הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (שני) פה אחד את המקטע האחרון בתוכנית המטרו של גוש דן. לאחר האישור היום, חברת נת"ע תתחיל תיאום עם רשות הרישוי הארצית במנהל התכנון בשביל הוצאת היתרים לעבודה והתחלת בניית המקטע.
הוועדה בראשות הרב נתן אלנתן, אישרה פה אחד, את המקטע האחרון בפרויקט המטרו של גוש דן – M1 צפון. בכך הושלם התכנון של פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות.
מערכת המטרו צפויה לייצר כ-450 מיליון נסיעות בשנה
מערכת המטרו צפויה לייצר כ- 450 מיליון נסיעות בשנה (כ-2 מיליון נוסעים ביום). כעת, עם אישור המקטע האחרון, יחל שלב התכנון המפורט של כלל מערכת המטרו.
אורך מקטע M1 צפון כ-28 ק"מ, והוא יחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון. לאורך המקטע מתוכננות 20 תחנות, והוא יאפשר גישה מהירה ונוחה למרכזי התעסוקה, התרבות והפנאי במרכז גוש דן, ובכך להקל משמעותית על עומסי התנועה באזור.

מערכת המטרו תצטרף למערכת הרכבת הקלה בגוש דן, הכוללת את הקו האדום שכבר פועל בהצלחה, ואת קווי הרכבת הקלה הנוספים הנמצאים כעת בשלבי ביצוע.
הסוגיות המרכזיות שבהן הכריעה הוועדה לגבי המטרו
מיקום תחנת "רעננה מערב": לאחר שהוועדה בחנה חלופות שונות למיקום התחנה, תוך התייחסות להשגות שהוגשו על ידי עיריית רעננה ותושבים, החליטה הוועדה כי היא תוסט במעט, כדי לתת מענה הן לממשק עם תחנת הרכבת הכבדה הקיימת וכן לבית החולים "לוינשטיין".
מיקום הדפו: בדיון בדצמבר 2023 הכריעה הוועדה בסוגיית הדפו (מקום התחזוקה של הקו), וקבעה כי יש להשאירו במיקום הנוכחי בסמוך לכפר סבא, ולא למקמו בסמוך לטירה, וזאת כדי למנוע עיכוב משמעותי בהקמת המקטע הצפוני של המטרו.
חיבור למסילה המזרחית: לאחר ששמעה מנציגת שר התחבורה את תוכנית העבודה לבחינת קידום התוכנית ביחס להארכת הקו המטרו לכיוון מזרח עד למסילה המזרחית כולל החיבור בין רעננה לכפר סבא. הוועדה רשמה בפניה כי הצפי להצגת תכנון ראשוני של התוואי הינו לחודש דצמבר 2025.
תוכנית המטרו המלאה
קו המטרו הראשון (M1) יהיה באורך של כ-85 ק"מ וינוע בציר צפון-דרום בין הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים ובהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 ק"מ וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
קו המטרו השלישי (3M), באורך 32 ק"מ, יהיה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קרית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
בדיחה ...
נפלא ... עכשיו נשאר רק לחיות עוד 100 שנה אלעד שכל התכנון הזה יצא לפועל ...
16:09 30.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר