הפתעה: גם הפלסטינים נגד בניית העיר רוואבי - סרוגים

הפתעה: גם הפלסטינים נגד בניית העיר רוואבי

לא רק בימין ובהתיישבות מתנגדים להקמת העיר רוואבי, מאמר שמתפרסם היום בסוכנות הידיעות הפלסטינית מעאן, תוקף את ראשי העיר על כך שקיבלו תרומה של 3,000 שתילי עצים מקק"ל.הפשע הוא שילוב של "פרוייקט לאומי פלסטיני עם הטיהור האתני של הצבא הישראלי".

הפתעה: גם הפלסטינים נגד בניית העיר רוואבי
  פלאש90

העיר הפלסטינית החדשה רוואבי שהולכת ונבנית מול היישוב עטרת במועצה האזורית בנימין, מעוררת התנגדות רבה בקרב הימין והמתיישבים.

בניית העיר העלתה את נושא החרם הישראלי, בשל העובדה שחברות ישראליות שלקחו חלק בבנית העיר, נאלצו לחתום על חוזה בו הן מתחייבות שלא להשתמש במוצרים ובחומרי גלם שיוצרו בהתנחלויות. סוגיה זו הגיעה עד לכנסת שהחלה בחקיקת חוק הפוגע בחברות המחרימות. בעליה של חברת 'איטונג' שחתמה על החוזה, הודיע כי הוא הוטעה על ידי הפלסטינים והדבר נעשה בשוגג.

אבל מתברר שגם אצל הפלסטינים יש מתנגדים לעיר החדשה. במאמר שמתפרסם היום (ג')  בסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מעאן' תוקף סטודנט באוניברסיטת 'קודס' במזרח ירושלים את בניית העיר.

הכותב, אורי דייויס, יהודי שהתאסלם, קובל על כך העזרה הישראלית לבניית העיר. במאמר שכותרתו "הציונות לא חייבת לשחק תפקיד" קובל דייויס על תרומת כ-3,000 שתילי עצים מהקרן הקיימת לישראל, ארגון שנוסד כדי לגאול את אדמות ארץ ישראל.

לדבריו, עסקה קק"ל בנטיעת עצי אורן ועצי מחט אחרים כדי להסתיר את הטיהור האתני שעשתה ישראל ל-500 כפרים פלסטינים בארץ ישראל.  ולכן שיתוף פעולה בין קק"ל ובין העיר הפלסטינית החדשה היא פשע של חיבור "פרוייקט לאומי פלסטיני עם הטיהור האתני של הצבא הישראלי".

דייויס טוען עוד, כי תרומתה של קק"ל איננה תמימה והיא נובעת מניצול הזדמנות של הארגון לשיפור יחסי הציבור שלו, במיוחד לנוכח צעדים משפטיים בקנדה ובבריטניה, שם קבוצות של פלסטינים מנסים לבטל את מעמדו של הארגון כארגון צדקה.

מסקנתו של דייויס כי יש לעקור את עצי המחט שתרמה קק"ל ולנטוע במקומם 3,000 עצי זית מהאגודה להגנה על זכויות העקורים בישראל.

ביישוב עטרת, מסרו בתגובה, שכנראה שישנה תמימות דעים על כך  שהקרן הקיימת לישראל שתפקידה לגאול אדמות ולטעת עצים למען יהודים, לא צריכה לנטוע עצים עבור עיר פלסטינית.

==

בהכנת הידיעה סייע אבישי מזרחי, דובר היישוב עטרת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו