סודות הבריאות של מזל: 4 דרכים לנקות את הגוף

סודות הבריאות של מזל: 4 דרכים לנקות את הגוף

לפני פסח כולנו מנקים את הבית שבו אנחנו גרים ומה עם הגוף איתו אנחנו חיות בכל רגע ורגע? מומחית התזונה וההרזיה מזל כהן חושפת בטור מיוחד את 5 שיטות ניקוי לגוף ששווה לך להכיר כדי להיפטר מכל הרעלים והחומרים המזיקים

author-image
אל תתעלמי: גם לגוף שלך מגיע ניקיון יסודי

בזמן שאנחנו בשיא הניקיונות לקראת פסח, הגיע הזמן לתת דגש על מערכת היחסים עם הגוף שלך- שמצריך ניקוי לא פחות מהבית שלך. סמליות הניקיון הוא למעשה סילוק של כל מה שמזיק לגוף שלנו. להפסיק להיות עבדים להתנהלות אוטומטית, להפסיק לתרץ תירוצים ולבחור בעצמנו.

כולנו רוצות להגיע "לארץ המובטחת" – לגוף חטוב, רזה ובריא, אבל בדרך לשם צריך לחצות את המדבר. לעשות בדק בית פנימי, להוציא משם את מה שחוסם את הדרך, להתגבר על אתגרים ולהגיע לחירות. חירות אמיתית משמעה חופש, חופש מהתניות ומאגו. חופש להיות מי שאת רוצה באמת להיות ולכן בשבוע הכנה לפני פסח, אנחנו נתמקד בשחרור וניקוי הפסולת מהגוף. בנוסף בניקוי את תרדי לפחות קילו שניים קילו וזה יהיה מהמם להגיע לחג עם פחות משקל.

לא רק לבית מגיע ניקיון (צילום:שטארסטוק)

יש מספר שיטות ניקוי שאני רוצה להמליץ לך עליהם וכמובן תבחרי את מה שהכי מתאים לך.

1.ניקוי 50-50

הניקוי נקרא "חצי חצי" בו עד הצהרים ניתן לאכול פירות, ללא הגבלה, כל שעתיים סוג אחד של פרי ובין לבין שותים מים והחל מהצהרים אוכלים שתי אורחות גדולות של סלט, מעט שמן זית ולימון.  חשוב מאוד בניקוי הזה, לא לשלב מנות חלבון כי אז הניקוי לא יהיה משמעותי. מה שכן ניתן להוסיף לסלטים בצהרים ובערב חופן אגוזים (מכל הסוגים).

2. ניקוי אורז מלא

מדובר בניקוי מתקדם יותר שעובד להמון בנות, אני אישית אומנם פחות מתחברת אליו, אבל יכול להיות שיש כאן נשים שכן יתחברו. בניקוי אורז מלא, הנמשך עד שלושה ימים גג, במהלכם אוכלים לאורך היום אורז מלא עם המון עלים ירוקים. כל שעתיים אוכלים כמות קטנה, בין חצי כוס לכוס וכמובן שותים הרבה מים, לאחר הניקוי חוזרים לאכילה רגילה בהדרגה עם המון הקשבה לגוף. ולמה ניקוי אורז? ניקוי אורז ידוע מזה עשרות שנים ונעשה בו שימוש ככלי יעיל ומסורתי לשיקום, ניקוי וחיזוק הגוף. ניקוי אורז מביא לירידה במשקל, שיפור נראות העור וחיזוק הבריאות. ולמה דווקא אורז? האורז נחשב לניטרלי בהשפעותיו על גוף האדם ולכן הוא מתאים כמעט לכולם.

ניקוי טבעי לגוף (צילום:שטארסטוק)

כאשר אוכלים רק אורז למשך מספר ימים, נוצר מצב ניטרלי וקבוע, והגוף פשוט לא צריך להשקיע אנרגיה בעיכול המזון – מצב אשר מאפשר לו את החופש לו הוא זקוק כדי להתמקד בתהליכי שיקום וירידה במשקל. מי שקשה לה רק אורז ועלים ירוקים, אפשר להקל ולהוסיף ירקות בצבעים וכפית טחינה בכל ארוחה.

3. ניקוי קטניות

הניקוי הזה מתאים במיוחד לנשים שיש להן סוכר גבולי או סכרת, וכמובן לכל מי שמתחברת. מדובר בניקוי קטניות ירוקות ולבנות בלבד: עדשים ירוקות, שעועית לבנה, ירוקה ושעועית מש, אפונה יבשה, ואפונת גינה בתוספת ירקות לבנים וירוקים. לאורך היום אוכלים כל שעתיים בין חצי כוס לכוס קטנייה מבושלת או מונבטת בתוספת ירקות לבנים וירוקים. את הניקוי הזה גם עושים עד שלושה ימים ואז חוזרים בהדרגה לאכילה מאוזנת.

4. ניקוי פירות

הניקוי האהוב עליי מכולם זה ניקוי פירות מלא, זה מזכיר את הניקוי הראשון, רק בלי הירקות, כל היום אוכלים רק פירות. ההקלה שניתן לתת בניקוי הזה, זה לאכול 3/4 יום פירות ולסיים בארוחת ערב של סלט עם מעט שמן זית ולימון. זה ניקוי שהוא למתקדמות, יש המון בנות בתוכניות שלי שהצליחו לעמוד בו, ויש גם כאלו שזה פחות מתאים להן.

פירות ומים- יצליחו להעניק הקלה מידית (צילום:שטארסטוק)

כמה כללים חשובים לכל מהלכי הניקוי:

1. בחרו את הניקוי שהכי מתאים לכן, ואם אתן ממש בהתחלה ושום ניקוי לא מתאים לכן בשלב הזה, פשוט אכלו במתינות והרבו בשתייה

2. היו גמישות במהלך שבוע הניקוי, הקשיבו לגוף ואם ממש קשה לכן תעשו הקלות, זה ממש בסדר. גם אם חצי יום תעשו ניקוי, יהיה לזה אפקט מספיק טוב. כל הצלחה שתשיגו בזכות הניקוי תהיה אדירה עבורכן.

3. הקפידו על מים ולימון בבוקר + ארבע כוסות תה ירוק ושתייה מרובה לאורך היום, בזמן ניקוי הגוף צריך עוד יותר נוזלים כדי לתפקד.

4. אתן יכולות בנוסף להוסיף לניקוי צמחי מרפא כמו שן הארי, נענע, לואיזה. זה מאזן את החשקים שמתעוררים. ניתן לקנות בכל חנות טבע

5. מוצר נוסף שאני ממליצה להוסיף זה פרוביוטיקה בתוספת אנזימי עיכול, כדי לעזור לגוף לנקות את עצמו ברמה הגבוהה ביותר.

תמצאי את הניקיון שמתחבר אליך (צילום:שטארסטוק)

6. אני ממליצה לקחת שותפה לניקוי ולהיות איתה בקשר ולהתעדכן כל יום ולתת כוחות אחת לשנייה! כי אחרי שתסיימו את הניקוי הגוף שלכן יגיד לכן תודה.

7. דבר אחרון, אני רוצה לספר לכן, מה קורה במהלך הניקוי, כך שלא תהיו מופתעות :היום הראשון הוא הכי קשה, לפעמים הבטן מקרקרת, יש קצת כאבי ראש, עייפות, אבל אם עברתן את היום הראשון, שאר הימים ממש עוברים בקלות והגוף מתחיל לנקות פסולת ולשרוף שומנים! מיום ליום אתן תרגישו קלילות ומשוחררות.

במידה ותצליחו ב-70% – 80% אתן מגיעות לחג הפסח רזות יותר, קלילות יותר והאוכל פחות תופס לכן מקום וזו נקודת פתיחה אדירה לחג.

לא משנה באיזה ניקוי תבחרי, העיקר תבחרי בניקוי כל שהוא.
בהצלחה ופסח כשר ובריא!

=================================

הכותבת: מזל כהן מומחית להרזיה, חיטוב ובריאות טבעית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ניקוי גופני לפסח
שמרית חסון | 28-03-2018 8:44
מזל אהובה, תוכן מעולה תבורכי וחג שמח
2
בירור לגבי ניקוי על ידי פירות
שלומית | 28-03-2018 12:42
האם יש הגבלה לסוג הפירות ולכמות ?
3
מסוכן
יודעת | 03-04-2018 14:17
מסוכן לכתוב לאנשים המלצות מסוכנות לניקוי זה מאוד אישי לפי המצב הבריאותי וגם אז עדיף לפנות לרופא בנושא תזונה שלפי הבדיקות דם ימליץ מה נכון לבנאדם ומה לא לא להחליט לבד על ניקויים למינהם.