"השחתה של מקום קדוש": צלבי קרס על קברו של כלב בן יפונה בשומרון

"השחתה של מקום קדוש": צלבי קרס על קברו של כלב בן יפונה בשומרון

צלבי קרב התגלו הבוקר על קברו של כלב בן יפונה בשומרון. אנשי מנהלת קבר יוסף והממונים על המקומות הקדושים נדהמו לגלות כי הקבר הושחת ע"י אלמונים. בין השאר נמצאו כתובות גרפיטי על הקבר ובהם צלבי קרס

צלבי קרס וכתובות גרפיטי; השחתה בקבר כלב בן יפונה

צלבי קרב התגלו הבוקר (ראשון) על קברו של כלב בן יפונה בשומרון. אנשי מנהלת קבר יוסף והממונים על המקומות הקדושים נדהמו לגלות כי קבר כלב בן יפונה – אליו נכנסים מתפללים מס' פעמים בשנה ויושב בכפר כיפל חארס בשומרון – הושחת ע"י אלמונים. בין השאר נמצאו כתובות גרפיטי על הקבר ובהם צלבי קרס.

אין זו הפעם הראשונה בה פורעים ככל הנראה פלסטינים משחיתים את המקומות הקדושים ליהודים, בהם קבר יוסף, קבר יהשע בן נון, קברי בני אהרון הכהן ואחרים, אולם מדובר באחת ההשחתות החמורות והבוטות. תוך שימוש בצלבי קרס.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הזדעזע מהדברים ואמר: "מדובר בהשחתה של מקום קדוש. אני מצפה לשמוע גינויים מקיר לקיר וחקירה רצינית של הדברים בדיוק כפי שנעשה כשחלילה משחיתים את קודשיהם של המוסלמים או הנוצרים. אני מצפה מהממשלה, מראש הממשלה, לגנות ולמצוא פתרון למצב בו האתרים ההיסטורים והקדושים לעם היהודי שנשמרו אלפי שנים בשומרון, לא יושחתו דווקא כשחזרנו לארצנו. הרשות הפלסטינית לא מסוגלת וגם לא רוצה להגן על קודשי ישראל. על מדינת ישראל הריבונית להגן עליהם. ואם יש צורך להשיב את הריבונות דה פקטו למקום".

קבר כלב בן יפונה יושב בכפר כיפל חארס בשומרון. סמוך אליו נמצאים קבר יהשע בן נון וקבר נון. מועצה אזורית שומרון מקיימת כניסות מסודרות למקום יחד עם צהל מס פעמים בשנה, לטובת הציבור הישראלי. על פי מסורות זהו הקבר של אחד המרגלים כלב בן יפונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו