"אם בית הדין לא יתעשת, נקבל גל של ממזרים" - סרוגים

"אם בית הדין לא יתעשת, נקבל גל של ממזרים"

בערב של ארגון 'מבוי סתום' אמרה המנכ"לית בתיה כהנא דרור: "אנחנו מזהות מגמה מדאיגה של נשים חילוניות שהתייאשו מבתי הדין וממשיכות הלאה בחייהן מבלי לקבל גט"

author-image
"אם בית הדין לא יתעשת, נקבל גל של ממזרים"
  דליה דורנר באירוע של מבוי סתום (באדיבות המצולם)

ארגון מבוי סתום ערך אמש את הכנס השנתי שלו לרגל 'יום העגונה' והעניק את אות 'מבוי סתום' לפרופ אביעד הכהן על תרומתו מזה עשרות שנים למען הקלת סבלן של עגונות ומסורבות גט.

במהלך הערב בסנימטק בירושלים, דיברה שופטת בית המשפט העליון לשעבר דליה דורנר בזכות המאבק והעתירה של מבוי סתום, ויצ"ו ונעמת ואמרה כי רוב הנשים הסובלות מבתי הדין הרבניים הן דתיות.

"כשהתבקשתי לברך חשבתי שבעיית העגונות רודפת שנים עם דקדקנות אכזרית של רבנים מסוימים.  לא פלא הדבר שהפגיעה העיקרית היא דווקא בנשים דתיות, מאחר והנשים הלא דתיות יכולות להתרחק ולברוח, ואילו אישה שומרת מצוות עליה להיאסר".

דורנר הוסיפה כי היא מצפה בקוצר רוח לתשובת הבג"צ בעניין מינוי אישה למנהלת בתי הדין הרבניים. "הבג"צ שהגשתן הוא ציון דרך ואני מאחלת לכן בהצלחה".

מתייאשות מבית הדין

מנכ"לית הארגון עו"ד בתיה כהנא חשפה במהלך הערב מגמה מדאיגה וסיפרה כי יש ירידה חדה של פניות מנשים חילוניות לארגון. "אנחנו מזהות מגמה מדאיגה של נשים חילוניות שהתייאשו מבתי הדין וממשיכות הלאה בחייהן מבלי לקבל גט, לעומת עלייה של נשים דתיות וחרדיות שהפסיקו לפחד. זוהי תופעה מסוכנת של בתי דין שאיבדו את הרלוונטיות שלהן ויכולה להביא לגל של ממזרים.

יש לציין כי אנחנו כבר מכירים את המגמה הזאת בנישואין ולאחרונה גם בגיורים, עם ירידה משמעותית בפנייה למערך הגיור. לישראלים רבים כבר לא משנה עם הבחורה שאיתם יהודייה או לא בגלל התדמית השלילית שיצרה לעצמה הרבנות".

כהנא דרור הדגישה את הצורך להמשיך להילחם והזכירה את ההישגים של הארגון במהלך השנה האחרונה עם הבג"צ למינוי מנהלת בתי דין רבניים והחלטת הרב הראשי לישראל דוד לאו להפריד בין חלוקת רכוש לקבלת הגט בהליכי גירושין.

במהלך הענקת אות 'מבוי סתום' הופתע הזוכה פרופ' אביעד הכהן לקבל אותו מידי ע' שהייתה מסורבת גט במשך שמונה שנים וזכתה לגט הודות למאבק של פרופ' הכהן ומבוי סתום. ע' אמרה להכהן על הבמה "אתה הצלת רחם בישראל" וזכתה למחיאות כפיים סוערות.

"כל מסורבת גט היא עולם מלא" אמר הכהן והוסיף. "אם מדינת ישראל רוצה להיות ראויה לתואר "מדינה יהודית ודמוקרטית", עליה לנקוט בכל הכלים שעומדים לרשותה לשחרר נשים אלה מכבלי עגינותן. תורת ישראל היא "תורת חיים", ושלילת הזכות לחיים רגילים מנשים אלה מטילה צל כבד על ההנהגה הרוחנית ומרבה חילול שם שמים. יש במסגרת ההלכה ארגז כלים גדוש להפעלת לחץ על סרבני גט, אך למרבה הצער 'יראת הציבור' גוברת אצל חלק מהדיינים על פני 'יראת השמים'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הביטה אחד שחור אחד לבן היא ומשפחתה היכו אותו וצרחו עליו ושמו אותו במעצר, היא לא רוצה אותו והוציאה ממנו גט, ולא מוכנים לעשות בדיקה גנטית.
| 10-03-2016 14:46
העלילות הם שקר, ותוכנית של מלחמה, התחילו עם סיסמה שקרית חדשה הוא הודה, ובכך הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , אבל האמת שהוא תמיד הכחיש והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני עובדת סוציאלית, ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם והם הופכים את הכל ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם אחרי שרדפו אותו והוציאו ממנו גט ובגדה ולכן לא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור אותו, אשה ששוברת את הראש והאף והשיניים של ילדיה שהיא שוברת צלחת ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית האמא שלה הם עשו הפסקת חשמל ושמו חתולים וזרקו אותם בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומלמד את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל היא מכחישה את העובדות, ומפיצה שקרים כדי שלא יבינו שאכלה מחתה פיה ואמרה לא פעלתי און.
2
עד כמה נכופף ונחתוך את התורה כדי לסדר חיי חוטאים?
ליאור | 10-03-2016 15:24
"חוטאים"?
ממזר | 14-03-2019 12:50
החוטאים הם סרבני הגט-והדיינים! אשה שהחליטה להתגרש לא צריכה לחכות לרצונו או הסכמתו של הגבר! היא צריכה לקחת את הגט-ולהמשיך בחייה,ולהקים משפחה חדשה! כן יירבו ממזרים בישראל!!!
3
כלומר הגב' רוצה ממזרים "בהכשר"
| 10-03-2016 16:12
במקום סתם ממזרים..........
בדיוק-ממזרים בהכשר!
ממזר | 31-10-2018 15:28
עד שלא תבוטל ההלכה המפגרת הזאת-אזי כל העגונות ומסורבות הגט החילוניות חייבות ללדת כמה שיותר ממזרים! כן ירבו ממזרים בישראל!!!
4
ארגון רע וסוטה רוחנית
| 11-03-2016 0:33
5
אפשר לדעת למה יש להם כותרת ראשית כבר חודשיים?
| 14-03-2016 9:25
6
תענוגות המגונות
חרדפורמי | 16-03-2016 0:42
כל בתי הדין הרבניים משוחטים הדיינים ממזרים מגנים רק על נשים די הגיע הזמן לא להינשא ברבנות אישה שרוצה להתגרש שתגיע עם בעלה להסדר חוץ רבני ויסתדרו כך יוכלו להמשיך לחיות כבני אדם אולי אף יהיה סיכוי שיחזרו שוב לחיות הי פעם יחד, הממזרים בבתי הדין מחריפים ודואגים שהשנאה בין בני הזוג יחריף ויחמיר זו תכסיס מטופשת שרק מחריבה יותר ויותר את העולם
7
ממזרים
שי | 08-10-2018 16:05
הגיע הזמן לבטל את ההלכה הבלתי מוסרית בעליל והבזויה שנקראת ממזרות-ועד אז-לא להתייחס אליה ולא לקיים אותה! והחילוניות מסורבות הגט צריכות להמשיך בחייהן מבלי לחכות לגט-וללדת ילדים עם בני זוג חדשים! כשיהיו כמה אלפי ממזרים בישראל-הבעיות האלו ייפתרו ולא יהיו רלבנטיות! כן יירבו ממזרים בישראל!!!
גל של ממזרים
ממזר | 13-01-2019 13:42
הלואי ובתיה כהנא צודקת-גל של ממזרים זה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות למדינה וליהדות-ורק כך גם תיפתרנה בעיות העגונות,מסורבות הגט והממזרים,וגם תיפקע מאליה הבילעדיות של הזרם האורתודוקסי-חרדי במדינת ישראל,ויגברו הזרמים האורתודוכסים המודרנים,הקונסרבהטיבים והרפורמים! כן יירבו ממזרים בישראל!!!