מכשול חדש בדרך לפרישה של ישראל מאונסק"ו - סרוגים

מכשול חדש בדרך לפרישה של ישראל מאונסק"ו

הפרישה של ישראל מאונסק"ו נתקלת בקושי חדש ולא צפוי. בעקבות חג המולד והחגים הנוצרים, משרדי הארגון יהיו סגורים עד לתחילת השנה האזרחית החדשה- דבר שעלול לגרום לכך שהפרישה תצא לפועל רק בשנת 2019

author-image
מכשול חדש בדרך לפרישה של ישראל מאונסק"ו
  שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן (צילום: קובי גדעון\פלאש 90)

הפרישה של ישראל מאונסק"ו מסתבכת: חמישה ימים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשגריר ישראל באונסק"ו להגיש מכתב המודיע על פרישתה מהארגון עד סוף שנת 2018, כעת מתברר שסגירת משרדי הארגון לרגל חג המולד ושאר החגים הנוצרים עלול לעכב את הפרישה.

על מנת לפרוש מאונסק"ו, ישראל צריכה להגיש את מכתב הפרישה למנכ"לית הארגון היהודייה אודרי אזולאי. ברגע שהמכתב יתקבל ויאושר, הפרישה הרשמית תתרחש בתום השנה האזרחית הבאה. כלומר, אם ישראל הייתה מגישה את מכתב הפרישה היום, היא הייתה עוזבת את אונסק"ו רשמית ב-31 בדצמבר 2018- תאריך המתאים להכרזתו של נתניהו.

הבעיה היא שבגלל החגים הנוצרים, משרדי אונסק"ו בפריז יהיו סגורים עד יום רביעי הבא- ה-2 בינואר 2018. בעקבות הסגירה, השגרירות הישראלית לא תוכל להגיש את מכתב הפרישה עד לאותו תאריך- וכתוצאה, לא תוכל לפרוש באופן רשמי עד לסוף שנת 2019.

שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, טען שלמרות הסגירה ישראל עדיין תעמוד ביעד ותגיש את מכתב הפרישה. "אכן, הארגון סגור על לתחילת השנה הבאה, אבל המכתב יימסר במועד" הבטיח שאמה הכהן. "גם אם אצטרך לטפס על הגדר, אני עדיין בגיל ובכושר שמאפשרים זאת".

כזכור, בשבוע שעבר ראש הממשלה נתניהו החליט לקבל את המלצות משלחת ישראל לאונסק"ו ולפרוש מארגון המדע, החינוך והתרבות של האו"ם. "הדבר הזה מתבקש, בכלל, לאור היחס המוטה, החד צדדי והאבסורדי של הארגון הזה כלפינו, וגם על רקע העמידה האיתנה של ארה"ב באו"ם, שאנחנו מברכים עליה" הסביר נתניהו את מהלך הפרישה.

בפרישתה ישראל הייתה מצטרפת לארה"ב, שהכריזה השנה כי גם היא תפרוש מהארגון. בניגוד לישראל, ארה"ב הגישה את מכתב הפרישה באוקטובר האחרון- כך שהיא תפרוש באופן רשמי בסוף 2018. כעת נשאר לראות האם ישראל תצטרף אליה- או שמא תישאר באונסק"ו שנה נוספת ללא ארה"ב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו