ורצמן: אסור להיות פרזיטים שנהנים ממה שאחרים יצרו והכינו - סרוגים

ורצמן: אסור להיות פרזיטים שנהנים ממה שאחרים יצרו והכינו

סגן השר אבי וורצמן דיבר בכנס המצוינות בחינוך בחמדת הדרום, וציטט את בן גוריון שאמרי כי יש שני סוגי אנשים: הנותנים והיוצרים לעומת הפרזיטים שנהנים ממה שאחרים יצרו.

ורצמן: אסור להיות פרזיטים שנהנים ממה שאחרים יצרו והכינו
  לא להיות פרזיטים. וורצמן (חמדת הדרום)

ביום חמישי אירחה מכללת חמדת הדרום לחינוך בשדות נגב את כנס "שוברים שגרה בהוראה ובלמידה", הכנס הארצי השנתי של משרד החינוך בהשתתפותם כ- 500 אורחים ובמעמד סגן שר החינוך, אבי וורצמן.

נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי הודה לבאי הכנס- לסגן השר אבי וורצמן, לראש המועצה האזורית שדות נגב, עו"ד תמיר עידן, למנהל האגף להכשרת עובדי הוראה, נח גרינפלד, למרכזת תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה) במשרד החינוך, ד"ר רמה קלויר, למנהלת אגף יציאה להוראה, ד"ר שרה זילברשטרום ולרכזי הסטאז' והתכניות.

סגן שר החינוך, אבי וורצמן ציין בדברי כי זו"זכות גדולה היא לברך את המעמד החשוב הזה כסגן שר החינוך של מדינת ישראל, אך יותר מכך אני נמצא כאן היום לשם קיום מצוות הכרת הטוב למקום ממנו למדתי, שכן זכיתי ללמוד ולסיים כאן במכללה תואר ראשון ותעודת הוראה."

וורצמן הוסיף: "במכתב תשובה שכתב דוד בן גוריון לתלמיד ששאל אותו לגבי הגדרת המושג חלוציות בחינוך כתב לו רוה"מ הראשון בתגובה: "חלוציות אין למצוא בספרות אך כל אחד יכול למצוא אותה בליבו. יש בדרך כלל שני סוגי אנשים, סוג אחד שאוהב לקבל והשני שאוהב לתת. אין הבדל מוחלט בין שניהם כי כל אדם צריך לקבל אחרת אינו יכול היה להתקיים, אך יש אנשים שהנאתם הגדולה והעיקרית היא שהם נותנים, יוצרים ומחדשים. הם אינם חיים רק על חשבון מעשי אחרים והנטייה והתענוג לתת, ליצור ולחדש מבחינתם זוהי החלוציות האמיתית.

לעומת סוג אנשים זה, ישנן נטיות פרזיטיות באדם: לחיות מן המוכן, ממה שאחרים יצרו והכינו. מדינת ישראל לא היתה קמה אלמלא היו בנוער שלנו זה יותר משבעים שנה תכונות חלוציות: הכושר לשנות מעשי בראשית, וקיומה של המדינה והתפתחותה, גודלה, יופייה וטהרתה תלויים בתכונות החלוציות שנתגלו בנוער בדורנו ובדור הבא".

נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי בירך את סגן השר וורצמן, בוגר המכללה על פעלו בנגב, וקרא לו לקדם את החינוך בפריפריה, תוך טיפול בחינוך המדעי לגיל הרך כבסיס לפיתוח מצוינות עתידית.

בדבריו ציין פרופ' לוי: "חשוב להבחין בין המושג 'הצטיינות' ל'מצטיינות'. פרופ' אסא כשר מתאר את ההצטיינות בחמישה שלבים כאשר בשלב החמישי הוא מציין כי: 'ההצטיינות הנעלה דורשת שתי תכונות עיקריות- מידת האומץ להצטיין ומידת הצניעות והענווה' ,שכן אינך יכול להצטיין אם אינך עניו. מנהיג טוב צריך לדעת להכיל את תלמידיו, להסתכל להם בגובה העיניים ולפתח את הפוטנציאל הטמון בהם. את הדברים הללו תשיג רק באמצעות מידת הצניעות והענווה.

יושבים כאן סטודנטים נציגים ממגוון המכללות להוראה- מכללות תורניות, דתיות לאומיות, ומהמגזר הערבי וכולם התאספו יחדיו במטרה אחת- לקדם את מערכת החינוך בישראל. תפקידנו להאמין בכל ילד וילד ולזכור שהילדים המוחלשים, אלה שאינם מאזוריה המרכזיים של המדינה והציבוריות הישראלית, הם שצריכים לקבל את מירב תשומת הלב שלכם ואתם צריכים לתת להם את המרחב, ללמד אותם בדרכים לא שגרתיות. תפקידכם כמנהיגי העתיד לא להיות מורים שיעשו עוד קצת מאותו הדבר אלא לצאת מהקופסה ולהנהיג ולחנך בדרך יצירתית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
טול קורה - האולפנה בב"ש - אתה נהנה ממעשים של אחרים....
יהודי פשוט נב"ש | 02-06-2013 1:21
2
ובאיזו עבודת כפיים אתה וורצמן הפרזיט עובד?
עוד נוכל עם עניבה | 02-06-2013 1:24
3
הפרזיטים של יש עתיד
ארדי | 02-06-2013 2:29
פירון, לוי, ועכשיו וורצמן כולם משתמשים במערכת מושגים שמוכיחה את גאוותם, טפשותם ורוע לבם. הוסף לכך את חבירתם של הבית השפל והרי לך מדינה שהולכת לאבדון
4
מיסטר וורצמן
אביב | 02-06-2013 2:45
לא מצאת ממי לצטט רעיון כל כך פשוט, אגב רעיון הפרזיטים עושה רושם שדבק גם בבית הלאומי אחר ההצלחה שלה זכה מיהירי יש עתיד.
5
המשתמע :החזירות החרדית תביא לקריסתם מבפנים כי אין לכולם
שי | 02-06-2013 2:55
6
שפוטים עלובים של יש עתיד
איכס | 02-06-2013 10:11
7
אני מציע ענישה במחנות ריכוז....
העבודה משחררת | 02-06-2013 10:59
8
אנשים מוציאים דברים מהקשרם
הייתי שם | 02-06-2013 11:18
יהודים מה קרה לכם על התגובות הארסיות? סגן השר דיבר על נושא החינוך ולא דיבר בכלל על נושא החרדים. חבל מאוד שאנשים ישר לוקחים דברים לפרשנות הלא נכונה מבלי להבין דברים לאשורם.
9
כאשר המנהיגים מצטטים מבן גוריון מה הפלא שכך קורה
דניאל | 02-06-2013 11:29
רבותי ! באמת, בואו נקרא לילד בשמו, זו פשוט בושה ! אותם ח״כים המצטטים את בן גוריון הם אלה התומכים בפגיעה בעולם התורה במו ידיהם בשם ״שילוב״ החרדים בחברה. ועוד קוראים לעצמם מפלגה ״יהודית״. איזה עלבון מי ייתן את הדין על הורדת אלפי משפחות מתחת לקו העוני ? אני גדלתי בישיבות בני עקיבא ואני חייב לומר אלה לא אותם מנהיגים. מדובר על אוהבי שררה ולשם כך הם מוכנים לפגוע באלפי אנשים ובתורת ישראל. עצוב מה שקורה כאן ...
10
וכבודו לא נראה פרזיט? מה אתה מייצר?
שלומי | 02-06-2013 14:08
11
שכחת שהיית אחראי על הרווחה איך אתה נותן היום יד לפגיעה
חלאת הדרום | 03-06-2013 10:28
בחלשים פתאום קיבלת כסא שכחת אידיאלים . בראיון ברדיו לא איכפת לך מההתישבות מה קרא לכם שם הכסא עירבב אותכם
12
אתה וכל 11 הגמדים החברים שלך יורקים לציבור בפנים
מי | 03-06-2013 10:30
13
כוכב יעקב
משה | 03-06-2013 13:53
האם גם אנחנו איבדנו את הצפון, האם אנחנו לא מאמינים שאכן לומדי התורה מגינים על עם ישראל, לא פחות מלובשי המדים??? והיותר חשוב, אם חלק מעם ישראל החליט להקריב את עצמו ללימוד תורה , ולחיי עוני, האם אנחנו הסרוגים צריכים לתת יד להשניא אותם על כלל עם ישראל??? וזאת במקום לומר תודה גדולה לאנשים אלה??? עד להיכן נתדרדר בגלל שהשגנו כמה כסאות מרופדים בכנסת !!! האם אין אחד בתוכנו שצריך לצעוק ...חידלו משוגעים... אנחנו פוגעים בתורה שעמנו מסר נפשו עליה לאורך כל הדורות. דיייייייייייייייייייי
14
אם האנשים האלו קוראים לעצמם יהודים - אז
אוראור | 18-07-2019 13:43
מה לנו כי נלין על הגויים? הרי האנשים האלו מצטטים את הנאצים בפרט והגרמנים בכלל - מה שווה יהדותם - שעוד מוטלת בספק?