הסוף להשבתה: הקונגרס הגיע להסכם על התקציב - סרוגים

הסוף להשבתה: הקונגרס הגיע להסכם על התקציב

לאחר שבועות של דיונים אינטסיביים, חברי הממשל האמריקני הגיעו להסכם על תקציב המדינה לשנת 2019, הכולל 1.47 מיליארד דולר לבניית החומה- ובכך מנעו השבתה נוספת. טראמפ: "לא מרוצה לחלוטין, אך העיקר שהחומה תיבנה"

הסוף להשבתה: הקונגרס הגיע להסכם על התקציב
  בניין הסנאט בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)

הסוף להשבתה: לאחר שבועיים של דיונים אינטנסיביים, חברי הממשל האמריקני הודיעו היום (שלישי) כי הושג הסכם על העקרונות של תקציב המדינה לשנת 2019. בכך חברי הקונגרס מנעו השבתה נוספת של הממשל, זאת לאחר שהמשבר סביב הנושא הוביל להשבתה שנמשכה 35 ימים.

גורמים המעורים בפרטי ההסכם אמרו כי הוחלט להקצות 1.47 מיליארד דולר לטובת בניית החומה בגבול ארה"ב ומקסיקו- הנושא המרכזי במשבר בין הרפובליקנים לדמוקרטים שהביא להשבתת הממשל.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס להסכם ואמר כי הוא מאוכזב מהסכום שנקבע לתקצוב החומה- אך מרוצה מכך שההסכם ימנע השבתה נוספת. "אני לא יכול להגיד שאני מרוצה לחלוטין מההסכם, אבל בכל מקרה- העיקר שהחומה תיבנה" טען. על פי ההערכות בבית הלבן, התקציב יספיק לבניית חומה באורך של כ-88 ק"מ בגבול.

כזכור, ההשבתה של ממשל ארה"ב התחילה לאחר שחברי בית הנבחרים סירבו לקבל את הדרישה של טראמפ ולהקצות 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה- וכתוצאה, המושב התפזר מבלי להצביע על אישור התקציב לשנת 2019. בהמשך טראמפ הסכים להוריד את הדרישה ל-4 מיליארד דולר, אך במפלגה הדמוקרטית הודיעו כי יסרבו לכל הצעה שכוללת מעל 1.3 מיליארד דולר לפעילות נגד הגירה.

ב-26 בינואר טראמפ הודיע על סיום ההשבתה של הממשל, שנמשכה 35 יום והייתה הארוכה בהיסטוריית המדינה. בהודעתו טראמפ אמר כי הצליח להגיע להסכם עם מנהיגי הדמוקרטים להעברת תקציב זמני לשלושה שבועות. עם זאת, התקציב הזמני אינו מתייחס לתקצוב להקמת החומה, כשהצדדים מקווים להגיע להסכם על התקציב השנתי המלא עד הדדליין שהוצב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יצחק רבין
נועם | 17-07-2019 8:26
יצחק רבין במפלגת העבודה
2
ישראל ביתנו
נועם | 17-07-2019 8:27
ישראל ביתנו הליכוד