המדינה ערערה על השחרור המוקדם של מסיעי המחבל - סרוגים

המדינה ערערה על השחרור המוקדם של מסיעי המחבל

הזעקה עשתה את שלה. הפרקליטות הגישה היום ערעור על החלטת ועדת השחרורים שקיצרה את עונשו של תושב מזרח ירושלים שהסיע את המחבל שרצח את הדס מלכא הי"ד

המדינה ערערה על השחרור המוקדם של מסיעי המחבל
  (צילום: פלאש90)

הזעקה הציבורית עשתה את שלה. פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בב"ש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לשחרור מוקדם של האסיר האני דארי, תושב ישראל, אשר יחד עם פלסטיני הסיעו שב"חים שביצעו את הפיגוע בשער שכם בירושלים ביוני אשתקד, שבו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד.

דארי נידון לתקופת מאסר של 14 חודשים, לאחר שהודה והורשע בביצוע עבירות של גרם מוות ברשלנות של השוטרת הדס מלכא ז"ל והסעת שב"ח בנסיבות מחמירות. לפני כחודש קיבלה ועדת השחרורים, את בקשתו של האסיר לקיצור שליש ממאסרו, והורתה על שחרורו המוקדם על תנאי בניגוד לעמדת הפרקליטות.

ההחלטה עוררה זעם אצל משפחת מלכא, וזכתה לגינוי מצד שר הביטחון ויתר חברי הקבינט.

ועדת השחרורים התעלמה מהמסוכנות

לטענת הפרקליטות בעתירה נגד ההחלטה, אשר הוגשה באמצעות עו"ד ענבל ברסאנו, שגתה הוועדה בכך שלא ייחסה די משקל לנסיבות החמורות של העבירות נשוא המאסר ולתוצאות מעשיו, והתעלמה מהמסוכנות שיש לייחס לאסיר נוכח מאפייני האישומים בהם הודה והורשע, בשים לב לכך שתכלית החוק הינה הרתעתית ביטחונית ונועדה להגן על גבולות המדינה ואזרחיה.

על פי העתירה, האסיר האני דארי, שהינו תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים, אשר אין זו הפעם הראשונה שהסיע שוהים בלתי חוקיים, שיתף פעולה עם תושב שטחים, תכנן, והסיע באמצעות האוטובוס שברשותו שוהים בלתי חוקיים ובשל כך ניסה להימנע בעורמה ובדרך של מעקף ממושך, מבידוק ביטחוני של נוסעיו.

"כל אלו מצביעים על קו מחשבה מגובש וסדור שפוטנציאל הסיכון לביטחון המדינה חד וברור לו. במעשיו, אפשר לתנועת טרור לנצל את היכרותו עם ישראל וגבולותיה ונגישותו למעברים, לשם החדרת מחבלים מסוכנים. לצערנו, במקרה דנן, לא ניתן לומר כי קרה נס. הסיכון התממש והשוטרת הדס מלכא ז"ל נרצחה על ידי מרצחים אשר הגיעו לירושלים בהסעתו של המשיב", נכתב בעתירה.

כעולה מהעתירה, החלטת הוועדה חורגת ממתחם הסבירות מאחר ולא ניתן כאמור משקל ראוי למסוכנות האסיר שהינה בהתאם להלכה הפסוקה שיקול עיקרי בהחלטה בדבר שחרורו המוקדם מן המאסר, אשר משתקפת מטיבען של העבירות שביצע, היעדר תוכנית שיקום וטיפול המתייחסת ונותנת מענה למסוכנות, וכן לחוות הדעת מטעם שירות הביטחון הכללי המתנגדת לשחרורו, זאת בין היתר על רקע המצב הביטחוני ומעורבות השוהים הבלתי חוקיים בפעולות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל, ועוד.

עוד עולה מהעתירה, כי עמדת משפחתה של הדס מלכה ז"ל, אשר הוצגה בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה, והיא מבטאת בכאב רב את השלכות מעשי האסיר והתחושות הקשות שחווים בני המשפחה מידי יום מאז נרצחה בתם, מהווה אף היא שיקול ממשי נגד השחרור המוקדם.

צפו בהריסת הבית של רוצח הדס מלכא הי"ד

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו