר שהסתלקו מהם מזמן חטא העגל.

מאותה שעה ישבו ישראל בצל ענני הכבוד שהיו להם הסוכה, וכך אנחנו יושבים בסוכה שבעת ימים. מט"ו בתשרי ומקבלים שפע רב מהשכינה הסוככת עלינו בסוכה. גם ארבעת המינים מביאים שפע רב על האדם.

האר"י הקדוש כותב שבנענועי הלולב, בהולכת הלולב מהאדם מתעורר שפע החסד בשורשו, בהבאת הלולב אל גופו הוא מביא את השפע אליו, ובהקפה שאנחנו מקיפים את התיבה עם ארבעת המינים אנחנו מושכים עלינו אורות מקיפים.

שלוש פעמים מופיעה בתורה מצות השמחה על חג הסוכות. רק כאשר אדם בשמחה בחג, הוא יכול לקבל את כל האורות והשפע שמקבלים בחג בצורה אמיתית.

השפת אמת (תרמ"ה) אומר כי מצוות סוכה היא מצוות הבטחון, כמו שאמרו רבותינו זיכרונם לברכה (סוכה דף ב' ע"א) צא מדירת קבע, שלא לבטוח בעושר ובנכסים, רק לבטוח בה'. לכן סוכות הוא 'זמן שמחתנו', כי אין שמחה כבוטח בה' באמת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מעניין שחזל כלל...
יצחק | 02-10-2020 6:25
מעניין שחזל כלל לא אמרו זאת. האם חזל מנעו מאיתנו מידע כל כך פשוט?? היות ולא יתכן שחזל ימנעו מאיתנו את הטוב, לא נותרה לנו בררה אלא להודות כי הארי המציא תורה חדשה.
יצחק צודק....
יאיר | 04-10-2020 0:31
יצחק צודק. לא יתכן שחזל ימנעו מאיתנו את הטוב. דינה, את לא מגיבה לעניין. את סתם משמיצה כי אין לך תשובה. המשפט שכתבת בשם גדולי ישראל הוא חסר בסיס, ואין לו מקור בספרות חזל. אז תגיבי לעניין מבלי לזרוק סיסמאות חלולות לאוויר. היום ידוע לכולם שספר הזוהר נכתב בתקופה מאוד מאוחרת. כך שגם תורת הארי מבוססת על ספר חדש. היום זה כבר גלוי לכל. צריכים להודות באמת ולחזור בתשובה.
אני לא...
דינה כהן | 02-10-2020 11:16
אני לא מבינה איך האתר נותן להעלות את הערת הכפירה שלך באויר.גדולי ישראל ידעו את מה שכתבו שמי שבגלוי כופר הנסתר הנסתר כופר בגלוי...
2
השפע מתחיל ונגמר בסוכה
משה אהרון | 02-10-2020 9:59
. דווקא בחג השפע צריך לקיים : הסכת - באמצעות הסוכה (משה אהרון) בסד. בין שאר סגולות הסוכה שהיא המקום האופטימלי לקיים : הסכת להיות במקום הנכון- להאזין לאחר -לזולת ולכל באי העולם. והנה תורת אמת דאגה שדווקא בתקופת השפע של האדם בחג האסיף כשאדם מכנס יבולו אל ביתו. דווקא אז היא מצווה עליו לצאת החוצה לשבעה ימים - לברוא עולם אנושי של חסד. להיות : זמין, חשוף ופתוח : חצי לאור השמש ולאויר הפתוח. להיות זמין לאחדות וחיבור . שיצליח גם לקיים הידברות ולהשכיל להיות קשוב ולשמוע כל קול . וודאי קול אחיו נזקקים לקיים גם : שמוע בין אחיכם. והנותן.... והאומר.....
3
דברי התורה בפנימיות...
יהודה ברויער | 02-10-2020 13:01
דברי התורה בפנימיות בקטנה נפלאים ומשיבים נפש.תודה.
4
יפה מאד .מרומם....
דוד כפרי | 04-10-2020 12:12
יפה מאד .מרומם.
5
כשלומדים תורה מתוך...
משה כדורי | 04-10-2020 12:13
כשלומדים תורה מתוך קדושה מגיעים למסקנות אחרות ממך.
נכון, צריך...
שי | 04-10-2020 13:18
נכון, צריך לטבול 7 פעמים כמו נעמן. הבעיה היא שלא מצאנו טבילות לתוספת קדושה בחזל. יש טבילות מטומאה או כדי שלא יהיו הגברים מצויים אצל נשותיהם כתרנגולים. אבל לתוספת קדושה? אין דבר כזה