ביום חמישי אירחה מכללת חמדת הדרום לחינוך בשדות נגב את כנס "שוברים שגרה בהוראה ובלמידה", הכנס הארצי השנתי של משרד החינוך בהשתתפותם כ- 500 אורחים ובמעמד סגן שר החינוך, אבי וורצמן.
נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי הודה לבאי הכנס- לסגן השר אבי וורצמן, לראש המועצה האזורית שדות נגב, עו"ד תמיר עידן, למנהל האגף להכשרת עובדי הוראה, נח גרינפלד, למרכזת תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה) במשרד החינוך, ד"ר רמה קלויר, למנהלת אגף יציאה להוראה, ד"ר שרה זילברשטרום ולרכזי הסטאז' והתכניות.
סגן שר החינוך, אבי וורצמן ציין בדברי כי זו"זכות גדולה היא לברך את המעמד החשוב הזה כסגן שר החינוך של מדינת ישראל, אך יותר מכך אני נמצא כאן היום לשם קיום מצוות הכרת הטוב למקום ממנו למדתי, שכן זכיתי ללמוד ולסיים כאן במכללה תואר ראשון ותעודת הוראה."
וורצמן הוסיף: "במכתב תשובה שכתב דוד בן גוריון לתלמיד ששאל אותו לגבי הגדרת המושג חלוציות בחינוך כתב לו רוה"מ הראשון בתגובה: "חלוציות אין למצוא בספרות אך כל אחד יכול למצוא אותה בליבו. יש בדרך כלל שני סוגי אנשים, סוג אחד שאוהב לקבל והשני שאוהב לתת. אין הבדל מוחלט בין שניהם כי כל אדם צריך לקבל אחרת אינו יכול היה להתקיים, אך יש אנשים שהנאתם הגדולה והעיקרית היא שהם נותנים, יוצרים ומחדשים. הם אינם חיים רק על חשבון מעשי אחרים והנטייה והתענוג לתת, ליצור ולחדש מבחינתם זוהי החלוציות האמיתית.
לעומת סוג אנשים זה, ישנן נטיות פרזיטיות באדם: לחיות מן המוכן, ממה שאחרים יצרו והכינו. מדינת ישראל לא היתה קמה אלמלא היו בנוער שלנו זה יותר משבעים שנה תכונות חלוציות: הכושר לשנות מעשי בראשית, וקיומה של המדינה והתפתחותה, גודלה, יופייה וטהרתה תלויים בתכונות החלוציות שנתגלו בנוער בדורנו ובדור הבא".
נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי בירך את סגן השר וורצמן, בוגר המכללה על פעלו בנגב, וקרא לו לקדם את החינוך בפריפריה, תוך טיפול בחינוך המדעי לגיל הרך כבסיס לפיתוח מצוינות עתידית.
בדבריו ציין פרופ' לוי: "חשוב להבחין בין המושג 'הצטיינות' ל'מצטיינות'. פרופ' אסא כשר מתאר את ההצטיינות בחמישה שלבים כאשר בשלב החמישי הוא מציין כי: 'ההצטיינות הנעלה דורשת שתי תכונות עיקריות- מידת האומץ להצטיין ומידת הצניעות והענווה' ,שכן אינך יכול להצטיין אם אינך עניו. מנהיג טוב צריך לדעת להכיל את תלמידיו, להסתכל להם בגובה העיניים ולפתח את הפוטנציאל הטמון בהם. את הדברים הללו תשיג רק באמצעות מידת הצניעות והענווה.
יושבים כאן סטודנטים נציגים ממגוון המכללות להוראה- מכללות תורניות, דתיות לאומיות, ומהמגזר הערבי וכולם התאספו יחדיו במטרה אחת- לקדם את מערכת החינוך בישראל. תפקידנו להאמין בכל ילד וילד ולזכור שהילדים המוחלשים, אלה שאינם מאזוריה המרכזיים של המדינה והציבוריות הישראלית, הם שצריכים לקבל את מירב תשומת הלב שלכם ואתם צריכים לתת להם את המרחב, ללמד אותם בדרכים לא שגרתיות. תפקידכם כמנהיגי העתיד לא להיות מורים שיעשו עוד קצת מאותו הדבר אלא לצאת מהקופסה ולהנהיג ולחנך בדרך יצירתית".
מה דעתך בנושא?
14 תגובות
0 דיונים
משה
האם גם אנחנו איבדנו את הצפון, האם אנחנו לא מאמינים שאכן לומדי התורה מגינים על עם ישראל, לא פחות מלובשי המדים??? והיותר חשוב, אם חלק מעם ישראל החליט להקריב את עצמו ללימוד...
האם גם אנחנו איבדנו את הצפון, האם אנחנו לא מאמינים שאכן לומדי התורה מגינים על עם ישראל, לא פחות מלובשי המדים??? והיותר חשוב, אם חלק מעם ישראל החליט להקריב את עצמו ללימוד תורה , ולחיי עוני, האם אנחנו הסרוגים צריכים לתת יד להשניא אותם על כלל עם ישראל??? וזאת במקום לומר תודה גדולה לאנשים אלה??? עד להיכן נתדרדר בגלל שהשגנו כמה כסאות מרופדים בכנסת !!! האם אין אחד בתוכנו שצריך לצעוק ...חידלו משוגעים... אנחנו פוגעים בתורה שעמנו מסר נפשו עליה לאורך כל הדורות. דיייייייייייייייייייי
המשך 13:53 03.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מי
10:30 03.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוראור
מה לנו כי נלין על הגויים? הרי האנשים האלו מצטטים את הנאצים בפרט והגרמנים בכלל - מה שווה יהדותם - שעוד מוטלת בספק?
13:43 18.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
האם גם אנחנו איבדנו את הצפון, האם אנחנו לא מאמינים שאכן לומדי התורה מגינים על עם ישראל, לא פחות מלובשי המדים??? והיותר חשוב, אם חלק מעם ישראל החליט להקריב את עצמו ללימוד...
האם גם אנחנו איבדנו את הצפון, האם אנחנו לא מאמינים שאכן לומדי התורה מגינים על עם ישראל, לא פחות מלובשי המדים??? והיותר חשוב, אם חלק מעם ישראל החליט להקריב את עצמו ללימוד תורה , ולחיי עוני, האם אנחנו הסרוגים צריכים לתת יד להשניא אותם על כלל עם ישראל??? וזאת במקום לומר תודה גדולה לאנשים אלה??? עד להיכן נתדרדר בגלל שהשגנו כמה כסאות מרופדים בכנסת !!! האם אין אחד בתוכנו שצריך לצעוק ...חידלו משוגעים... אנחנו פוגעים בתורה שעמנו מסר נפשו עליה לאורך כל הדורות. דיייייייייייייייייייי
המשך 13:53 03.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מי
10:30 03.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חלאת הדרום
בחלשים פתאום קיבלת כסא שכחת אידיאלים . בראיון ברדיו לא איכפת לך מההתישבות מה קרא לכם שם הכסא עירבב אותכם
10:28 03.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלומי
14:08 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דניאל
רבותי ! באמת, בואו נקרא לילד בשמו, זו פשוט בושה ! אותם ח״כים המצטטים את בן גוריון הם אלה התומכים בפגיעה בעולם התורה במו ידיהם בשם ״שילוב״ החרדים בחברה. ועוד...
רבותי ! באמת, בואו נקרא לילד בשמו, זו פשוט בושה ! אותם ח״כים המצטטים את בן גוריון הם אלה התומכים בפגיעה בעולם התורה במו ידיהם בשם ״שילוב״ החרדים בחברה. ועוד קוראים לעצמם מפלגה ״יהודית״. איזה עלבון מי ייתן את הדין על הורדת אלפי משפחות מתחת לקו העוני ? אני גדלתי בישיבות בני עקיבא ואני חייב לומר אלה לא אותם מנהיגים. מדובר על אוהבי שררה ולשם כך הם מוכנים לפגוע באלפי אנשים ובתורת ישראל. עצוב מה שקורה כאן ...
המשך 11:29 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הייתי שם
יהודים מה קרה לכם על התגובות הארסיות? סגן השר דיבר על נושא החינוך ולא דיבר בכלל על נושא החרדים. חבל מאוד שאנשים ישר לוקחים דברים לפרשנות הלא נכונה מבלי להבין...
יהודים מה קרה לכם על התגובות הארסיות? סגן השר דיבר על נושא החינוך ולא דיבר בכלל על נושא החרדים. חבל מאוד שאנשים ישר לוקחים דברים לפרשנות הלא נכונה מבלי להבין דברים לאשורם.
המשך 11:18 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
העבודה משחררת
10:59 02.06.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר