גפני תקף את הציונות הדתית;בנט העמיד אותו במקום - סרוגים

גפני תקף את הציונות הדתית;בנט העמיד אותו במקום

בעוד ח"כ גפני האשים את שר החינוך כי פרויקט לנוער חרדי נפסל בשל כפל תמיכות, בשעה שהגרעינים התורניים בציונות הדתית לא נפסלו תקף את השרה שקד; בנט העמיד אותו על דיוקו

author-image
גפני תקף את הציונות הדתית;בנט העמיד אותו במקום
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בעוד גפני האשים היום (רביעי) מעל בימת הכנסת את השר נפתלי בנט כי פרויקט לנוער חרדי נפסל בשל כפל תמיכות בעוד הגרעינים התורניים בציונות הדתית לא נפסלו, העמיד אותו השר על דיוקו: "כל גרעין יוכל להיתמך לפי מבחן תמיכה אחד בלבד".

על טענתו של יו"ר ועדת כספים, חה"כ משה גפני על כפל תמיכות בגרעינים, הבהיר השר על בסיס דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם בשנת 2015 והתבסס על ביקורת שנערכה בנושא כפל תמיכות של האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך והרווחה, כי "מבחני התמיכה בסוגי הגרעינים השונים הינם בלעדיים".

בנוסף לכך, "אותו גרעין לא יוכל לבקש תמיכה עבור אותה פעילות ממספר מקורות ממשלתיים, אלא כל גרעין יוכל להיתמך לפי מבחן תמיכה אחד בלבד".

עוד הוסיף השר כי "מוסדות המתוקצבים במסגרת פרויקט נוח"ם של משרד הרוחה בקשו וקבלו תמיכה עבור אותם תלמידים כתלמידי נוסדות תורנים". כאשר, "בבדיקה עם משרד הרווחה התברר כי כפל התקציב עלה לגבי 6 מוסדות בלבד מתוך 22 הכלולים בפרויקט נוח"ם".

כשלאחר ליבון הנושא בין משרדי הרווחה, החינוך, המשפטים והאוצר ושמיעת טענותיהם של המוסדות, הובהר כי "מסגרות אלו לא יוכלו להיתמך משני המשרדים בו זמנית". לבסוף הגדיל השר לעלות ובישר, כי "משרד החינוך הסכים להעביר חלק מתקציב המוסדות התורניים למשרד הרווחה עבור הגלדת התקצוב למסגרות נוח"ם"

גפני פתח ואמר, כי "בימים האחרונים הועברו לוועדת הכספים עודפים של משרד החקלאות, עודפים בתקצוב המשרד שבאמת שליש מהתקציב שלו הגיע כעודפים, יש שם בחטיבה להתיישבות העברה של הגרעינים ההתיישבותיים בסביבות של ה-40 מליון שקל שהם כולם גרעינים התיישבותיים. ואני שאלתי אם על הגרעינים האלא נמצאים באיזה קריטריון ובגלל שחיפשתי שם איזה גרעין ששיך 'לא לציונות הדתית' אלא ליהדות התורה. לא מצאתי אפילו אחד".

"איך קורה דבר כזה"? הוא תמה וסיפר על בדיקת העניין: "בדרך כלל משגיחים שזה נעשה על פי הקריטוריונים הקיימים אחרי שבדקתי וקראתי הרבה דפים, יש פה שני דפים של אותם גרעינים ההתיישבותיים שמקבלים גם ממשרד החינוך וגם ממשרד החקלאות. אותו גרעין שייך גם לחינוך וגם לחקלאות. מקבלים פעמיים תקציב. יש כמה בודדים שמקבלים מ-4 מקומות".

גפני לא חסך ביקורת גם מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אליו פנה ואמר: "בימים רגילים אם זה היה משהו אחר אז בתוך יום הייתי מקבל תשובה, אבל לא קיבלתי עוד תשובה. התקשרה אלי דינה זילבר שהיא אחראית על זה ואמרה לי שהיא תחפש את המכתב, בעצלתיים. הם עובדים מהר בזמנים אחרים".

 

גפני תקף את שותפתו של בנט לסיעה, שרת המשפטים איילת שקד סביב הוספת סעיף שירות צבאי כתנאי למינוי דיינים: היא "הוציאה 'קול קורא' לתקצוב בבתי דין פרטיים שעוסקים בממונות, אני בעד. אלא שעשו קריטריון של שירות צבאי של הדיינים".

מצד אחד אמר גפני כי "בעיקרון זה יפה – זה גילגול עיניים צדקניות. תעצמו עיניים ותחשבו שהיה שם דיינים ערבים האם לא היה קופץ על המקום כל יועץ משפטי?! הרי מה העניין?! או שהוא יודע להיות דיין או שהוא לא יודע להיות דיין. אני אומר לכם שאני חי בתחושה שהכל נעשה כאשר זה נוגע לציבור החרדי", אמר גפני.

לסיום דבריו סיפר יו"ר ועדת הכספים כי כאשר ביקש 2 מליון שקל מעמוס צייאדה עבור תלמידי נוח"ם הוא סירב לאשר את התקציב, "משום שמדובר בכפל תמיכות. הוא נותן כפל כל הזמן, אבל כשזה מגיע לחרדים אז זה כפל תמיכות". גפני סיים את דבריו ואמר כי, "מתברר שמדברים על שוויון זה רק שזה לא נוגע לחרדים – אצל החרדים אין כללים. לפגוע בהם כמה שאפשר"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בנט פוהל למהן אשם
מלח המשיך | 23-05-2018 23:29
רכ ביבי המלח ואנסי טרמפ יחולים לומר לא מא להסות
2
גפני צודק. ישיבות הסדר נתמכות מחינוך ובטחון
יעקב | 24-05-2018 2:02
הצעירים כאן לא מכירים כלל את אותו משפטן סרוג שהמציא את הרוע הזה במיוחד נגד החרדים כפל תיקצוב אסור גם לא מאותו משרד
3
תמיכות אינסופיות
לש | 08-10-2018 21:39
לכול הזרמים האלה ישנן תמיכות אינסופיות, מי נשאר מאחור? הציבור החילוני שהוא רוב מערכת החינוך. שוד וגזל הקופה הציבורית עי המיעוט.