היעד החדש שהישראלים נוהרים אליו למרות אזהרות משרד התיירות–צפון קפריסין

היעד החדש שהישראלים נוהרים אליו למרות אזהרות משרד התיירות–צפון קפריסין

זהו יעד קרוב לישראל ונראה כמו יורשת חדשה ליעדים שונים ואטרקטיביים. ישראלים רבים כבר הזמינו חופשות, למרות שאין לה קשרים דיפלומטיים עם ישראל, מה כל כך מיוחד בך צפון קפריסין?

author-image
היעד החדש שהישראלים נוהרים אליו למרות אזהרות משרד התיירות
  קפריסין הצפונית (צילום: שאטרסטוק)

למרות פרסומים רבים של משרד התיירות כי ישראל אינה מכירה בקפריסין הטורקית וכי אין עמה יחסים דיפלומטיים, מחליטים ישראלים רבים לנפוש ולבלות במקום. כנראה כי שיווק נכון של חבילות נופש זולות לצד הטורקי של האי המטויל מצליח מאוד ונחטף בזריזות בקרב הישראלים.

החבילה של המחיר המוזל לקפריסין הטורקית, יעד חדש שישראלים לא הכירו בעבר, ואירוח אותנטי טורקי כמו שאוהבים, מסתבר כגילוי אטרקציה חדשה לישראלים.

נראה כי בעקבות נהירת הנופשים הרבים ניתן כבר להכתירה כיורשת של אנטליה (עיר נופש בטורקיה). מסקירה קלה ניתן לראות כי כמה מן המלונות שם כבר מלאים לקיץ הקרוב בישראלים בלבד.

אחת הדרכים בהן ניתן להסביר את הנהירה הישראלית ליעד החדש הוא הפחד מהטרור המתרחש בטורקיה, וכן היחסים המעורערים עם המדינה המוסלמית אשר גרם לירידה ניכרת במספר הישראלים הטסים לנפוש שם ולכן חיפשו תחליף המזכיר להם את הפינוקים ואת האטרקציות בטורקיה.

בכדי להרגיע את הנופשים המצפים לחופשתם הקרבה בקיץ אמרה מנהלת השיווק באחד המלונות בקפריסין הצפונית כי: "באזור הזה אין פעילות איסלאמיסטית".

יעד מבוקש על אף חוסר הקשרים עם ישראל (צילום: שאטרסטוק)

למרות ההמלצות של משרד התיירות לא לנפוש שם נראה כי היעד הפך למועדף ביותר לקהל הישראלי הרחב וייצבע לקראת הקיץ במאות זוגות ומשפחות ישראליות.

צפון קפריסין נמצאת תחת כיבוש הצבא הטורקי מאז 1974. היא פועלת כרפובליקה עצמאית, ואף הכריזה רשמית על עצמאות ב-1983, אולם לא הוכרה על ידי אף מדינה אחרת למעט טורקיה.

הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין מונה כ־265,000 תושבים (נכון לשנת 2006) ושטחה הוא כ־3,355 קמ"ר. כמעט כל התושבים דוברי טורקית. אוכלוסיית הרפובליקה כוללת כ-50,000 מהגרים מטורקיה. יש מיעוט של דוברי יוונית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו