למרות הפרישה: ישראל תשתתף בכנס אונסק"ו - סרוגים

למרות הפרישה: ישראל תשתתף בכנס אונסק"ו

שני דיפלומטים ישראלים ישתתפו בכנס אונסק"ו שיתקיים בשבוע הבא בבחריין, זאת למרות ההחלטה של ישראל לפרוש מהארגון בסוף השנה. שגריר ישראל באונסק"ו טען: "אם לא יהיו החלטות נגד ישראל, נשקול מחדש את קצב העזיבה"

למרות הפרישה: ישראל תשתתף בכנס אונסק"ו
  שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן (צילום: קובי גדעון\פלאש 90)

האם ישראל תישאר בכל זאת בארגון אונסק"ו? שני דיפלומטים ישראלים ישתתפו בכנס של ועדת המורשת העולמית שייערך בשבוע הבא בבחריין, זאת למרות ההחלטה של ישראל לפרוש מהארגון בסוף השנה וכן למרות העובדה שלבחריין אין יחסים דיפלומטיים רשמים עם ישראל.

ההחלטה העלתה מחדש את נושא העזיבה של ישראל, כששגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, התייחס לדברים הבוקר (שלישי) ורמז על בחינה מחודשת של הפרישה מהארגון. "יש סיבה לאופטימיות" טען בראיון עם אריה גולן ברשת כאן ב'. "אם מישהו יתעשת והלחץ שלנו יעזור ולא יהיו החלטות נגד ישראל בכינוס אונסק"ו בבחריין בשבוע הבא, אז יהיה מקום לשקול מחדש לפחות את קצב העזיבה או את התנאים לעזיבת הארגון".

כזכור, בדצמבר האחרון ראש הממשלה נתניהו החליט לקבל את המלצות משלחת ישראל לאונסק"ו והודיע על פרישתה של ישראל מארגון המדע, החינוך והתרבות של האו"ם בסוף שנת 2018. "הדבר הזה מתבקש, בכלל, לאור היחס המוטה, החד צדדי והאבסורדי של הארגון הזה כלפינו, וגם על רקע העמידה האיתנה של ארה"ב באו"ם, שאנחנו מברכים עליה" הסביר נתניהו את מהלך הפרישה.

"מדינת ישראל והעם היהודי אמורים להיות הראשונים לתרום לארגון והאחרונים לעזוב, אך בתיאטרון האבסורד של אונסק"ו מדינות שאין להן קשר למדע, חינוך ותרבות הפכו את הארגון החשוב הזה לפושט רגל מקצועית, תקציבית ותדמיתית כך שלמדינות מתוקנות ושפויות אין מה למצוא בו" הוסיף שאמה הכהן. "בדיוק כמו שלכל החלטות הארגון לא הייתה שום השפעה שלילית על ריבונותנו בירושלים בירתנו ולא על הקשר ההיסטורי של העם היהודי לעיר בכלל ולחלק העתיק שבה בפרט, ההתקפות השפלות והמלחמה שישראל החזירה העירו וגייסו את יהודי כל העולם ובראשם יהדות ארה"ב עד להכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ".

ההחלטה על הפרישה הישראלית התקבלה בעקבות החלטתה של ארה"ב מאוקטובר האחרון לפרוש גם כן מהארגון. בבית הלבן טענו כי הפרישה נובעת ממספר ההחלטות הרב של הארגון נגד ישראל. "זוהי לא החלטה שהתקבלה בקלות", נכתב בהודעת מחלקת המדינה שפורסמה על ידי הדוברת הת'ר ניוארט. "המהלך משקף את דאגותיה של ארה"ב מענייניו הכספיים של הארגון, הצורך ברפורמה וההטיה המתמשכת נגד ישראל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סמרטוטים !!! החלטתם לעזוב, תעזבו !! וותרו על
הקוקטייל, מושחתים !! | 19-06-2018 16:40
לא נורא אם תפסידו מסיבת קוקטייל אחת. לא נורא לחסוך כספי מיסים שלא יוצאים מכיסכם. סמרטוטים שלא יודעים להעביר מסר חד לעולם !!