נשיא הפיליפינים מתחייב: "נקנה נשק רק מישראל" - סרוגים

נשיא הפיליפינים מתחייב: "נקנה נשק רק מישראל"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה אמר לנשיא ראובן ריבלין כי הנחה את הצבא הפיליפיני לקנות נשק רק מישראל. עוד הבהיר כי ארצו נלחמת בטרור: "אנחנו צריכים להילחם כדי לנצח אויב משותף"

author-image
נשיא הפיליפינים מתחייב: "נקנה נשק רק מישראל"
  "נקנה נשק רק מישראל". נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה נפגש היום (שלישי) עם מקבילו הישראלי ראובן ריבלין במשכן הנשיא בירושלים, זאת כחלק מביקורו המדיני הראשון בישראל.

במהלך הפגישה דוטרטה הודה לריבלין על שיתוף הפעולה בין ישראל לפיליפינים, אשר כלל עסקאות למכירת נשק וסיוע צבאי ומודיעיני. "ההנחיות לאנשי הצבא שלי זה שבתחום הציוד הצבאי והנשק יש רק מדינה אחת לקנות ממנה – והיא ישראל" אמר הנשיא הפיליפיני. "ארה"ב היא חברה טובה, אבל אם נקנה ממנה יש מגבלות. כך גם סין וגרמניה, שמטילות מגבלות רבות. אנחנו בהחלט מעדיפים להמשיך לקנות מישראל".

"אני לא רואה שום סיבה שתהיה בעיה איתנו מהבחינה הזאת" הוסיף. "אנחנו רחוקים מכם ולא קשורים לבעיות כאן. אנחנו שומרים על מוסר ועקרונות הדמוקרטיה".

עוד התייחס למלחמה בטרור, אשר לדבריו מהווה מטרה משותפת לישראל ולפיליפינים. "סייעתם למדינתו רבות במלחמה בטרור, ואתם עוזרים לנו לזכות בה" אמר דוטרטה. "בתחום הטרור אנחנו צריכים להילחם כדי לנצח אויב משותף". בדבריו התייחס לתקיפה של יעדים באי מינדאו שבדרום הפיליפינים, שם הצבא המקומי נאבק בכוחות איסלאמיסטיים קיצוניים.

ריבלין אמר בתגובה כי "יש לנו קשרים חזקים בין המדינות, ואנחנו פועלים עם כל מדינה שרוצה להילחם נגד טרור. ברור שנוכל לשתף פעולה". עוד אמר כי "ישראל עושה הכל לבנות את מדינתה בצורה חזקה מבחינה כלכלית ועוד. לקחנו אתגרים שיביאו אותנו לקדמת הבמה העולמית".

הנשיא הישראלי גם הודה לדוטרטה על המקלט שהפיליפינים העניקה ליהודים בזמן השואה. "כל העולם החופשי, כל האנושות אז – הרגישו שהיטלר היה השטן בכבודו ובעצמו" טען, כשהוא מתייחס לאמירה השנויה במחלוקת של דוטרטה בה הוא השווה את עצמו להיטלר. "ראית ביד ושם את הדברים אמש, אין לי ספק שהרגשת את סבלם של אלה שחוו את האסון בשואה ואת עוצמת האסון שעבר על העולם בשנים הארורות הללו".

אמש דוטרטה נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשבפגישה הבטיח כי "ישראל יכולה לצפות לכל עזרה שהפיליפינים יכולים להגיש". עוד ביקר במוזיאון ויד ושם והדליק משואה לזכר הנספים בשואה. הנשיא כתב בספר המבקרים כי הוא מקווה "שהעולם ילמד את השיעור מהפרק המזעזע הזה בהיסטוריה האנושית. שלבבות האנשים ברחבי העולם ישארו פתוחים, ושמוחותיהם ילמדו לעבוד יחד למען השגת חוף מבטחים לכל הנרדפים".

צפו: נשיא הפיליפינים נפגש עם ראש הממשלה

בהמשך היום דוטרטה צפוי לסייר בעיר העתיקה בירושלים וכן לבקר באנדרטת "הדלתות הפתוחות" בראשון לציון, המציינת את הצלת יהודי אירופה על ידי הפיליפינים בשנת 1938. מישראל דוטרטה ימריא לביקור בירדן, שם ייפגש עם המלך עבדאללה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שהשמאלנים יאכלו את הכובע..
ד | 04-09-2018 12:14
רצו לגרום לתקרית לניתוק קשרים דיפלומטים וקשרי מסחר ובטחון,ולא הלך להם
2
מה אים שיחרור נתי מתילנד
ליאור | 04-09-2018 14:09
כול זה יפה מאוד ומה קורה בפועל ישראלי חף מפשע בכלא בתאילנד עומד למות בדיבורים אלופים מה אים מעשים זה לא פחות חשוב מהפגישות אים מנהיגי העולם
פיליפינים זו לא תאילנד
ד | 04-09-2018 16:01
שתי מדינות שונות