הרב מלמד: לא היה טעם להלחם על מגרון - סרוגים

הרב מלמד: לא היה טעם להלחם על מגרון

בטורו השבועי כותב רב הישוב הר ברכה, כי במקום להאבק בבג"צ ובממשלה על השארת מגרון, היה עדיף להשקיע מאמצים באישורי תוכניות בנייה חלופיות והרחבת ההתיישבות.

author-image
הרב מלמד: לא היה טעם להלחם על מגרון
  הרב אליעזר מלמד (פלאש90)

בטורו השביעי 'רביבים' מתייחס רב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד, לחוסר המאבק ולפינוי מרצון של שכונת האולפנה בבית אל ושל הישוב מגרון.

הרב מלמד מאשים את אנשי מגרון, בכך שפנו לבג"צ שיכריע בעניינם, במקום להגיע להסכם מסודר עם הממשלה: "אם אחינו מתיישבי מגרון היו עומדים על כך, היו מקבלים עשרה בתים על כל אחד. אלא שבמקום להידבר עם נציגי הממשלה על המשך קיום מצוות יישוב הארץ בהרחבה יתירה, הם העדיפו ללכת אחר העצה לבקש סעד מבג"ץ".

"במצב כזה אין שום כפייה על דת, ודינא דמלכותא דינא. ולכן אין מקום לשאול מדוע לא התקיים מאבק כוחני כמו בעמונה, שם הממשלה לא הסכימה לשום פתרון למתיישבים ולבתים, והכל ידעו שמדובר בשלב ראשון בתוכנית הגירוש ההמוני של ראש הממשלה אולמרט."

על ההסכם שנחתם בין ראשי ישיבת בית אל לבין הממשלה, כותב הרב מלמד "במעשה של גבעת האולפנה התקדמנו מבחינת יישוב הארץ, ראשית בהבטחת בנייה של פי עשרה בתים, שמתוכם נמצאים כבר בתהליך בנייה יותר מפי שלושה. בפועל, לפי השטחים שצורפו ליישוב בית אל בעקבות ההסכם, ניתן יהיה לבנות פי שלושה עשר בתים."

המאבק מיותר

ביחס למאבקים על מגרון ושכונת האולפנה, כותב הרב, כי במקום להשקיע בנסיונות ולהותיר את המבנים במקומם, ניתן היה להשקיע את המאמצים בבנייה מאסיבית ביו"ש.

"אם את כל המשאבים שהושקעו במשך הקדנציה הנוכחית של הממשלה למען הגנה על בתים שנבנו במקומות שנויים במחלוקת משפטית, ובכלל זה המשאבים שהושקעו ב'חוק ההסדרה', היו מפנים לאישורי תוכניות בנייה חלופיות והרחבת ההתיישבות, היינו יכולים לקלוט ביהודה ושומרון עוד עשרות אלפי מתיישבים."

"צריך ללמוד לקח מהעבר. אם את כל המשאבים העצומים שהושקעו בבלימת "ההתנתקות" מגוש קטיף, אשר כללו הקרבה של עשרות אלפי ימי התנדבות ומעל למאה מיליון שקלים במבצעי הסברה, היו משקיעים בשנים שלפני כן בקליטת עוד שלושים אלף מתיישבים לגוש קטיף, יש לשער שהגירוש לא היה מתקיים."

הרב הוסיף, כי כל שלוש הישיבות של ועדת השרים להתיישבות, עסקו בנושא מגרון, במקום לעסוק בסוגיה האמיתית והיא הבנייה ביו"ש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
כמה ביביבלוף שילם לכבוד הרב?
תוהה | 06-09-2012 16:01
2
הוא קיבל את כל המטבעות שלא נכנסו לקופה של ישיבת בית אל
| 06-09-2012 16:47
ביבי באמת מנהיג מצא את השיטה ל"פצח" את הרבנים הדת"ל לתת להם להריח כסף "כי השוחד יעוור עיני חכמים" ואז הם שלו מפנים מרצון בתים בהתנחלויות וכל מה שפעם היה יהרג ולא יעבור וחיוב מסירות נפש הופך להיות מותר , ואין טעם להילחם ועוד ועוד טענות משונות של שיכורי הכסף
3
ועל גוש קטיף היה טעם?
הר ברכה | 06-09-2012 17:04
אז למה שלחתם אנשים צעירים להילחם על גוש קטיף? בטח יש כבר מישהו בממשלה שעובר על המפות של הר ברכה לראות איך אפשר לפנות שכונות שמה הרי הרב של הר ברכה אמר שאין טעם להילחם אולי את המאחזים מסביב גבעת רונן וכדומה הרי מי ילחם אם אין טעם להילחם הכסף הכסף הכסף זה מה ששיגע אותך
4
ל 1 הוא קנה אותם בזול כי רבנים לא חסר
מיכאל ברונצקי | 06-09-2012 17:19
מעשה אבות סימן לבנים וד"ל תחילת הסוף של כל מפעל ההתיישבות בחסות משפחת מלמד הסיסמה היא: " אין טעם להילחם" "פינוי מרצון תמורת______" למזלנו שהרב לא היה בתחילת היישוב היהודי בארץ אחרת גם אז היה יוצא בהצהרה העלובה הזו וכל מפעל התיישבות היה קורס
5
הערב רב מסכסך בין היהודים ליהודים
יהודי פשוט | 06-09-2012 18:05
זה החמצן שמחזיק את שרו של הערב רב
6
נס, נדיר, הפעם אני מסכים עם הרב מלמד ב100%
שמואל | 06-09-2012 18:35
7
במחילה, אבל זו שוב חוסר הבנת ממדי העומק
זאב | 07-09-2012 0:29
המאבק העמוק שבין הכוחות המכונים "פרוגרסיביים" - ארגוני השמאל, הקרן לישראל חדשה, ששיאם בבג"צ, לעומת הכוחות הלאומיים ומבקשי הבניין, זה *ה*מאבק עכשיו, ולכן המאבק על מגרון היה דווקא סביב בג"צ, כי שם זה אחד השורשים העמוקים של חולשות הדור. אבל אתה יכול לבחון הכל כמותית ופרקטית. והכל יסתדר לך, הכל מחושבן, אבל לצערי זה בלי לגרד את השורשים, התהומות, המעמקים.
8
חח מי שחושב שיפנו את יהודה ושומרון חי בסרט!!!!!!
פלוני | 07-09-2012 4:50
קצת מתמטיקה: גירוש גוש קטיף:8000 תושבים עלה למדינה 10 מליארד וזה לא כולל הפיצויים ... יהודה ושומרון - 300000 תושבים 300000/8000=37.5 נכפיל ב10 מיליארד = 375 מיליארד- מסקנה - גירוש יו''ש= סוף מדינת ישראל!!! אין כלכלית -יכולת לגרש את יו''ש...גם שום כלכלה זרה לא תנדב סכום כזה... גם השמאל הרדיקלי הודה בזה!!! אז למה מגרשים??? הכל הצגה!!!! חחח עובדים על העמים האחרים מגרשים ישוב ובונים שתיים... חחחחחחחחח אל תהיו תמימים הגירושים נועדו על מנת לבנות פי כמה וכמה... רק שמסתירים את זה רוצים להצטייר כשמאלנים... אני לא חושב שראש ממשלה כל שהו יתן לנו להתאבד... אני חושב שהם מגרשים כי הם פוחדים שהמאמינים (המכונים דתיים וחרדים) ישתלטו על המדינה והם רוצים להראות לעולם מי שולט, אך מאחורי הקלעים הכסף מוזרם והבתים נבנים אחרת לא ניתן להסביר... ואם יגרשו חלק -את החלק השני הרווחנו ויכל עליו ריבונות... והחלק שיגרשו לא יהיה יותר גדול מ8000 תושבים.. (למי שמכיר את יו''ש- בשטח קשה לתאר גירוש של יותר מאלפי תושבים אחרת צריך לגרש את כולם...) צריך להבין מדובר על 10 מיליארד!! המגורשים סובלים את עול הגלות במקום העוונות של העם ויסורי צדיקים - כפרה לעם!!! שיגמרו התשלום על העוונות יפסיקו הצדיקים לסבול גלויות מבית לבית..
9
הרב מלמד ואביו איבדו את הקרדיט להנהיג את המתיישבים
בית אל | 07-09-2012 9:13
כושי לא הופך עורו אך משפחת מלמד הפכה את עורה וכבר לימדתנו תורתנו הקדושה " כי השוחד יעוור עיני חכמים" ראו את הכסף ונפגעו וכעת מתחילים לזמר זמירות שעד לפני כמה חודשים היו מוקצים בעינהם אולי גם אין טעם ולא היה טעם לסרב פקודה כבוד הרב? כמה כסף אתה רוצה ממשרד הביטחון כדי לצאת שבוע הבא בהצהרה כזו?
10
ולסרב פקודה היה טעם? ול"דפוק" את הבנים שלנו בצבא
בת ים | 08-09-2012 20:58
אולי כבוד הרב גם חוזר בו מחיוב לסרב פקודה? הנזק לבנים שלנו בצבא כבר נגרם אבל אולי כבוד הרב ימנע את זה לבנים הבאים אם אין טעם להילחם על המגרון מה הטעם לסרב פקודה ולפנות? אני ישמח אם הרב יתייחס לזה ברצינות ויסביר האם יש טעם לסרב פקודה
11
הרב מלמד טוב היה אם היית שותק אחרי מאמר כזה
נחום פצ'ניק | 08-09-2012 22:21
איבדת את מעמדך חבל שכבודו נותן לעצמו במה כאילו החכמה נמצאת רק אצלו פעם הרב שפירא זצוק"ל אמר שמי שלא יודע להתיר עגונות שלא יתעסק עם הלכות שקשורות לארץ ישראל ולציבור כולו, חבל שאתה לא מיישם את ההוראה הכל כך אמיתית הזו בערוץ 7 האתר של אביך מפרסמים רק את התגובות שתומכות בך אל תתלהב זה לא האמת
12
וואו כמה לשון הרע במקום אחד
גיא | 09-09-2012 7:35
כל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו כולצ מי שמאשר את התגובות באתר הרב מציג מציאות מורכבת אני יודע שזה קשה הציבור אבל על אמת פנימית אסור להתפשר גם במחיר אישי של רדיפה על ידי נוער הגבעות אני מבקש לא לצנזר אותי אין בתגובה שום פסול
13
גם לכתוב שטויות אין טעם וד"ל
הר ברכה | 09-09-2012 18:10