זהירות: תקלת ענק באייפון מקשה על ביצוע שיחות - סרוגים

זהירות: תקלת ענק באייפון מקשה על ביצוע שיחות

תקלת ענק התגלתה במכשירי האייפון 7: אלפי משתמשים שעדכנו את מערכת ההפעלה מצאו כי המיקרופון של המכשיר הפסיק לעבוד לאחר העדכון- דבר שמקשה על ביצוע שיחות בטלפון. באפל מודעים לתקלה ועובדים על פתרון

זהירות: תקלת ענק באייפון מקשה על ביצוע שיחות
  תקלת ענק. מכשיר האייפון 7 (צילום: שאטרסטוק)

לא תמיד משתלם לעדכן מיד את מערכת ההפעלה במכשיר: בסוף השבוע משתמשים רבים מצאו תקלת ענק במכשירי האייפון 7 והאייפון 7 פלוס. התקלה השפיעה על אלפי אנשים שהתקינו את העדכון האחרון למכשיר, המכיל את גרסה 11.3.1 של מערכת ההפעלה iOS של אפל.

המשתמשים נדהמו לגלות כי המיקרופון של המכשיר הפסיק לעבוד לאחר העדכון. כלומר, התקלה למעשה משביתה את היכולת להוציא או לקבל שיחות- כשכל מי שיתקשר לא יוכל לשמוע את המשתמש מדבר כלל. השבתת המיקרופון תשפיע לא רק על השיחות, אלא גם על צילום וידאו, הקלטת הודעות קוליות, ושימוש בעוזרת הווירטואלית של אפל.

מפסיק לעבוד לאחר העדכון. המיקרופון במכשיר האייפון 7 (צילום: שאטרסטוק)

באתר התמיכה של אפל הופיעו תוך זמן קצר מאות תלונות על הבעיה. על פי הדיווחים, המיקרופון נותר מושבת גם לאחר שהמשתמשים כיבו את המכשיר והדליקו אותו מחדש. חלק מהמשתמשים אפילו מחקו את כל המידע שלהם והחזירו את המכשיר לגרסה הקודמת של מערכת ההפעלה- אך המיקרופון המשיך לסרב לעבוד גם לאחר מכן.

באפל עובדים על פתרון

באפל אישרו כי הם מודעים לתקלה הנרחבת. באתר הטכנולוגיה MacRumors פורסם כי אפל הפיצה מסמך פנימי לעובדי החברה ומוכרי האייפון בכל רחבי העולם, אשר מנחה את העובדים כיצד לזהות את התקלה ולוודא שהמיקרופון לא הושבת מסיבה אחרת. לטענתם, במידה ומכשיר הושפע מהתקלה, המשתמש לא יוכל ללחוץ על כפתור השמע המופיע בעת ביצוע שיחה.

החברה גם קראה למפעילי מעבדות התיקונים הרשמיים לתקן את המיקרופון גם אם הסתיים תוקף האחריות של המכשיר. עם זאת, במסמך לא מוצג האם תיקון התקלה ייעשה ללא עלות במקרה כזה- או שהלקוח יחויב בדמי תיקון.

בשלב הזה לא ברור מה הוביל לתקלה, ובאפל מבטיחים כי הם עובדים על פתרון למכשירים שנפגעו. יצרנית האייפון גם הבהירה כי לא כל המכשירים סובלים מהתקלה, וכי משתמשים רבים עדכנו את מערכת ההפעלה ללא בעיה. עם זאת, מומלץ בינתיים שמי שעדיין לא עדכן את מכשירו ימנע מכך עד להודעה נוספת מצידה של אפל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו